Η προσοχή στρέφεται στους Millennials

Η προσοχή στρέφεται στους Millennials

Η προσοχή στρέφεται στους Millennials

Αντιλαμβανόμενοι ότι η ίδια πολιτική προσέλκυσης, παρακίνησης αλλά και διατήρησης των εργαζομένων οι οποίοι προέρχονται από διαφορετικές κλάσεις δεν μπορεί να εφαρμοστεί, οι σύγχρονοι οργανισμοί οφείλουν να εστιάσουν τις προσπάθειές τους στις συγκεκριμένες κλάσεις.

Μέχρι και το 2020, το 50% του ανθρώπινου δυναμικού θα εκπροσωπείται από τους «millennials».

Επομένως, αυτοί θα μπορούσαν να αποτελέσουν την αφετηρία απ’ όπου ένας οργανισμός θα μπορούσε να αρχίσει να εστιάζει τις προσπάθειες του.

Οι «millennials» ή αλλιώς «Generation Y», είναι η γενιά στην οποία ανήκουν όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1980 και 2000.

Όπως υποδεικνύει το όνομα τους, οι «millennials» έχουν ωριμάσει στην αρχή της νέας χιλιετηρίδας και ως εκ τούτου το DNA τους έχει επηρεαστεί από διάφορα συμβάντα της συγκεκριμένης εποχής, δημιουργώντας τους μια δέσμη προτεραιοτήτων αλλά και προσδοκιών, που σίγουρα διαφέρουν από τις υπόλοιπες γενιές. Κάποια από τα κύρια χαρακτηριστικά των «millennials» είναι η ανάγκη που έχουν να γνωρίζουν προκαταβολικά τη σημαντικότητα αυτού που πρόκειται να κάνουν ή να εμπλακούν (immediate gains), η αλλαγή εργοδότη σε τακτά χρονικά διαστήματα (job-hopping) και η τεχνολογική ευφυΐα (tech-savvy). Αστειεύοντας, μερικοί τους αποκαλούν «η γενιά που τρώει τους μεγαλύτερους», ενώ άλλοι τους αποκαλούν «αυτοί που τα κάνουν όλα ταυτόχρονα».

Tι είναι όμως αυτό που θα προσέλκυε, παρακινούσε και κρατούσε την γενιά «millennials» σε ένα οργανισμό;

Η απόκτηση ταλέντου, σίγουρα πρέπει να είναι πρώτη στη λίστα των προτεραιοτήτων του κάθε εργοδότη.

Ίσως το συνηθέστερο κίνητρο για την προσέλκυση εργαζομένων να είναι οι μισθοί, όμως αυτό δεν ισχύει απόλυτα στην παρούσα περίπτωση. Πέραν των μισθολογικών ωφελημάτων, ο κάθε εργοδότης πρέπει να αφουγκράζεται τους «millennials» και να φροντίζει όπως, από το πρώτο λεπτό που ξεκινά η εργασία τους μέχρι και το τελευταίο, το απολαμβάνουν – άλλωστε οι «millennials» είναι η πρώτη γενιά που χρησιμοποίησε την λέξη «διασκέδαση» για να περιγράψει τη δουλειά των ονείρων της. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της καλλιέργειας συγκεκριμένων προϋποθέσεων σε ό,τι αφορά τις εργασιακές συνθήκες, με τρόπο που αυτές να ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα, τη διαδραστικότητα και παράλληλα να ανεβάζουν το ηθικό των εργαζομένων. Για παράδειγμα ένα τραπέζι «table-tennis» ή ένα γυμναστήριο στον εργασιακό χώρο, θα είχαν καθοριστικό ρόλο.

Το να προσελκύσεις τους «millennials» να περάσουν την πόρτα είναι σίγουρα το πιο σημαντικό βήμα, όμως δεν τελειώνει εκεί. Η αφοσίωση του εργαζομένου προς τον οργανισμό αλλά και η διασφάλιση παροχής κινήτρων είναι ζωτικής σημασίας. Όπως προαναφέραμε, ένα από τα χαρακτηριστικά των «millennials» είναι το «instant gain», δηλαδή η άμεση επιβράβευση. Για παράδειγμα η αναγνώριση επιτυχίας μικρών ή μεσοπρόθεσμων στόχων αντί μόνο μακροπρόθεσμων, θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά στην αύξηση της εργασιακής ικανοποίησης («job satisfaction»).

Γνωστή και ως η «job-hopping» γενιά, οι «millenials» αρέσκονται στο να εξερευνούν και άλλες επιλογές πέραν της τρέχουσας εργασίας τους. Οπόταν, οι εργοδότες οφείλουν να προσαρμοστούν και συνεχώς να επινοούν τρόπους οι οποίοι θα συμβάλλουν στην παραμονή των εργαζόμενων αυτών στον οργανισμό τους.

Επίσης, για τους «millenials» η ισορροπία μεταξύ προσωπικής ζωής και εργασίας δεν είναι προαιρετική, όπως συνέβαινε με τους προκατόχους τους (Generation X), αλλά προϋπόθεση. Ο οργανισμός που θα προωθούσε ένα πιο ευέλικτο ωράριο εργασίας αλλά και την επιλογή της εργασίας από το σπίτι έστω και μια φορά την βδομάδα, σίγουρα θα ήταν πολύ πιο ανταγωνιστικός και ελκυστικός στη σημερινή αγορά εργασίας. Επίσης, μια πολιτική η οποία θα απαγόρευε την ανταλλαγή ηλεκτρονικών μηνυμάτων εργασιακής φύσης κατά την διάρκεια του σαββατοκύριακου, θα γινόταν πανηγυρικά αποδεκτή.

Τέλος, η κεφαλαιοποίηση της απόδοσης της επένδυσης στο ανθρώπινο δυναμικό φαίνεται πως θα επιτευχθεί μέσω της εφαρμογής κατάλληλων πολιτικών πρόσληψης αλλά και διαχείρισης. Ένα χαρούμενο και ικανοποιημένο ανθρώπινο δυναμικό ισοδυναμεί με ένα παραγωγικό ανθρώπινο δυναμικό, και ένα παραγωγικό ανθρώπινο δυναμικό ισοδυναμεί με ενδεχομένως περισσότερα έσοδα και πιθανότατα περισσότερη κερδοφορία.

Άγγελος Ηρακλέους, Senior Manager, KPMG Limited, 22 209 000, [email protected]

Loader