Υφ. Τουρισμού: Δύσκολο το 2019 για τον τουρισμό, αλλά όχι πανικός
Αναπλήρωση πτήσεων, μεγάλη καμπάνια προώθησης της Κύπρου και ανάπτυξη εγχώριου τουρισμού τα μέτρα που δρομολογούνται
Δύσκολη είναι η φετινή χρονιά για τον τουρισμό δηλώνει ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι δεν χρειάζεται πανικός και προϊδεάζοντας για θετικές εξελίξεις τις επόμενες εβδομάδες σε ότι αφορά αναπλήρωση αεροπορικών πτήσεων που απωλέσθηκαν.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Περδίος είπε ότι η χρονιά που διανύουμε θα είναι δυσκολότερη, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι φυσιολογικό μετά από τρεις χρονιές ρεκόρ σε επίπεδο αφίξεων.
Είναι φυσιολογικό, συνέχισε, «να υπάρξει μια κάμψη ειδικά σε μια περίοδο που ο ανταγωνισμός με την Τουρκία, την Αίγυπτο, την Τυνησία και το Μαρόκο , συνεχώς μεγαλώνει», προσθέτοντας ωστόσο πως δεν χρειάζεται πανικός. «Εμείς συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να επανέλθουν κάποιες πτήσεις που χάσαμε τους τελευταίους μήνες», δήλωσε και σημείωσε ότι «τις επόμενες εβδομάδες θα έχουμε νεότερα».
Αυτό, είπε ο κ. Περδίος, θα βοηθήσει τουλάχιστον, ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση τον επόμενο χρόνο. Πρόσθεσε πως από τις παραδοσιακές αγορές, όπως είναι το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ρωσία, φαίνεται ξεκάθαρα ο σοβαρός ανταγωνισμός που αντιμετωπίζει ο τόπος μας. Αυτό, σημείωσε, πρέπει ευρύτερα να μας προβληματίσει, ούτως ώστε να στοχεύσουμε και σε άλλες πηγές τουρισμού.
Ο κ. Περδίος είπε, πως αναμένουν να τους δοθούν τα τελικά αποτελέσματα του διαγωνισμού για το branding, ούτως ώστε να ξεκινήσει μια πολύ μεγάλη καμπάνια προώθησης της Κύπρου τα επόμενα δύο χρόνια, η οποία θα αποσκοπεί στο να παρουσιάσει με διαφορετικό τρόπο την Κύπρο στο εξωτερικό.
Ερωτηθείς για την λήψη συγκεκριμένων μέτρων για βελτίωση της κατάστασης, ο Υφυπουργός Τουρισμού είπε πως αυτά θα ληφθούν άμεσα, γιατί οι προσπάθειες για την ανάπτυξη των πτητικών προγραμμάτων, ξεκίνησαν εδώ και τρεις και τέσσερις μήνες πάρα πολύ εντατικά. Επεσήμανε πως το Υφυπουργείο προέβη σε όλες τις ενέργειες που μπορούσε για να προσελκύσει νέες αεροπορικές εταιρείες ή νέα δρομολόγια .
Την ίδια ώρα, σημείωσε, το Υφυπουργείο Τουρισμού ετοιμάζεται τους επόμενους μήνες, στο κομμάτι του εγχώριου προϊόντος, να ανακοινώσει σύντομα το επιχειρησιακό του πλάνο και την εθνική στρατηγική τουρισμού η οποία πέραν της επιχειρηματικής στόχευσης, αγορές, ανταγωνιστικές χώρες και τα λοιπά, θα συμπεριλαμβάνει και ένα πλάνο δεκαετίας με όλες αυτές τις ενέργειες που χρειάζονται να γίνουν. Πρόσθεσε δε πως ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων και όχι μόνο του Υφυπουργείο του.
Πολλές ενέργειες θα είναι άμεσες και η προσπάθεια θα είναι μεγάλη ιδιαίτερα κατά την επόμενη διετία όχι μόνο στο κομμάτι του εξωτερικού, δηλαδή της προσέλκυσης νέων επενδύσεων, νέων αγορών κ.λπ. αλλά και στο κομμάτι του εσωτερικού ώστε να επιτευχθεί η αναβάθμιση του προϊόντος και των περιοχών που χρειάζονται για περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, τόνισε περαιτέρω.
Ερωτηθείς σχετικά σημείωσε, πως απώτερος στόχος του Υφυπουργείου του είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, προσθέτοντας πως αυτό δεν επιτυγχάνεται με έναν μόνο τρόπο αλλά με πολλές ενέργειες που μέσα από το επιχειρησιακό τους πλάνο θα συνδεθούν για να επιτευχθεί σε βάθος χρόνου η επιμήκυνση.
Αυτό, είπε, είναι κάτι πολύ σημαντικό αναφέροντας πως είναι και ο λόγος που επιμένουν πάρα πολύ ως Υφυπουργείο Τουρισμού σε πλάνο δεκαετίας.
Όπως εξήγησε ο κ. Περδίος, «χρειάζεται στρατηγικό πλάνο", τονίζοντας πως "το Υφυπουργείο του τάσσεται υπέρ ενός τέτοιου πλάνο, πάνω σ’ αυτό εργάζεται και σίγουρα λίγο – λίγο η Κύπρος έχει όλα τα εφόδια να πετύχει τον στόχο την επιμήκυνσης», κατέληξε.