Οι διαφημίσεις φορολογούνται
Κι αυτό ισχύει και για το Facebook
Ο γίγαντας των κοινωνικών μέσων, Facebook, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα ξεκινήσει να εγγράφει τα διαφημιστικά έσοδα σε τοπικό επίπεδο, αντί να τα ανακατευθύνει μέσω της διεθνούς έδρας της εταιρείας στο Δουβλίνο. Πάντως, η κίνηση αυτή είναι απίθανο να οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση του φόρου που πληρώνει το Facebook.
Η εταιρική φορολογία έχει αναδειχθεί σε πολύ “hot” θέμα, αφότου ήρθαν στο φως της δημοσιότητας μέθοδοι φοροαποφυγής που υιοθετούνται από πολυεθνικές επιχειρήσεις. Οι πρακτικές αυτές έχουν πολλαπλασιάσει τις φωνές εκείνες που ζητούν οι εταιρείες να πληρώνουν περισσότερους φόρους. Παράλληλα, η Ευρώπη έχει αρχίσει να αναζητά τρόπους φορολόγησης των ψηφιακών γιγάντων.
Ο οικονομικός διευθυντής της Facebook, Dave Wehner, είπε ότι η εταιρεία αποφάσισε να στραφεί σε μια δομή τοπικής πώλησης σε χώρες όπου διαθέτει γραφείο για την υποστήριξη πωλήσεων σε τοπικούς διαφημιστές. «Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι τα διαφημιστικά έσοδα που υποστηρίζονται από τις τοπικές ομάδες μας δεν θα εγγράφονται από τη διεθνή έδρα μας στο Δουβλίνο, αλλά αντίθετα θα εγγράφονται από την τοπική εταιρεία μας στη συγκεκριμένη χώρα» ανέφερε ο Wehner σε ανάρτηση ιστολογίου.
«Πιστεύουμε ότι η μετάβασή μας σε μια δομή τοπικής πώλησης θα προσφέρει περισσότερη διαφάνεια σε κυβερνήσεις και φορείς πολιτικής σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι έχουν ζητήσει περισσότερη ‘ορατότητα’ ως προς τα έσοδα που συνδέονται με πωλήσεις που υποστηρίζονται τοπικά στις χώρες τους».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επεξεργάζεται νομοθετικές πρωτοβουλίες, οι οποίες αναμένεται να αποκρυσταλλωθούν τον Μάρτιο, για την αύξηση της φορολογίας των πολυεθνικών εταιρειών ψηφιακής τεχνολογίας. Οι συγκεκριμένες εταιρείες κατηγορούνται ότι πληρώνουν πολύ λίγους φόρους στην Ευρ. Ένωση, εγγράφοντας λογιστικά τα κέρδη σε χώρες χαμηλής φορολόγησης όπου έχουν την ευρωπαϊκή τους έδρα, όπως η Ιρλανδία και το Λουξεμβούργο.
Μεταξύ των επιλογών που εξετάζει η Κομισιόν για να αυξήσει ταχύτατα τους φόρους στους τεχνολογικούς γίγαντες είναι μια εισφορά στα έσοδα από διαφημιστικές δραστηριότητες, σύμφωνα με έγγραφο που δημοσιοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο.
Ο Wehner είπε ότι το Facebook θα εισάγει την αλλαγή το 2018 και θα έχει ολοκληρώσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες μέσα στο πρώτο μισό του 2019.