Η ορθή επιλογή των μελών της ομάδας σας ενισχύει την εικόνα του Brand σας

Η ορθή επιλογή των μελών της ομάδας σας ενισχύει την εικόνα του Brand σας

Η ορθή επιλογή των μελών της ομάδας σας ενισχύει την εικόνα του Brand σας

Καθώς η επιχείρηση σας μεγαλώνει, η έγκαιρη κατανόηση του ρόλου που έχουν να διαδραματίσουν τα μέλη της ομάδας σας είναι υψίστης σημασίας. Την ομάδα κάθε επιχείρησης αποτελούν οι άνθρωποι στους οποίους η επιχείρηση στηρίζεται καθημερινά και οι οποίοι αναλαμβάνουν τη διεκπεραίωση σημαντικών καθηκόντων με στόχο την υποστήριξη της δημόσιας εικόνας της επιχείρησης.

Όπως μπορείτε να συμπεράνετε, οι αποφάσεις σε σχέση με την επιλογή των μελών της ομάδας σας, δεν πρέπει να λαμβάνονται ελαφρά τη καρδία.

Στην πραγματικότητα, τα μέλη της ομάδας σας, «οι άνθρωποι σας», αποτελούν ένα από τα ισχυρότερα «εργαλεία Branding» και συμβάλλουν καθοριστικά στο επίπεδο επιτυχίας της επιχείρησης. Έχουμε όλοι βιώσει παραδείγματα εξαιρετικών προϊόντων και υπηρεσιών τα οποία δεν απολαμβάνουν της δέουσας σημασίας και προβολής λόγω αναποτελεσματικών μονάδων σε ρόλους εξυπηρέτησης πελατών. Στο κάτω κάτω, τα μέλη μιας επιχείρησης αποτελούν και τους πρεσβευτές του Brand (μάρκα) της, άρα θα πρέπει να διασφαλίζεται πως ενστερνίζονται τις αξίες, όραμα και στόχους της επιχείρησης.

Όπως φαντάζεστε και δημιουργείτε το ιδανικό προφίλ του πελάτη στο μυαλό σας, με τον ίδιο τρόπο πρέπει να λειτουργείτε και στην περίπτωση των εργοδοτουμένων που προτίθεστε να προσλάβετε.

Αν ανήκετε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το πιο πιθανό είναι ότι η οικονομική σας ρευστότητα δε θα σας επιτρέπει να συμπληρώσετε άμεσα όλες τις δυνητικές θέσεις εργασίας. Ιδανικά, θα μπορούσατε να αρχίσετε πρώτα από τη μεγαλύτερη σας ανάγκη. Κανείς δε θέλει να κάνει τα πάντα μόνος του. Ο καθένας έχει τα δικά του μοναδικά ταλέντα, χαρίσματα, γνώσεις, εμπειρίες και ικανότητες. Κατ’ επέκταση, οι προσλήψεις πρέπει να γίνονται λαμβάνοντας πρωτίστως υπόψη τον παράγοντα «εξειδίκευση».

Καθώς συντάσσετε τη λίστα της ομάδας που χρειάζεστε, μη συμβιβαστείτε ούτε να ενδώσετε σε συναισθηματισμούς. Αυτή είναι η ευκαιρία σας να στοχεύσετε ψηλά και να μην υποχωρήσετε για ο,τιδήποτε λιγότερο από το ιδανικό.

Κανείς δε γνωρίζει την επιχείρηση και το όραμα σας περισσότερο από εσάς. Κάθε νέο μέλος της ομάδας όχι μόνο πρέπει να συμμερίζεται τα πιο πάνω αλλά και να πιστεύει στη φιλοσοφία της επιχείρησής σας. Επιπλέον, πρέπει να κατέχει εκείνα τα μοναδικά ταλέντα, τα οποία μπορούν να συμβάλουν θετικά στην εξέλιξη της επιχείρησης καθώς της δημόσιας εικόνας της.

Η εκάστοτε πρόσληψη θα ήταν καλό να γίνεται με βάση την κουλτούρα της επιχείρησης. Είναι το περιβάλλον εργασίας πιεστικό και σε γρήγορους ρυθμούς; Ή μήπως ανήκει στο άλλο άκρο; Το Brand προωθεί τη διασκέδαση ή θέλει να προβάλλει μια σοβαρή, «ατσαλάκωτη» εικόνα; Η ερώτηση που πρέπει να υποβάλουμε στον εαυτό μας θα μοιάζει κάπως έτσι: «ποιο προφίλ ατόμου θα εκπροσωπούσε επάξια την επιχείρηση μου και θα αποτελούσε ικανό αντιπρόσωπο του Brand μου στον έξω κόσμο;

Αυτού του είδους οι ερωτήσεις είναι ζωτικής σημασίας στις προσπάθειες δημιουργίας της επιθυμητής ομάδας. Εξυπακούεται ότι οι υποψήφιοι πρέπει να είναι κατάλληλα καταρτισμένοι. Αν όμως η στάση και συμπεριφορά τους ευθυγραμμίζονται με τους στόχους της επιχείρησης και του Brand σας, τότε τα καθήκοντα της θέσης θα ικανοποιηθούν με περισσή αποτελεσματικότητα και ζήλο.

Ένα άξιο παράδειγμα συζήτησης θα μπορούσε να αποτελέσει η εταιρεία Google, αφού το 2017 κέρδισε την παγκόσμια πρωτιά ως εργοδότης προτίμησης. Ενώ το 2016 άνοιξε περίπου 9.000 θέσεις εργασίας, καταφέρνει σχεδόν πάντα να επιλέγει τους καλύτερους του είδους, στους οποίους παρέχει πλεονεκτήματα όπως δωρεάν γεύματα, προγράμματα άσκησης στο χώρο εργασίας, επιχορηγημένες διακοπές κ.α.

Ταυτόχρονα τους παρέχει την ευελιξία να εργαστούν σε προγράμματα της αρεσκείας τους και να τροφοδοτήσουν τη δημιουργικότητα τους. Τα πολύ προσεκτικά επιλεγμένα μέλη της ομάδας της Google δηλώνουν ευθαρσώς ότι είναι ικανοποιημένοι από την εργασία τους κατά 86%. Φυσικά, αποτελούν πρότυπα εργοδοτουμένων που είναι περήφανοι για την επιχείρηση για την οποία εργάζονται και εκπροσωπούν επάξια το Brand τους.

Η συνεχής αξιολόγηση της απόδοσης της ομάδας είναι πολύ σημαντική στη μελλοντική πρόοδο της επιχείρησης και στην εικόνα που προβάλλει στους πελάτες της. Η εκτίμηση του επιπέδου ηθικής, επαγγελματισμού και συμπεριφοράς θα ενισχύσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πελάτες του οργανισμού σας.

Έχοντας στο πλευρό σας μια ομάδα επαγγελματιών που μοιράζονται τις αξίες, όραμα, ηθική, προσδοκίες και στόχους της επιχείρησης σας, διασφαλίζετε ότι η δημόσια εικόνα του Brand της όχι μόνο είναι θετική αλλά και ενισχυμένη.

Άντρη Πέντα, Senior Manager, KPMG Limited

Loader