Δεν βγαίνετε απ’ την καραντίνα αν δεν δείτε πρώτα αυτές τις σειρές
GANGS OF LONDON
Αυτό το “Game of Thrones με λονδρέζους γκάνγκστερς” (και όχι μόνο γιατί μοιράζονται τη Στάρκαινα Michelle Fairley) έσκασε σαν πρησμένη αρτηρία στο τηλεοπτικό πεδίο βάφοντας τις οθόνες με κουβάδες αίματος. Η δολοφονία ενός πατριάρχη του λονδρέζικου υποκόσμου (ο δυστυχώς περαστικός Colm Meaney) πυροδοτεί έναν πόλεμο κυριαρχίας και επιβίωσης ανάμεσα στις συνεργαζόμενες φατρίες.
Ο γιος του δολοφονηθέντα (ο απόφοιτος του Peaky Blinders Joe Cole) παγώνει όλες τις επιχειρήσεις μέχρι να βρεθεί ο δολοφόνος, ο επιστήθιος φίλος και συνεργάτης του νεκρού (Lucian Msamati) με τον γιο του (Paapa Essiedu) προσπαθούν να ισορροπήσουν την κατάσταση και να αποφευχθεί η αιματοχυσία ενώ την ίδια στιγμή ένας χαμηλόβαθμος στρατιώτης της οργάνωσης που διαθέτει a particular set of skills (ο απίστευτος Sope Dirisu) αρπάζει την ευκαιρία για να ανέβει στην ιεραρχία.
Αυτό που ξεδιπλώνεται στα εννιά επεισόδια αυτής της συμπαραγωγής του βρετανικού Sky και του αμερικανικού Cinemax δεν μοιάζει με κανένα άλλο γκανγκστερικό θρίλερ της Γηραιάς Αλβιώνας χάρη στο μπόλιασμα του είδους από τον δημιουργό Gareth Evans με τη σπαζοκοκκάλικη δράση και τις ακροβατικές χορογραφίες του The Raid σε συνδυασμό με τη σαδιστική βία και ακραίο σπλάτερ του Saw - είναι λες και σε κάθε επεισόδιο οι δημιουργοί να θέλουν να ξεπεράσουν σε σαδισμό και φρίκη το προηγούμενο! Στην αρχή πρέπει να κρατάς σημειώσεις ποιος ανήκει που (μπλέκονται Αλβανοί, Πακιστανοί, Κούρδοι, Ιρλανδοί, Ουαλοί τσιγγάνοι, Δανοί μισθοφόροι και κάτι Νιγηριανοί με ματσέτες) και η πλοκή δεν σκίζει ακριβώς από πρωτοτυπία, όμως μην ανησυχείτε, με το σφαιράτο ρυθμό και με body count που αγγίζει τα όρια της γενοκτονίας, ούτε που θα το προσέξετε. (Θα τη βρείτε online)
HOLLYWOOD
Πώς θα ήταν η χρυσή εποχή του μεταπολεμικού Χόλιγουντ εάν κυριαρχούσαν οι ομάδες ανθρώπων που ουσιαστικά βρίσκονταν στο περιθώριο, δηλαδή οι γυναίκες, οι ομοφυλόφιλοι, οι μαύροι (και σε μία περίπτωση ένας μαύρος ομοφυλόφιλος) και γενικά οι μειονότητες; Αυτό το ερώτημα πραγματεύεται η δεύτερη σειρά του Ryan Murphy (Glee, American Horror Story) για το Netflix (μετά το The Politician), ένα νοσταλγικό, feel-good παραμυθάκι εναλλακτικής ιστορίας που μπλέκει υπαρκτά πρόσωπα σε επινοημένες καταστάσεις μέσα από τις ιστορίες φερέλπιδων νεαρών που προσπαθούν να πιάσουν την καλή στην Tinseltown.
Ο νεαρός που ονειρεύεται να γίνει ηθοποιός και δουλεύει παράλληλα ως αρσενική πόρνη. Ο γκέι μαύρος σεναριογράφος που καταφέρνει να πουλήσει το σενάριό του γύρω από τον θάνατο μιας επίδοξης ηθοποιού (η αληθινή ιστορία της Peg Entwistle) αρκεί να κρύψει τη φυλή του. Ο μισός Ασιάτης σκηνοθέτης που το αναλαμβάνει πιστεύοντας πως αποτελεί ιδανικό όχημα για τη φίλη του ως πρώτη μαύρη πρωταγωνίστρια της ιστορίας.
Ο μυώδης αλλά επώδυνα ατάλαντος γκέι ζεν πρεμιέ που πείθεται από τον διεστραμμένο ατζέντη (και πρακτικά νταβατζή του) ότι έχει περισσότερες πιθανότητες να πετύχει αν αλλάξει το όνομά του σε Rock Hudson (και φυσικά πηδηχτεί με τους κατάλληλους ανθρώπους). Όλοι τους συνδέονται με το project όταν ο επικεφαλής του στούντιο (που δεν θέλει ν’ ακούσει για γκέι και μαύρους) παθαίνει καρδιακό και τα ηνία αναλαμβάνει η περισσότερο διαλλακτική γυναίκα του (με την πολύτιμη ενθάρρυνση της Πρώτης Κυρίας Eleanor Roosevelt). Ναι, είναι απελπιστικά αφελές, αγαθιάρικο και επιδερμικό (ακριβώς σαν μελόδραμα των 40s όπως αυτό που γυρίζουν οι ήρωες), όμως διαθέτει αυθεντικό χολιγουντιανό γκλάμουρ, αξιολάτρευτους χαρακτήρες και έξοχη αναπαράσταση της χρυσής εποχής - έστω και μπολιασμένης με καταστάσεις που θα πάρουν τουλάχιστον 70 χρόνια για να συμβούν.
Into the Night
Η πρώτη βελγική σειρά του Netflix είναι ακόμα ένα high concept που είτε θα σε κρατήσει καθηλωμένο είτε θα χάσει το μπούσουλα και θα τα κάνει μαντάρα. Προς το παρόν δείχνει να κερδίζει το στοίχημα. Για αδιευκρίνιστους λόγους ο ήλιος καθίσταται θανάσιμος για κάθε μορφή ζωής στον πλανήτη και οι λιγοστοί επιβάτες και πλήρωμα ενός αεροσκάφους παγιδεύονται σε μια κούρσα (πτήση;) απέναντι στο χρόνο καθώς προσπαθούν να αποφύγουν πάση θυσία την ανατολή. Από τη μία το γνώριμο για-να-δούμε-που-θα-το-πάει concept από σειρές όπως Lost, Flash Forward, The Event και το φετινό Manifest, από την άλλη οι κοινωνικο-εθνοτικο-θρησκευτικές διαφορές (και συγκρούσεις) που βγαίνουν στην επιφάνεια στον μικρόκοσμο των επιζώντων κι έχουμε μία καθηλωτική σειρά (μόλις έξι ημίωρα επεισόδια) που φεύγει σφαίρα και παρακολουθείται με διαρκώς κλιμακούμενο ενδιαφέρον. (Netflix)
Upload
Η ευχάριστη έκπληξη της φετινής χρονιάς έρχεται από την Amazon και το μυαλό του Greg Daniels, ενός από τους δημιουργούς του The Office και του αγαπημένου Parks & Recreation. Το 2033 οι άνθρωποι δεν πεθαίνουν ακριβώς, αλλά οι συνειδήσεις τους φορτώνονται στο virtual reality περιβάλλον της επιλογής τους όπου εξακολουθούν να διατηρούν επαφή με τον κόσμο των ζωντανών. Όταν ο προγραμματιστής Nathan Brown (Robbie Amell) σκοτώνεται σε τροχαίο “ανεβαίνει” στο πανάκριβο Lakeview που προσομοιάζει ένα πολυτελές τουριστικό θέρετρο με έξοδα της πλούσιας, κτητικής φιλενάδας του η οποία πλέον ελέγχει και τη μεταθανάτια ζωή του. Εκεί συνάπτει μία τρυφερή σχέση με την “άγγελό” του (Andy Allo) δηλαδή τη (ζωντανή) υπάλληλο της εξυπηρέτησης πελατών που τον βοηθάει να προσαρμοστεί στο νέο του, ψηφιακό, περιβάλλον ενώ ταυτόχρονα ερευνούν τις μυστηριώδεις συνθήκες του θανάτου του.
Ο Daniels χτίζει έναν ανησυχητικά οικείο μελλοντικό κόσμο όπου τελικά μπορείς να τα πάρεις μαζί σου, με τη ψηφιακή μεταθανάτια ζωή να είναι ακόμα ένα πεδίο ταξικής πάλης και η εξάρτησή μας από την τεχνολογία και το cloud να εκτείνεται από αυτή τη ζωή στην επόμενη. Κάπου νιώθεις ότι η (ομολογουμένως ισχνή) πλοκή παραμερίζεται για να παίξουν οι δημιουργοί περισσότερο με τον ευφάνταστο κόσμο (ψηφιακό και πραγματικό) που έστησαν, όμως είναι αυτές οι λεπτομέρειες που κάνουν το Upload ξεχωριστό, εφευρετικό και φρέσκο με bonus ένα αρκετά γλυκό ειδύλλιο ανάμεσα στους δύο φωτογενείς πρωταγωνιστές. (Amazon, 10 επεισόδια)