Νικόλας Κυριάκου: Η RSVP εργάζεται με τη μέθοδο Sur Mesure

Νικόλας Κυριάκου: Η RSVP εργάζεται με τη μέθοδο Sur Mesure

"Υπήρξαν φορές όπου βρεθήκαμε μπροστά σε έντονες συζητήσεις ανάμεσα στο ζευγάρι και χρειάστηκε να αναλάβουμε ρόλο διαιτητή"

Νικόλας Κυριάκου: Η RSVP εργάζεται με τη μέθοδο Sur Mesure

Συνέντευξη στην Νίκολα Καρατζιά

Φωτογραφίες: Μάριος Ιωσηφίδης

Ο ταλαντούχος και άκρως καλαίσθητος, πρώην fashion editor και νυν event planner, μας μίλησε για την αλλαγή της καριέρας του, τους παράγοντες που συντελούν στην επιτυχία του, αποκαλύπτοντας μας παράλληλα τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας του ίδιου και της συνεταίρου του Ταμάρα Σάατη. Μιας εταιρείας ταχέως ανελισσόμενης, που δικαίως της εμπιστεύονται μερικά από τα μεγαλύτερα και πιο πολυσυζητημένα events του νησιού.

Είσαι ένας άνθρωπος που γνωρίζουμε μέσα από την καλαίσθητη δουλειά του στη διοργάνωση εκδηλώσεων. Πριν όμως από αυτό, σε γνωρίσαμε ως fashion editor σε μερικά από τα μεγαλύτερα κυπριακά περιοδικά μόδας. Σου λείπει εκείνο το κομμάτι; Από το χώρο της μόδας αποχώρησα πριν από περίπου πέντε χρόνια. Δεν μπορώ να πω ότι μου λείπει και αυτό επειδή ο τομέας με τον οποίο ασχολούμαι επαγγελματικά αυτήν τη στιγμή, είναι εξίσου δημιουργικός, οπόταν οποιεσδήποτε δημιουργικές ανησυχίες είχα, εξακολουθούν να υφίστανται, απλώς εκτονώνονται με διαφορετικό μέσο. Συνεχίζω να παρακολουθώ και να ενημερώνομαι για τις εξελίξεις στο fashion industry, παρόλα αυτά σε επαγγελματικό επίπεδο λόγω έλλειψης χρόνου, δεν μπορώ παρά να είμαι πλήρως επικεντρωμένος σε αυτό με το οποίο καταπιάνομαι, το οποίο με ολοκληρώνει κιόλας.

Πότε αποφάσισες να αλλάξεις επαγγελματική πορεία και ποιο ήταν το κίνητρο; Την περίοδο που αποφάσισα να αποσυρθώ από το χώρο της μόδας και του styling, είχε ξεκινήσει να αλλάζει και ο «κόσμος» των περιοδικών, παίρνοντας μια καθοδική πορεία. Η αποχώρηση μου ουσιαστικά έγινε εν καιρώ κρίσης, όταν άρχισαν οι περικοπές στους προϋπολογισμούς, κάτι που αισθανόμουν ότι μείωνε την ποιότητα της δουλειάς που παραγάγαμε. Θεωρώ λοιπόν ότι σταμάτησα στο σωστό timing αφού δεν πρόλαβα την καινούρια εποχή των πραγμάτων. Θα με στεναχωρούσε πολύ εάν αναγκαζόμουν να κάνω εκπτώσεις στην ποιότητα της δουλειάς μου.

Ένα από τα εκατοντάδες fashion editorials του Νικόλα Κυριάκου.

Πόσο δύσκολη απόφαση ήταν, δεδομένου του ότι είχες ήδη μια στημένη καριέρα; Η αλήθεια είναι πως η απόφαση μου δεν ήταν από την αρχή απολύτως συνειδητή. Η RSVP προέκυψε παράλληλα με το styling. Δούλευα και για τα δύο, μέχρι που η εταιρεία άρχισε να απαιτεί περισσότερες ώρες εργασίας και απόλυτης αφοσίωσης, οπότε έπρεπε να εστιάσω σε ένα από τα δύο. Επέλεξα λοιπόν την RSVP.

Θα έλεγε κανείς ότι κάποιοι άνθρωποι είναι πολύ ταλαντούχοι, πολύ εργατικοί ή πολύ τυχεροί, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνουν σε οτιδήποτε και εάν επιλέξουν να κάνουν. Εσύ σε ποια κατηγορία εμπίπτεις; Θεωρώ ότι για να πετύχεις, χρειάζεται ο συνδυασμός των τριών αυτών στοιχείων. Το ταλέντο είναι το θεμέλιο και η ταυτότητα της δουλειάς σου. Από μόνο του όμως δεν αρκεί. Πρέπει να δουλέψεις σκληρά ώστε να εξελίξεις και τελειοποιήσεις τις ικανότητες σου, διαφορετικά το ταλέντο μπορεί να πάει χαμένο. Τον παράγοντα τύχη προσωπικά τον συνδέω με το σωστό timing. Για παράδειγμα, στη δική μου περίπτωση βρέθηκα με την Ταμάρα σε μια φάση που και οι δύο είχαμε δημιουργικές ανησυχίες και θέλαμε να κάνουμε κάτι καινούριο.

Όταν ο Νικόλας Κυριάκου "μεγαλουργούσε" για τις σελίδες μόδας των περιοδικών.

Με την συνεταίρο σου, σας δένει και μια φιλία. Αυτή ήταν μια προϋπάρχουσα σχέση που υπήρξε προϋπόθεση για τη συνεργασία; Με την Ταμάρα γνωριζόμασταν από παλιά. Κάποια στιγμή μετά από συζητήσεις, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε. Μέσα από την καθημερινή μας επαφή λόγω δουλειάς, καταλήξαμε να είμαστε εκτός από συνέταιροι και κολλητοί.

Υποθέτω ότι υπάρχει κατανομή ευθυνών στην εταιρεία. Ποιο κομμάτι έχει αναλάβει ο καθένας σας; Υπάρχει διαχωρισμός εργασιών. Τόσο εμείς όσο και το προσωπικό μας, έχει τις δικές του αρμοδιότητες. Η Ταμάρα για παράδειγμα, έχει αναλάβει περισσότερο το οργανωτικό κομμάτι και την επικοινωνία με τους πελάτες. Εγώ επικεντρώνομαι περισσότερο στο δημιουργικό κομμάτι της εταιρείας. Έχουμε όμως και κοινές αρμοδιότητες, όπως για παράδειγμα την προετοιμασία των mood boards του κάθε πελάτη.

Λουλούδι και γυναίκα. Βλέπεις κάποια συσχέτιση; The story of my life! Η αλήθεια είναι πως τόσο στο χώρο της μόδας, όσο και στο χώρο των events, πελάτες μου είναι κυρίως γυναίκες. Οι ανησυχίες και οι απαιτήσεις τους είναι παρόμοιου χαρακτήρα. Μάλλον έχει να κάνει με την ψυχοσύνθεση σας (γελάει). Είναι όμως κάτι στο οποίο έχω μάθει να διαχειρίζομαι, με αποτέλεσμα να αναπτύσσεται μια πολύ καλή επικοινωνία μεταξύ μας.

Δείγμα από τη δουλειά της RSVP events.

Είμαστε απαιτητικές και κυκλοθυμικές τελικά; Νομίζω ότι αυτό είναι θέμα χαρακτήρα. Υπάρχουν γυναίκες πολύ αποφασιστικές, που έρχονται στην πρώτη συνάντηση μας γνωρίζοντας ακριβώς τι θέλουν. Υπάρχουν όμως και οι αναποφάσιστες. Σ’ αυτή την περίπτωση, η δική μας δουλειά γίνεται λίγο πιο δύσκολη, αφού το κάθε project στηρίζεται στις προτιμήσεις κάθε πελάτη ξεχωριστά. Συνεπώς για να μπορέσουμε να τον ικανοποιήσουμε θα πρέπει πρώτα να περάσουμε από ένα είδος «ψυχογραφήματος» για να κατανοήσουμε τις ανάγκες και την αισθητική του.

Όταν ο πελάτης σας δίνει το ελεύθερο για να κάνετε αυτό που φαντάζεστε, προκύπτει καλύτερο αποτέλεσμα; Οι ωραιότερες εκδηλώσεις που οργανώνουμε, είναι εκείνες που ναι μεν ο πελάτης γνωρίζει τι θέλει αλλά παράλληλα αναπτύσσεται ανάμεσά μας σχέση εμπιστοσύνης, δίνοντας μας το περιθώριο να δημιουργήσουμε ελεύθερα. Πάντοτε βεβαίως έχοντας ως γνώμονα και τη δική του αισθητική.

Τελικά ποιου υπερισχύει η γνώμη σε ένα ραντεβού μαζί σας. Της συζύγου, του συζύγου ή της πεθεράς; Αυτό είναι από τα πιο δύσκολα κομμάτια της δουλειάς μας, καθώς ερχόμαστε αντιμέτωποι με διαφορετικούς χαρακτήρες και απόψεις. Υπήρξαν και φορές όπου βρεθήκαμε μπροστά σε έντονες συζητήσεις ανάμεσα στο ζευγάρι ή και με τους γονείς, και χρειάστηκε να αναλάβουμε ρόλο διαιτητή. Ωστόσο, εάν πρέπει να δώσω μια απάντηση στο ερώτημα σου, θα έλεγα ότι στο θέμα της διακόσμησης τις πλείστες φορές υπερισχύει η άποψη της νύφης, ενώ οι σύζυγοι συνήθως καταπιάνονται με πιο πρακτικά θέματα. Υπάρχουν και οι φορές όμως, που επεμβαίνουν και οι γονείς, οι οποίοι συνήθως, έχουν διαφορετική οπτική. Η δουλειά μας είναι να καταφέρουμε να συνδυάσουμε τις διαφορετικές αυτές απόψεις, πράγμα που δεν είναι πάντοτε εύκολο.

Στη μόδα υπάρχουν τάσεις που αλλάζουν σχεδόν κάθε σεζόν. Στο event planning και τη διακόσμηση η οποία χρησιμοποιείται, ισχύει κάτι ανάλογο; Ναι, τάσεις υπάρχουν και στα λουλούδια αλλά και στη διακόσμηση. Σίγουρα δεν είναι τόσο έντονες όπως στη μόδα, ούτε αλλάζουν με τόσο γρήγορους ρυθμούς. Υπάρχουν πάντοτε οι κλασικοί και διαχρονικοί «πυλώνες» τους οποίους ακολουθούμε, που συχνά όμως συνδυάζονται με νέες τάσεις. Φέτος για παράδειγμα, επικρατεί το boho στυλ στη διακόσμηση των γάμων. Χρησιμοποιούνται περισσότερο τα αποξηραμένα και άγρια λουλούδια, καθώς και οι γήινοι χρωματισμοί. Αποστασιοποιούμαστε αρκετά από το «στημένο» και κλασικό στυλ που ακολουθείται για χρόνια ως μοτίβο.

Ως εμπειρογνώμων στη μόδα, θεωρείς ότι το νυφικό πρέπει να συνάδει με την όλη διακόσμηση; Δεν θεωρώ ότι πρέπει να συνάδει με τη διακόσμηση αλλά με το χώρο που γίνεται ο γάμος. Για παράδειγμα, δεν μπορείς να φορέσεις ένα πολύ «αυστηρό» νυφικό τη στιγμή που η εκδήλωση θα γίνει σε κήπο ή παραλία. Προσωπικά μου αρέσει όταν η νύφη δένει αρμονικά με το σκηνικό.

Τι πρέπει να γνωρίζει κάποιος προτού έρθει σε επαφή με την RSVP; Για παράδειγμα, πρέπει να έχει minimum budget; Δεν υπάρχει συγκεκριμένος προϋπολογισμός ώστε να αναλάβουμε μια διοργάνωση. Σίγουρα όμως είναι χρήσιμο όπως ο πελάτης γνωρίζει εκ των προτέρων το δικό του διαθέσιμο budget, αποφασίζοντας το μερίδιο που θα επενδύσει στο κομμάτι της διακόσμησης. Η RSVP εργάζεται εξ’ ολοκλήρου με τη μέθοδο Sur Mesure, όπου κάθε πελάτης είναι ξεχωριστός για εμάς και οι υπηρεσίες που θα του παρέχουμε οφείλουν να είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του.

Τι γίνεται όμως όταν ο πελάτης έρχεται με πολύ συγκεκριμένα πράγματα στο μυαλό του, τα οποία είναι ανέφικτα λόγω περιορισμένου budget; Αυτό συμβαίνει αρκετά συχνά. Είναι φορές που έρχονται κοντά μας ζευγάρια και μας δείχνουν φωτογραφίες από το Pinterest, ζητώντας ακριβώς την ίδια διακόσμηση για το γάμο τους. Δεν αντιλέγω ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι πολύ βοηθητική ως πηγή έμπνευσης αλλά από εκεί και πέρα, ο κάθε πελάτης πρέπει να αντιληφθεί ότι οι γάμοι στο εξωτερικό, τις περισσότερες φορές γίνονται με πολύ περιορισμένο αριθμό καλεσμένων σε μικρότερους χώρους, με λιγότερα τραπέζια που πρέπει να «ντυθούν», οπόταν και χαμηλότερο επενδυόμενο κόστος σε αυτούς τους τομείς. Ως εκ τούτου, απομένουν περισσότερα χρήματα στο ζευγάρι, τα οποία προσφέρει σε μια πιο ευφάνταστη διακόσμηση. Αυτό είναι που συνήθως κάνει τους γάμους στο εξωτερικό να μοιάζουν με υπερπαραγωγές.

Αλήθεια, γιατί τα λουλούδια στην Κύπρο, κοστίζουν τόσο ακριβά σε ένα γάμο; Δυστυχώς, το λουλούδι που είναι και η πρώτη ύλη με την οποία δουλεύουμε, εισάγεται στη χώρα μας αεροπορικώς και όχι οδικώς όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη, με αποτέλεσμα το κόστος εισαγωγής είναι από μόνο του υψηλό.

Υπήρξε στιγμή που είπατε σε κάποιον ότι δεν θέλετε να τον αναλάβετε ή του ζητήσατε να φύγει από το γραφείο σας; Δεν διώξαμε ποτέ πελάτη, εντούτοις έτυχε να αναγκαστούμε κάποια στιγμή να δώσουμε σε κάποιον να καταλάβει ότι δεν υπάρχει κοινό έδαφος επικοινωνίας, άρα ούτε και συνεργασίας. Αυτό συμβαίνει είτε επειδή τα πράγματα που μας ζητούνται είναι εντελώς εκτός της δικής μας αισθητικής, είτε επειδή κάποιος έχει εξωπραγματικές απαιτήσεις σε σχέση με τα χρήματα που διαθέτει για την διακόσμηση. Θυμάμαι συγκεκριμένα πελάτη που ήρθε στο ραντεβού, δείχνοντας μας φωτογραφίες από γάμο που είχαμε διοργανώσει παλαιότερα, διαθέτοντας όμως, budget στο 1/10 του κόστους του αντίστοιχου γάμου.

Οι κύπριοι, είναι γενικότερα ευγενικοί απέναντι σας ή επειδή πληρώνουν, νομίζουν ότι τους ανήκετε; Έχουμε συναντήσει και τις δύο κατηγορίες. Ευτυχώς οι πλείστοι είναι ευγενικοί. Αντιλαμβάνονται το δικό μας μερίδιο συνεισφοράς, προσπάθειας και υπευθυνότητας που πρέπει να επιδείξουμε τόσο καθόλη τη διάρκεια της προετοιμασίας και οργάνωσης, όσο και κατά την ημέρα του γάμου τους, ώστε να κυλήσουν όλα ομαλά. Υπάρχουν όμως και τα ζευγάρια που έρχονται κρατώντας μια στάση του τύπου «Πληρώνω και δικαιούμαι να έχω ότι απαίτηση θέλω». Στο παρελθόν, έτυχε να τερματίσουμε υφιστάμενη συνεργασία λόγω τέτοιου είδους συμπεριφοράς απέναντι μας. Όπως εμείς σεβόμαστε τον κάθε πελάτη, απαιτούμε και εμείς το αντίστοιχο.

Ποιος ήταν ο ομορφότερος ή πιο ξεχωριστός τρόπος με τον οποίο σας ευχαρίστησε κάποιος για τις υπηρεσίες σας; Η αλήθεια είναι ότι πάρα πολλά ζευγάρια θέλοντας να μας ευχαριστήσουν, έρχονται στο γραφείο φέρνοντας μας κάποιο δώρο. Τα σημαντικότερα και πιο συγκινητικά ωστόσο δώρα για εμένα, είναι κάποιες ευχαριστήριες κάρτες που δεχόμαστε και φέρουν συναισθηματική αξία. Μέσα από τα λόγια του ζευγαριού, αντιλαμβάνεσαι το πόσο σημαντικό ρόλο διαδραμάτισες στην πιο σημαντική ίσως μέρα της ζωής τους.

Ο Νικόλας Κυριάκου θα κάνει αυτό το επάγγελμα και σε 10 χρόνια από τώρα; Όσο αυτό που κάνω με ολοκληρώνει δημιουργικά, θα συνεχίσω να το κάνω. Εντούτοις, όπως μια καλή ημέρα προέκυψε η ιδέα της RSVP, δεν αποκλείω το ενδεχόμενο και σε μελλοντικές προκλήσεις.

Οι φωτογραφίες των events, παραχωρήθηκαν από το αρχείο της RSVP


ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ : Άρτεμις Γεωργίου -"Φτύσαμε αίμα αλλά τα καταφέραμε"


ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ : Κωνστάντια Δημητριάδου - Έζησα πόλεμο, εισέπραξα και μεγάλη αγάπη


ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ ΕΔΩ : Μάριος Μεττής - Όταν τα ταλέντα, μας εγκαταλείπουν

Loader