1 Jun 2018

Ηugo Kant, το μουσικό αστέρι από τη Μασσαλία live την Κυριακή στο Notes

Εμβληματική φιγούρα της trip-hop, χαρακτηρίζεται ως ένας απ’ τους πιο χαρισματικούς παραγωγούς της σύγχρονης γαλλικής σκηνής

«Hugo Kant είναι το stage name που επέλεξα να χρησιμοποιώ. Έπρεπε να βρω κάτι και σκέφτηκα πως το Hugo Kant ακουγόταν σωστά! Είναι η πρώτη μου σόλο δουλειά από τότε που άρχισα να παίζω μουσική» δήλωνε σε πρόσφατη συνέντευξη του, το μουσικό αστέρι από τη Γαλλία που αυτή την Κυριακή, 3 Ιουνίου εμφανίζεται ζωντανά στο Notes and Spirits στη Λευκωσία.

Έχοντας συνεργαστεί με μεγάλο αριθμό από μουσικούς και έχοντας πειραματιστεί με διαφορετικά genres όπως electro jazz, Ethiopian jazz, latin jazz και trip-hop, τα τελευταία λίγα χρόνια ο Hugo επικεντρώθηκε στη trip - hop. Aυτό μάλλον έγινε, δήλωσε, λόγω της επίδρασης που είχαν πάνω του σπουδαίοι καλλιτέχνες όπως οι Portishead, Bonobo, Wax Tailor και οι The Cinematic Orchestra.

«Νομίζω πως κλίνω πως σ’ αυτό το είδος μουσικής λόγω της φυσικής μου ροπής στο να γράφω μελαγχολική μουσική ή μουσική που σε ταξιδεύει κάπου αλλού. Επιπλέον, κάτι που αγαπώ στην trip hop είναι η έμφαση που δίνεται στη διαδικασία της παραγωγής».

Mε 2 albums, 2 EPs, και σημαντικές συνεργασίες στο ενεργητικό του με καλλιτέχνες όπως οι Kathrin de Boer, Astrid Engberg, The Herbaliser, Chinese Man και LostPoet, ο Hugo Kant συνδυάζει καταπληκτικά την ευρηματικότητα των σολίστ της jazz και το δυναμισμό των σπουδαιότερων beat makers.

Αρκετοί στο μεταξύ παραγωγοί της downtempo και της triphop παραδέχονται πως δεν έχουν σπουδάσει μουσική ή να έχουν ασχοληθεί ακαδημαϊκά με το θέμα. O Hugo όμως είναι απόφοιτος διαφόρων ακαδημιών. Με ποιο τρόπο η κλασική του παιδεία έχει διαμορφώσει τη σημερινή του δουλειά;

«Θα ήταν δύσκολο για μένα να πω πως θα ακουγόταν η μουσική μου αν δεν είχα το κλασικό υπόβαθρο! Όταν μαθαίνεις πράγματα ως παιδί, αυτά γίνονται κομμάτι σου και τους κάνεις χρήση χωρίς καν να το αντιλαμβάνεσαι. Ίσως η εκπαίδευσή μου να με βοήθησε να μάθω στην πορεία καινούρια μουσικά όργανα καθώς και να προσεγγίζω διαφορετικά μουσικά στυλ με περισσότερη ευκολία. Χωρίς αμφιβολία, με βοήθησε στο να παράγω σήμερα τη μουσική που θέλω να ακούω!» δηλώνει.

Στην ερώτηση πόσα όργανα παίζει, χαμογελά.

«Θα έλεγα περίπου οκτώ αλλά μερικά τα χειρίζομαι πολύ καλύτερα από άλλα. Προσφάτως, έμαθα να παίζω φλάουτο, πλήκτρα, κλαρίνο και flugerhorn και αυτά είναι τα όργανα που χρησιμοποιώ για τα live σετ μου. Απολαμβάνω ακόμη να παίζω μπράσο και ντραμς».

Aναφορικά με τη μουσική σκηνή στη Μασαλία, την όμορφη νότια πόλη στη Γαλλία στην οποία ζει και δημιουργεί, ο Ηugo λέει πως «Παρόλο που η πόλη δεν έχει παραδοσιακά συνδεθεί με την τζαζ και την ηλεκτρονική μουσική, η ντόπια σκηνή είναι πολύ δραστήρια. Ανέκαθεν η Μασσαλία ήταν κέντρο δημιουργικότητας και δραστηριοποίησης πολλών μεγάλων μουσικών. Στις μέρες μας, τόσο η τζαζ όσο και η ηλεκτρονική σκηνή βρίσκονται σε άνθηση. Το πρόβλημα με τη Μασσαλία είναι ίσως ότι είναι δύσκολο για τους ντόπιους καλλιτέχνες να βγουν εκτός πόλης και να απολαύσουν διεθνή προβολή».

FACEBOOK EVENT για την εμφάνισή του στην Κύπρο, αυτή την Κυριακή 3 Ιουνίου

Δες κι αυτά

Πρόσωπα