«Για να έχεις μούσι, πρέπει να το προσέχεις και να το φροντίζεις»

«Για να έχεις μούσι, πρέπει να το προσέχεις και να το φροντίζεις»

Ο Κωνσταντίνος Λοϊζου και ο Αλέξης Σολομών ξέρουν

«Για να έχεις μούσι, πρέπει να το προσέχεις και να το φροντίζεις»

Οι δυο τους δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη. Πράγμα που φαίνεται από το λογότυπο που σχεδίασαν οι ίδιοι, τη ξύλινη κασετίνα που φυλάγεται το «Beardspect» -φτιαγμένη από συνταξιούχους- αλλά και από την παλιά barber chair που έστειλαν συστημένη από την Αγροκηπιά στο Παρίσι, στήνοντας στη «Maison de Objet» ένα αυθεντικό barber shop.

Αφήστε με να μαντέψω. Το «Beardspect» προέκυψε από τη δική σας ανάγκη να φροντίσετε τα μούσια σας; Αλέξης: Βασικά, του Κωνσταντίνου.

Κωνσταντίνος: Και αυτό γιατί είχα γένια πριν τον Αλέξη. Αλέξης: Ο Κωνσταντίνος ήταν ο πρώτος στην παρέα -είμαστε μαζί από το Λύκειο- που άφησε γένι.

Είχατε μούσι, προτού γίνουν της μόδας οι hipster; Κωνσταντίνος: Νομίζω πως εγώ είμαι λίγο πριν (γέλια). Έχει τέσσερα χρόνια να χρησιμοποιήσω ξυραφάκι. Μόνο ψαλίδι. Αλέξης: Εγώ, πάλι, έχω το μούσι μου δυο χρόνια. Δεν είναι θέμα μόδας, όμως. Υπάρχουν άνδρες που αγαπάνε το μούσι τους και δεν θέλουν να ξυρίζονται. Χρειάζονται, όμως, να το φροντίζουν. Κι εκεί έρχεται το «Beardspect». Κωνσταντίνος: Το λαδάκι για τα μούσια υπήρχε ως προϊόν στο εξωτερικό. Εγώ ενάμιση χρόνο μετά που άφησα μούσι, έψαχνα να το βρω στην Κύπρο, χωρίς επιτυχία κι έτσι το παράγγειλα μέσω διαδικτύου. Παρόλο που αρχικά ήμουν κάπως διστακτικός, αφότου το χρησιμοποίησα μια -δυο φορές, αντιλήφθηκα ότι βοηθά. Αισθανόμουν, όμως, ότι χρειαζόμουν κάτι περισσότερο. Σ΄εκείνη τη φάση, εμφανίστηκε ο Αλέξης, ο οποίος «έριξε» την ιδέα να φτιάξουμε ένα λαδάκι από μόνοι μας.

Δεν είναι θέμα μόδας. Υπάρχουν άνδρες που αγαπάνε το μούσι τους και δεν θέλουν να ξυρίζονται. Χρειάζονται, όμως, να το φροντίζουν. Κι εκεί έρχεται το «Beardspect»

Ωραία, πώς να το φτιάξετε ξέρατε; Κωνσταντίνος: Όχι. Εμείς, ήμασταν τα πειραματόζωα (γέλια). Αλέξης: Επαγγελματικά και οι δυο ασχολούμαστε με το Graphic Design. Πάντα μας άρεσε να δημιουργούμε. Θέλαμε να φτιάξουμε ένα προϊόν που να είχε απήχηση στο εξωτερικό, καθώς αντιλαμβανόμασταν πως ήταν μικρή η κυπριακή αγορά. Αλλά, δεν είναι απλώς να λες κάτι. Προϋποθέτει μεγάλη έρευνα. Έτσι, ξεκινήσαμε μελετώντας τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές μας, που στην προκειμένη ήταν ξένα brand. Κωνσταντίνος: Κυρίως Αμερικάνικα, που δεν κυκλοφορούσαν στην κυπριακή αγορά και έπρεπε να τα παραγγείλουμε μέσω διαδικτύου. Αλέξης: Δεν ήταν, όμως, φυσικά προϊόντα, ούτε είχαν τη συσκευασία που σχεδιάσαμε εμείς στην πορεία. Ως graphic designer ξέραμε πώς να «κτίσουμε» ένα brand. Κωνσταντίνος: Σκοπός μας, ήταν να δημιουργήσουμε ένα φυσικό προϊόν, χωρίς καθόλου αλκοόλ, φτιαγμένο από αιθέρια έλαια. Αλέξης: Κάναμε διάφορα πειράματα, χωρίς το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι, αποφασίσαμε να αποταθούμε σ’ έναν χημικό για να μας καθοδηγήσει. Αφότου βρήκαμε τα σωστά συστατικά, φτιάξαμε δέκα δείγματα, τα οποία μοιράσαμε σε φίλους με μούσια.

Πόσο καιρό σας πήρε; Κωνσταντίνος: Σχεδόν έναν χρόνο. Αλέξης: Όπως αντιλαμβάνεσαι, είχαμε πολλά πράγματα να συντονίσουμε.

Το λαδάκι για τα μούσια υπήρχε ως προϊόν στο εξωτερικό. Εγώ ενάμιση χρόνο μετά που άφησα μούσι, έψαχνα να το βρω στην Κύπρο, χωρίς επιτυχία κι έτσι το παράγγειλα μέσω διαδικτύου. Παρόλο που αρχικά ήμουν κάπως διστακτικός, αφότου το χρησιμοποίησα μια -δυο φορές, αντιλήφθηκα ότι βοηθά. Αισθανόμουν, όμως, ότι χρειαζόμουν κάτι περισσότερο. Σ΄εκείνη τη φάση, εμφανίστηκε ο Αλέξης, ο οποίος «έριξε» την ιδέα να φτιάξουμε ένα λαδάκι από μόνοι μας

Από ό,τι ξέρω, πίσω από τη ξύλινη συσκευασία, υπάρχει μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Θα τη μοιραστείτε μαζί μου; Αλέξης: Ο Κωνσταντίνος ήθελε να φτιάξουμε ένα κουτί. Εγώ στην αρχή σκέφτηκα πως θα ετοιμάζαμε ένα χάρτινο. Όταν μου είπε πως ήθελε να είναι ξύλινο, ανησύχησα ότι θα ξεφεύγαμε από το κόστος. Κωνσταντίνος: Του πρότεινα, λοιπόν, να αποταθούμε στον θείο μου, τον Τάκη, ο οποίος ήξερε να φτιάχνει ξύλινα έπιπλα. Όταν του εξηγήσαμε ένα περίπου τι θέλαμε, ο θείος μου μάς έφτιαξε μια ξύλινη κασετίνα, όπως εκείνη που είχε όταν πήγαινε σχολείο. Στην πορεία, μπήκε στην παραγωγή της ξύλινης συσκευασίας και ο θείος μου, ο Νίκος. Αλέξης: Όταν πήγαμε στη Γαλλία, τον περασμένο Σεπτέμβριο, για να λάβουμε μέρος στην έκθεση «Maison de Objet», συναντήσαμε τον πρέσβη της Κύπρου, ο οποίος μόλις είδε το κουτί μάς είπε: «Είναι η παλιά μας κασετίνα». Κωνσταντίνος: Ουσιαστικά, αυτό που θέλαμε, είναι να κρατήσει ο άλλος μετά το κουτί. Να το φυλάξει και αν είναι δυνατόν να το χρησιμοποιήσει με άλλον τρόπο.

Πώς ξεκινήσατε να προωθείτε το «Beardspect»; Κωνσταντίνος: Αρχικά, διαδικτυακά. Αλέξης: Δημιουργήσαμε το online store. Κωνσταντίνος: Παρατηρήσαμε, ωστόσο, πως αντί να παραγγέλλουν μέσω του online store, μας έστελναν μηνύματα στη σελίδα μας στο Facebook. Εισπράττουμε, όμως, θετικά σχόλια, καθώς πρόκειται για ένα κυπριακό προϊόν. Και είναι σημαντικό γι΄εμάς να ακούμε τους πελάτες μας. Επίσης, αντιληφθήκαμε πως έχει θετική ανταπόκριση το γεγονός ότι εμφανιζόμαστε κι εμείς μαζί με το προϊόν. Έτσι, ξέρουν ότι πίσω από αυτό, βρίσκονται δυο νεαρά άτομα. Αλέξης: Επειδή χρειαζόμασταν τη γνώμη ενός επαγγελματία, αποταθήκαμε σ΄έναν γνωστό μας, ιδιοκτήτη ενός barber shop, ο οποίος δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του όταν είδε το προϊόν μας. Μας είπε ότι θα δουλέψει. Παράλληλα, εμείς συμπληρώσαμε την αίτηση για να λάβουμε μέρος στην έκθεση «Maison de Objet», καθώς θέλαμε να απευθυνθούμε στη διεθνή αγορά. Κωνσταντίνος: Εννοείται πως μας ενδιαφέρει και η κυπριακή αγορά, αλλά γνωρίζαμε ότι η πολύ δουλειά θα προερχόταν από το εξωτερικό. Ωστόσο, δεν ξέραμε τι ακριβώς να περιμένουμε. Αλέξης: Πρώτη φορά στη ζωή μας λάβαμε μέρος σε έκθεση. Φαντάσου δυο Κύπριους να πηγαίνουν στην τρίτη σημαντικότερη έκθεση της Ευρώπης, για να παρουσιάσουν ένα λαδάκι για μούσια στο Παρίσι. Το άγχος που είχαμε, δεν περιγράφεται. Τον Αύγουστο όλη η Λευκωσία ήταν άδεια κι εμείς τρέχαμε σαν τους τρελούς για να προετοιμαστούμε. Στις 4 Σεπτεμβρίου είχαμε διοργανώσει ένα event σε συνεργασία με τον Κώστα Παπαέλληνα Organization, προκειμένου να παρουσιάσουμε το προϊόν μας σε διανομείς και κομμωτές. Στις 5 Σεπτεμβρίου, πετούσαμε για Παρίσι. Πρέπει να σου πω, όμως, ότι λίγο καιρό προτού αναχωρήσουμε, μας έστειλε email ο Κωνσταντίνος Ταλιάνος, ο εκπρόσωπος της κυπριακής πρεσβείας στη Γαλλία, ενημερώνοντας μας ότι η «Maison de Objet» διαθέτει το section: «What’s new». Αν είσαι τυχερός να συμπεριληφθείς στο συγκεκριμένο section, το προϊόν σου λαμβάνει τεράστια προβολή.

Πρώτη φορά στη ζωή μας λάβαμε μέρος σε έκθεση. Φαντάσου δυο Κύπριους να πηγαίνουν στην τρίτη σημαντικότερη έκθεση της Ευρώπης, για να παρουσιάσουν ένα λαδάκι για μούσια στο Παρίσι. Το άγχος που είχαμε, δεν περιγράφεται

Οπότε, δηλώσατε συμμετοχή στο «What’s new»; Αλέξης: Έτσι ακριβώς. Δυο βδομάδες μετά, μας έστειλε email ένας Γάλλος, ονόματι François, γράφοντας μας: «Συγχαρητήρια, έχετε επιλεγεί για το “What’s new”». Πετούσαμε στα σύννεφα. Μας επέλεξαν ενώ είχαμε μόνο ένα προϊόν, σε αντίθεση με άλλα brand που είχαν πολύ περισσότερα. Αρχίσαμε να διαισθανόμαστε πως κάτι πήγαινε καλά. Ο κόσμος σταματούσε στο περίπτερο σας; Αλέξης: Ναι. Θέλαμε να δείξουμε στον κόσμο πώς μοιάζει ένα παλιό barber shop. Έτσι, ξεκινήσαμε να ψάχνουμε να βρούμε μια αυθεντική barber chair. Πήγαμε παντού, αλλά κανείς δεν μας τη δάνειζε. Μέχρι που βρήκαμε τον κ. Σωτήρη από την Αγροκηπιά. Ένας χρυσός άνθρωπος, που μας έδωσε την καρέκλα στην οποία κούρευε τους πελάτες του. Την τυλίξαμε προσεχτικά, τη βάλαμε στο κουτί και τη στείλαμε συστημένη στο Παρίσι. Εκτός από την καρέκλα, τοποθετήσαμε διάφορα παλιά αντικείμενα ενός barber shop. Κωνσταντίνος: Περιττό, να σου πούμε ότι ο κόσμος που περνούσε από το περίπτερο μας, ήθελε να κάτσει πάνω στην καρέκλα. Αλέξης: Στη «Maison de Objet» μάς αποκαλούσαν: «Οι μουσάτοι». Δεν περίμεναν με τίποτα ότι θα στήναμε ένα original barber shop. Ενθουσιάστηκαν. Κωνσταντίνος: Και κάπως έτσι, καταφέραμε να αποκτήσουμε πελάτες σε Ελβετία, Αυστρία, Ρουμανία, Ισλανδία, Γαλλία και Βέλγιο. Αλέξης: Πραγματικά, η συμμετοχή μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας.

Έχετε σκοπό να εξελιχθεί το «Beardspect», δημιουργώντας μια σειρά με προϊόντα ανδρικής περιποίησης; Αλέξης: Ετοιμάζουμε ένα beard balm, με κερί μέλισσας, το οποίο θα είναι περισσότερο για styling. Επίσης, θέλουμε να κάνουμε κι ένα ανδρικό σαπούνι, που θα το ονομάσουμε «Man Soap» και θα έχει την ίδια μυρωδιά με το λαδάκι μας. Το άλλο που θέλουμε είναι να δημιουργήσουμε έναν χώρο για τους συνταξιούχους που φτιάχνουν τα ξύλινα κουτιά μας, καθώς και να έχουμε περισσότερα άτομα στην παραγωγή. Ήδη, εκτός από τους θείους του Κωνσταντίνου, έχουμε κι έναν φίλο τους.

Είναι μύθος, τελικά, ότι οι άνδρες δεν φροντίζουν τον εαυτό τους; Αλέξης: Να στο θέσω διαφορετικά. Κλείσε τα μάτια και φαντάσου σου ότι είσαι ένας άνδρας με μούσια. Πας σ΄ένα barber shop και εκεί που σε περιποιούνται, αντικρίζεις απέναντί σου ένα ξύλινο κουτί. Ρωτάς τι περιέχει και ο μπαρμπέρης ανοίγει τη συσκευασία, απλώνει μερικές σταγόνες από το λαδάκι και σου κάνει μασάζ στη γενειάδα σου. Τότε, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν γυαλίζει απλώς την τρίχα, αλλά τη φροντίζει, το ίδιο και το δέρμα σου. Αυτομάτως, εθίζεσαι. Κωνσταντίνος: Όταν το δοκιμάσεις, σου δημιουργείται η ανάγκη να το πάρεις σπίτι σου. Αλέξης: Για εμάς, είναι θέμα να αποκτήσεις μια συνήθεια. Οι άνδρες που ξυρίζονται σε καθημερινή βάση, χρησιμοποιούν τον αφρό, έπειτα το aftershave κι είναι έτοιμοι. Ο «καημένος» με το μούσι, δεν χρειάζεται ένα προϊόν, για να περιποιηθεί τον εαυτό του; Για μένα, είναι κρίμα. Πέρα από θέμα υγιεινής, είναι ένα προϊόν που μυρίζει όμορφα και κάνει τον άλλο να αισθάνεται εξίσου όμορφα.

Γι΄αυτό έχετε δημιουργήσει το «Beardspect Club»; Για να συσπειρωθείτε (γέλια); Αλέξης: Το «Beardspect Club», είναι πολύ πρόσφατο. Σκοπός μας είναι να φθάσουμε τα 100 μέλη. Όταν ήμασταν στο Παρίσι πήγαμε σ΄ένα μπαράκι μαζί με τον Γάλλο διανομέα μας, ο οποίος είναι μέλος στους «Bearded Villains». Πρόκειται για μια αδελφότητα με περισσότερα από 10.000 μέλη. Κωνσταντίνος: Σχεδόν, κάθε χώρα έχει το παράρτημα της. Αλέξης: Στο μπαράκι, λοιπόν, συναντήσαμε έναν κουστουμαρισμένο τύπο με κόκκινο γένι. Πιάσαμε την κουβέντα μαζί του και όταν μας έδωσε την κάρτα του, διαπιστώσαμε ότι ήταν ο Director της Google Cloud. Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να συναντήσεις αυτόν τον άνθρωπο και να πιάσεις χαλαρή κουβέντα μαζί του; Και όμως, μας συνέβη. Ο Κωνσταντίνος παρατήρησε ότι είχαν ένα αυτοκόλλητο που έγραφε: «Meeting Point Google». Σκεφτήκαμε, λοιπόν, πως θα ήταν ωραία να δημιουργούσαμε κι εμείς ένα Club, με ανθρώπους που μοιράζονται την ίδια αγάπη για τα μούσια τους. Όταν φτάσουμε τα 100 μέλη, θα ξεκινήσουμε τις μεταξύ μας συναντήσεις σε διάφορα μπαράκια, όπου θα τοποθετούμε κι εμείς το δικό μας αυτοκόλλητο, που θα υποδηλώνει ότι εκεί είναι το meeting point των «Beardspect». Κωνσταντίνος: Μέσω του προϊόντος μας, γνωρίζουμε ολοένα και περισσότερους άνδρες με μούσια, με τους οποίους μοιραζόμαστε την ιδέα μας και αν ενδιαφέρονται, γίνονται μέλη.

Εσύ, Κωνσταντίνε, που έχεις μεγάλο μούσι, εισπράττεις περίεργα βλέμματα κατά καιρούς; Αλέξης: Πλέον, τον αναγνωρίζουν. Κωνσταντίνος: Συνήθως, από τους μεγαλύτερους σε ηλικία και εννοείται από τα μικρά παιδιά.

Τελικά, σε πρακτικό επίπεδο, βοηθά όταν είσαι φίλος με τον συνεργάτη σου ή σκέφτεσαι διπλά τι θα πεις; Κωνσταντίνος: Ίσα- ίσα, είναι πιο εύκολο. Παρόλο που χαθήκαμε για ένα διάστημα, μπορώ να μιλήσω άνετα στον Αλέξη. Τον ξέρω και με ξέρει καλά. Αλέξης: Στην παρέα μας, γενικότερα, λέει ο ένας στον άλλο αυτό που θέλει, χωρίς να το φιλτράρει.

Στην ιστοσελίδα σας, γράφετε πως το μούσι ισούται με σεβασμό. Αυτό πιστεύετε ότι ισχύει και σήμερα, που έχει γίνει λίγο σαν στολή; Αλέξης: Νομίζω το αντιλήφθηκες διαφορετικά από το δικό μας σκεπτικό. Δεν εννοούμε ότι όποιος έχει μούσι, πρέπει να εμπνέει σεβασμό, αλλά ότι εμείς αγαπάμε το μούσι μας και το σεβόμαστε. Όπως χαρακτηριστικά γράφει ο Κωνσταντίνος, δεν πέρασε τόσος καιρός να φέρει το μούσι του σ΄ένα συγκεκριμένο μήκος και να μην τον νοιάζει. Το μούσι χρειάζεται περιποίηση. Έχουμε προσέξει πως υπάρχουν άνδρες που φροντίζουν πολύ το μούσι τους και άλλους που το κάνουν, αλλά προτιμούν να μην το λένε, γιατί νομίζουν ότι δεν είναι αρρενωπό. Κωνσταντίνος: Εγώ πιστεύω ότι όταν έχεις μούσι, πρέπει να το προσέχεις και να το φροντίζεις!

Loader