Κατηγορώντας τους millenials για τα πάντα
Ε φτάνει πια.
Στις ΗΠΑ η κατανάλωση τόνου σε κονσέρβα σημείωσε σημαντική πτώση κατα 40%. Η εξήγηση που φαίνεται να δίνεται από τους industry insiders συνοψίζεται στο ότι οι νεαρότεροι καταναλωτές βαριούνται να ανοίγουν κονσέρβες ή να χρησιμοποιήσουν πιάτα (ή τελοσπάντων ότι άλλο χρειάζεται για να σερβίρεις ένα τόνο από κονσέρβα).
Η ατάκα της ημέρας που άναψε τα αίματα στο twitter, ήρθε από τον Αντιπρόεδρο του τμήματος marketing σε μια εταιρεία παραγωγής τόνου. **“Οι περισσότεροι millenials δεν έχουν καν ανοιχτήρια για κονσέρβες”** δήλωσε επιχειρώντας εμφανώς να σαρκάσει τον τρόπο ζωής και τις συνήθειες τους. Και να λοιπόν που και πάλι οι καταναλωτικές συνήθειες των millenials βρίσκονται στο μικροσκόπιο. Κατηγορηθήκαμε για τον αργό θάνατο των δημητριακών, των χαρτοπετσέτων, του σεξ, του γάμου και αισίως των τακτικών Κυριακάτικων εκκλησιασμών. Κι όταν δεν λοιδορούμαστε γι’αυτά, οι millenials γινόμαστε αντικείμενο κοροϊδίας γιατί λόγου χάρη φαίνεται να δίνουμε περισσότερη αξία σ’ένα ωραίο avocado toast απ’ότι στην αγορά των ακινήτων. **Μήπως γιατί το πρώτο μας δίνει instant χαρά και ευεξία ενώ το δεύτερο φαντάζει απλησίαστο όνειρο;** Δεν είναι πραγματικά εξωφρενικά αστείο που η βιομηχανία συσκευασμένου ψαριού, επιλέγει να κατηγορήσει μια ισχυρή ομάδα καταναλωτών από να κατανοήσει τί έχει αλλάξει στις διατροφικές συνήθειες του κόσμου την τελευταία δεκαετία; Aντι να αναλογιστούν την στροφή του καταναλωτικού κοινού σε πιο **sustainable πρακτικές **από τις κονσέρβες, εικάζουν εσφαλμένα ότι οι millenials απλως βαριούνται να ανοίξουν μια από αυτές. Μάλλον έχουν κάπου χάσει το memo όλων των παγκόσμιων trend που θέλουν τους millenials να αφιερώνουν αρκετό προσωπικό χρόνο στην κουζίνα πειραματιζόμενοι με συνταγές και νέες γεύσεις.
Και αν βιαστεί κάποιος να μας κατηγορήσει πάλι λέγοντας πως όλο αυτό γίνεται στο όνομα του food porn και των instagram likes, τότε ας είναι. Αρκεί να αντιληφθούν καλά πια και οι marketeers αυτό που συνόψισε και κάποιος τις προάλλες στο twitter: “Έχω 3 ανοιχτήρια. Γεννήθηκα το 1981. Είμαι εξ’ορισμού ένας Millenial που δεν αγοράζει κονσέρβες τόνου γιατί καταστρέφονται οι ωκεανοί, είναι τόσο απλό".