Τα κυπριακά, χειροποίητα ρολόγια «Di Legno», είναι φτιαγμένα από ξύλο, μεράκι και αγάπη

Τα κυπριακά, χειροποίητα ρολόγια «Di Legno», είναι φτιαγμένα από ξύλο, μεράκι και αγάπη

Ο δημιουργός του «Di Legno», Βάσος Χρυσάνθου, παρά το νεαρό της ηλικίας του, παραδίδει «μαθήματα» επιχειρηματικότητας

Τα κυπριακά, χειροποίητα ρολόγια «Di Legno», είναι  φτιαγμένα από ξύλο, μεράκι και αγάπη

Ο Βάσος είναι ένας τυπικός 25χρονος σε ό,τι αφορά τον χαρακτήρα. Προσιτός και αυθόρμητος, συζητάς μαζί του, λες και γνωρίζεστε χρόνια. Στον τρόπο σκέψης, όμως, μάλλον διαφέρει κατά πολύ από τους συνομήλικους του. Γιατί πόσους 25χρονους ξέρεις που έχουν το δικό τους brand; Ο ίδιος, ωστόσο, δείχνει να μην αντιλαμβάνεται πόσο σπουδαίο είναι αυτό που έχει καταφέρει. Στο δικό του λεξιλόγιο, δεν χωράνε δικαιολογίες του τύπου: «Δεν έχω χρόνο» και «Δεν έχω χρήματα για να κάνω κάτι δικό μου». Τα πράγματα είναι απλά. Άμα θέλεις κάτι πολύ, κάνεις θυσίες και ρισκάρεις. Όλα εξαρτιόνται αποκλειστικά από σένα.

Γράφει η Κωνσταντίνα Γεωργίου

Πώς αποφάσισες στην ηλικία των 23 ετών να αρχίσεις να φτιάχνεις ξύλινα παπιγιόν και ρολόγια, δημιουργώντας το brand «Di Legno»; Για την ακρίβεια, ήταν λίγο προτού ολοκληρώσω τις σπουδές μου. Πάντα ήθελα να κάνω κάτι δικό μου. Από μικρός, καταπιανόμουν με διάφορα. Ανέκαθεν, μου άρεσε η μόδα και το καλό ντύσιμο. Ποτέ δεν θα με έβλεπες μ΄ένα σκέτο T-shirt. Όταν διαπίστωσα ότι υπήρχε ένα κενό στην αγορά σε σχέση με τα ανδρικά αξεσουάρ, ξεκίνησα να φτιάχνω ξύλινα παπιγιόν. Στην πορεία, όταν μεγάλωσε ο ανταγωνισμός, θέλησα να διαφοροποιηθώ και επεκτάθηκα στον τομέα της ωρολογοποιίας.

Γιατί απ’ όλα τα υλικά προτίμησες το ξύλο για τις δημιουργίες σου; Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ξύλο εδώ και χιλιετίες για διάφορους σκοπούς. Πρόκειται γι΄ένα φυσικό υλικό, με ιδιαιτερότητες -όπως τα «νερά» του κάθε ξύλου- που το καθιστά μοναδικό. Μου αρέσει γιατί βγάζει μια φρεσκάδα, ενώ ταυτόχρονα είναι διαχρονικό. Είναι ένα υλικό που αντέχει στο πέρασμα του χρόνου. Όταν αποφάσισα να ξεκινήσω με τα ξύλινα παπιγιόν, είχα στο μυαλό μου τον γάμο. Μια ημέρα από τις πιο σημαντικές στη ζωή ενός ανθρώπου. Σκέφτηκα πως ο άλλος βλέποντας το, θα θυμόταν εκείνη την ιδιαίτερη στιγμή, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τις φωτογραφίες, που μας υπενθυμίζουν τα όσα ζήσαμε.

Σε προβλημάτισε, όμως, το γεγονός ότι τα ξύλινα ρολόγια και παπιγιόν έγιναν μόδα το τελευταίο διάστημα και όπως όλες τις τάσεις, θα περάσει και αυτή κάποια στιγμή; Είναι κάτι που έχω υπόψη μου. Ωστόσο, ποιος θα το φανταζόταν ότι θα φτιάχνονταν τόσα αντικείμενα από ξύλο. Μπορεί να είναι μια τάση της μόδας, αλλά για μένα είναι πολύ σημαντικό το ότι έχεις τη δυνατότητα να διαφοροποιηθείς, λόγω της ιδιαιτερότητας που έχει ως υλικό. Μπορεί να «παίξεις» μαζί του, να χαράξεις πάνω του ό,τι θέλεις, κάνοντας το προϊόν customize. Όταν σκέφτηκα να φτιάξω ξύλινα παπιγιόν, ήξερα πως λίγοι άντρες θα επέλεγαν ένα παπιγιόν και ακόμη λιγότεροι ότι μπορούσαν να το υποστηρίξουν με το ντύσιμό τους. Ούτε κατά διάνοια δεν φανταζόμουν πως θα γινόταν trend. Η αλήθεια είναι πως με την αύξηση του ανταγωνισμού, υπάρχει κόσμος που δίνει βαρύτητα στην τιμή, αντί στην ποιότητα του ξύλου, κάτι που είναι φυσιολογικό λόγω και της οικονομικής κρίσης, που οδήγησε στη μείωση των εισοδημάτων των περισσοτέρων. Χρειάστηκε να περάσω κι εγώ μια περίοδο αναπροσαρμογής εξαιτίας αυτού, ετοιμάζοντας τη δική μου σελίδα στο Facebook και το (link -σύντομα θα ετοιμάσω και online store- για να προωθήσω το brand μου και να μην εξαρτώμαι από τα καταστήματα, καθώς ορισμένα ακολουθούσαν την ίδια τακτική. Προσωπικά, πάντοτε δίνω έμφαση στην ποιότητα του υλικού και χαίρομαι που ο κόσμος συνειδητοποιεί στην πορεία τη σημασία του. Το ξύλινο ρολόι, άλλωστε, δεν θεωρώ πως είναι απλώς μια τάση. Αντιθέτως, είναι κάτι μοναδικό. Απευθύνεται σε ανθρώπους με στιλ και άποψη, που μπορούν να το «υιοθετήσουν» στην καθημερινότητά τους και να αποτελέσει μέρος της, όλες τις ώρες της ημέρας.

Ήθελε πολύ ψάξιμο για να βρεις ποιοι θα σου κατασκεύαζαν τα ρολόγια; Σε αντίθεση με τα παπιγιόν που κατασκευάζονται στην Κύπρο, δεν υπήρχε η απαιτούμενη τεχνογνωσία για να γίνει κάτι αντίστοιχο με τα ρολόγια, παρόλο που το έψαξα αρκετά. Αποτάθηκα, λοιπόν, στο εξωτερικό για την παραγωγή, όπου συνεργάζομαι με άψογους επαγγελματίες, οι οποίοι μού προσφέρουν την ποιότητα που θέλω, βασιζόμενοι σε δικά μου σχέδια.

Η ανταπόκριση ήταν μεγαλύτερη απ’ ό,τι περίμενες; Κατά πολύ. Όταν είχα πει σε δικούς μου ανθρώπους τι είχα στο μυαλό μου να κάνω, η τυπική αντίδραση ήταν: «Σιγά μην βάλω στον λαιμό μου ένα κομμάτι ξύλο». Και τώρα, δεν έχει τύχει να πάω σ΄έναν γάμο και να μην δω κάποιον να φοράει ξύλινο παπιγιόν. Ο κόσμος, συνήθως, έτσι αντιδρά στο άκουσμα του καινούργιου. Πρέπει, όμως, να έχεις πίστη στον εαυτό σου, ό,τι και αν γίνει. Γιατί, δεν έχεις τίποτα να χάσεις!

Όταν διαπίστωσα ότι υπήρχε ένα κενό στην αγορά σε ό,τι αφορούσε τα ανδρικά αξεσουάρ, ξεκίνησα φτιάχνοντας ξύλινα παπιγιόν. Στην πορεία, όταν μεγάλωσε ο ανταγωνισμός, θέλησα να διαφοροποιηθώ και επεκτάθηκα στον τομέα της ωρολογοποιίας

Εκτός από την Κύπρο, κάνεις και αποστολές στο εξωτερικό. Υπάρχει ζήτηση; Υπάρχει ανταπόκριση από Αμερική, Γερμανία, Ιταλία και Ελλάδα. Είναι συναρπαστικό ότι ζούμε σε μια εποχή που μπορείς να γίνεις γνωστός στο εξωτερικό από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Μάλιστα, παρατηρώ πως οι καταναλωτές εκεί είναι πιο εξοικειωμένοι με το online shopping, καθώς γράφουν σχόλια στη σελίδα του «Di Legno» και βαθμολογούν τα προϊόντα και την εμπειρία που είχαν με την εταιρεία. Μου αρέσει που δίνουν σημασία στη λεπτομέρεια, όπως εγώ, μιας και στο κουτί βάζω ανταλλακτικά για το ρολόι και ειδικό λαδάκι για τη φροντίδα του. Άλλωστε, η διαφήμιση από στόμα σε στόμα, είναι η πιο σημαντική.

Υπάρχουν στα πλάνα να μεγαλώσει η γκάμα των προϊόντων του «Di Legno»; Φυσικά. Είμαι ένας άνθρωπος που του αρέσει να βλέπει μακροπρόθεσμα. Προέχει να μελετήσω ορισμένα δεδομένα, για να προσαρμοστώ ανάλογα. Θέλω να δω κατά πόσο ο κόσμος έχει ανάγκη να δει περισσότερα σχέδια ή αν έχει κορεστεί το προϊόν στην περίπτωση των παπιγιόν. Μάλιστα, πρόσφατα κυκλοφόρησε και το πρώτο γυναικείο «Di Legno» ρολόι. Ξέρω ότι χρειάζεται αρκετή προσπάθεια και χρόνος για να «κτίσεις» κάτι καλό. Εξ ου και επενδύω στην ποιότητα των υλικών. Ζητούμενο για μένα είναι να μπει το «Di Legno» στην καθημερινότητά του κόσμου.

Τι ακριβώς σημαίνει η ονομασία του; Θα πει: «Φτιαγμένο από ξύλο», στα ιταλικά. Μου αρέσει καθετί να έχει τη σημασία του. Σκέφτηκα ένα ιταλικό όνομα, μιας και η Ιταλία είναι η χώρα που «γέννησε» τη μόδα και το brand λανσάρει αξεσουάρ. Παράλληλα, η πρώτη επαφή που είχα με ρολόγια ήταν στην Ιταλία. Θυμάμαι χαρακτηριστικά σ΄ένα ταξίδι στη Ρώμη, είχα δει σ΄ένα κατάστημα ένα ρολόι «Rolex». Όταν ο πωλητής μού είπε ότι κόστιζε 25.000, όπως το κρατούσα με το ένα χέρι, ασυναίσθητα το έπιασα και με τα δυο (γέλια. Εκείνος, τότε, μου εξήγησε γιατί κόστιζε τόσο ακριβά και τη σημασία που έχει ένα καλό ρολόι.

Είναι κλισέ να θεωρούμε πως ένα ορθολογιστικό μυαλό, όπως εσύ - αν κρίνω από το αντικείμενο των σπουδών σου- δεν έχει καλλιτεχνικές ανησυχίες; Νομίζω πως παίζει ρόλο ο τρόπος που μεγαλώνει κανείς και τα ερεθίσματα που δέχεται. Ανάλογα μ΄εκείνα που τού κεντρίζουν το ενδιαφέρον, έχει και την αντίστοιχη κλίση. Εγώ από μικρός είχα έφεση στα επιχειρηματικά. Θέλησα να σπουδάσω Διοίκηση Επιχειρήσεων, γιατί προτιμούσα να αναλάβω προσωπικά αυτό το κομμάτι σε μια δική μου επιχείριση. Ο λόγος που ασχολήθηκα με τα αξεσουάρ, ήταν επειδή -όπως προανέφερα- πάντα μου άρεσε να προσέχω το ντύσιμό μου.

Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ξύλο εδώ και χιλιετίες για διάφορους σκοπούς. Πρόκειται γι΄ένα φυσικό υλικό, με ιδιαιτερότητες -όπως τα «νερά» του κάθε ξύλου- που το καθιστά μοναδικό. Μου αρέσει γιατί βγάζει μια φρεσκάδα, ενώ ταυτόχρονα είναι διαχρονικό

Από τη στιγμή που το «Di Legno» δεν είναι η κύρια σου επαγγελματική ενασχόληση, βρίσκεις τον απαιτούμενο χρόνο για να του αφοσιωθείς; Όταν θέλεις κάτι, βρίσκεις χρόνο. Ό,τι και αν κάνεις στη ζωή σου, χρειάζεται να προσπαθείς. Δεν δέχομαι το: «Δεν έχω χρόνο». Ούτε το: «Δεν έχω χρήματα για να κάνω κάτι δικό μου». Απλώς, είναι διαφορετικός ο τρόπος που αντιλαμβάνεται κανείς τα πράγματα. Πλέον, με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, είναι μηδαμινό το κόστος για να προωθήσεις μια επιχείριση ή ένα brand. Το πιο σημαντικό είναι οι δικές σου δεξιότητες και γνώσεις. Από σένα εξαρτάται. Τι θυσίες κάνεις και πόσο ρισκάρεις.

Το ότι από νεαρή ηλικία θέλησες να κάνεις το δικό σου επαγγελματικό βήμα, δείχνει, αν μη τι άλλο, πως είσαι ένας δραστήριος άνθρωπος, που κυνηγά τα όνειρά του. Ισχύει; Θεωρώ πως δεν έχει αξία αν δεν κυνηγάς τα όνειρά σου. Πολλοί άνθρωποι τα παρατάνε για τον άλφα ή βήτα λόγο. Για μένα, εκεί ακριβώς είναι το κομβικό σημείο. Το πώς αντιμετωπίζεις τα πράγματα και τις καταστάσεις, καθορίζει ποιος είσαι και ποιος μπορείς να γίνεις!

Loader