Η Βαλεντίνα θα είναι σήμερα στην πορεία για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου

Η Βαλεντίνα θα είναι σήμερα στην πορεία για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου

Η Βαλεντίνα θα είναι σήμερα στην πορεία για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου
Γιατί είναι σημαντική η σημερινή συμμετοχή

Αρχίζει σε λίγες ώρες η πορεία διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών με στόχο τη στήριξη του δημόσιου σχολείου.

Ζητήσαμε από τη φιλόλογο, Αντιπρόεδρο της Νέας Κίνησης Καθηγητών και Μέλος ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ Βαλεντίνα Σαλτέ, να μας μεταφέρει τις απόψεις της.


Γιατί θα είστε σήμερα στην πορεία των εκπαιδευτικών; Για την προάσπιση του Δημόσιου Σχολείου, γιατί αρνούμαστε λογικές που μετρούν το παιδαγωγικό έργο μόνο με τις ώρες που ο εκπαιδευτικός διδάσκει. Η αύξηση του διδακτικού χρόνου συνεπάγεται μείωση του χρόνου που ο εκπαιδευτικός διαθέτει σε πλήθος δράσεων παιδαγωγικού χαρακτήρα που γίνονται στα σχολεία μας, μέσα από τις οποίες οι μαθητές επωφελούνται τα μέγιστα (ευρωπαϊκά και άλλα προγράμματα, συνέδρια, έρευνες, εκδηλώσεις, εκδόσεις, διαγωνισμοί, ολυμπιάδες, κ.ά) μείωση του διαθέσιμου χρόνου για στήριξη των μαθητών που παρουσιάζουν προβλήματα παραβατικότητας και άλλα πολλά. Επιπλέον, με την αύξηση του διδακτικού χρόνου οδηγούνται στην ανεργία, χωρίς αποζημιώσεις, 300 περίπου εκπαιδευτικοί.

Ο διασυρμός που έχουμε συστηματικά δεκτεί απαξιώνει το ίδιο το δημόσιο σχολείο, απαξιώνει μια μεγάλη μερίδα πνευματικών ανθρώπων του τόπου μας, απαξιώνει την ίδια την αξία της μόρφωσης και της παιδείας

Θα είμαστε εκεί για το κύρος και την επαγγελματική μας αξιοπρέπεια, εφόσον ο διασυρμός που έχουμε συστηματικά δεκτεί απαξιώνει το ίδιο το δημόσιο σχολείο, απαξιώνει μια μεγάλη μερίδα πνευματικών ανθρώπων του τόπου μας, απαξιώνει την ίδια την αξία της μόρφωσης και της παιδείας και κλονίζει εκ των προτέρων την εμπιστοσύνη που πρέπει να έχουν οι μαθητές στους εκπαιδευτικούς τους για να δεχτούν το κοινωνικό αγαθό της μόρφωσης.

Το πλήγμα κατά του συνδικαλισμού στον χώρο της εκπαίδευσης θα έχει αλυσιδωτές συνέπειες στα δικαιώματα όλων των εργαζομένων, με πρωταρχικό το δικαίωμά τους στην εκπροσώπηση και συμμετοχή τους στον κοινωνικό διάλογο

Για την κατάργηση των δημοκρατικών διαδικασιών λήψης αποφάσεων στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας και την απόπειρα κατάργησης του νομικά κατοχυρωμένου δικαιώματος στο συνδικαλίζεσθαι, μέσα από θεσμοθετημένες διαδικασίες που κατ’αναλογία ισχύουν σε όλες τις δημοκρατικές χώρες και κατοχυρώνονται από ευρωπαϊκές και διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η κυπριακή δημοκρατία. Το πλήγμα κατά του συνδικαλισμού στον χώρο της εκπαίδευσης θα έχει αλυσιδωτές συνέπειες στα δικαιώματα όλων των εργαζομένων, με πρωταρχικό το δικαίωμά τους στην εκπροσώπηση και συμμετοχή τους στον κοινωνικό διάλογο.

Οι Οργανώσεις των Εκπαιδευτικών δεν είναι μόνο συνδικαλιστικές, είναι πρώτιστα Εκπαιδευτικές και επιτελούν σημαντικό έργο στον τομέα αυτό

Επιπλέον, οι Οργανώσεις των Εκπαιδευτικών δεν είναι μόνο συνδικαλιστικές, είναι πρώτιστα Εκπαιδευτικές και επιτελούν σημαντικό έργο στον τομέα αυτό. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί είναι επιστήμονες και ως τέτοιοι πρέπει να αντιμετωπίζονται, διαθέτουν στην πλειοψηφία τους πολύ υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα και πολλοί είναι αυτοί που αναπτύσσουν μεγάλη πνευματική, πολιτιστική και κοινωνική δράση εντός και εκτός της Κύπρου.

Πιστεύετε πως τα αιτήματά σας θα εισακουστούν; Ελπίζουμε ότι η κυβέρνηση θα λάβει τα σωστά μηνύματα της σημερινής εκδήλωσης, την οποία στηρίζει μεγάλος αριθμός πολιτών και οργανωμένων συνόλων που έχει αντιληφθεί πως «ου περί χρημάτων ποιούμε τον αγώνα αλλά περί αρετής» (γιατί «αρετή» και «παιδεία» είναι η ουσία της δημόσιας εκπαίδευσης) και ότι θα αφήσει κατά μέρος τακτικές που θα οδηγήσουν σε όξυνση της κρίσης.

Ευελπιστούμε ότι τα αιτήματά μας θα εισακουστούν και ότι θα αρχίσει ένας πραγματικός και ουσιαστικός (και όχι κατ’όνομα) διάλογος

Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο τρόπος για να επιλυθεί η κρίση που έχει ξεσπάσει; Ευελπιστούμε ότι τα αιτήματά μας θα εισακουστούν και ότι θα αρχίσει ένας πραγματικός και ουσιαστικός (και όχι κατ’όνομα) διάλογος από μηδενική βάση, για να αντιμετωπίσουμε συνολικά και εφ’όλης της ύλης τα προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Διάλογος που θα διέπεται από αλληλοσεβασμό, θα στηριχθεί σε επιστημονική τεκμηρίωση του πραγματικού εργασιακού χρόνου και του χρόνου που απαιτείται για το πολύπλευρο έργο που επιτελείται στα σχολεία, διάλογος που θα διεξαχθεί σε καθορισμένο χρονοδιάγραμμα και με συμφωνημένη θεματολογία, μέσα από δημοκρατικές και θεσμοθετημένες διαδικασίες, με σοβαρότητα και με γνώμονα την πραγματική αναβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης.

Οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις έχουν πολλές φορές αποδείξει τη σοβαρότητά τους και την διάθεσή τους για συναινετικές λύσεις, νοουμένου ότι στόχος μας είναι η αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Χωρίς δημόσιο σχολείο δεν νοείται παιδεία του τόπου μας, δεν νοείται κοινωνία πολιτών, δεν νοείται δημοκρατία, πολιτισμός, ανθρωπιά, καλλιέργεια συνειδήσεων, δεν νοείται ενεργός πολιτότητα, δεν νοείται πρόοδος, ανάπτυξη, δεν νοείται ελευθερία, εθνική επιβίωση, δεν νοούνται ανθρώπινα δικαιώματα ούτε κράτος

Είμαστε οι πρώτοι που θέλουμε τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά για το καλό των παιδιών και της κοινωνίας. Είμαστε οι πρώτοι που θέλουμε να μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά την καλύτερη εκπαίδευση και που γνωρίζουμε τι σημαίνει τόσο η απώλεια διδακτικού χρόνου, όσο και οι επιπτώσεις στην ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών από τη λήψη μέτρων «λευκής απεργίας» (δηλαδή κάνουμε μόνο μάθημα, αφού εξάλλου αυτό ισχυρίζονται κάποιοι εκ των κατηγόρων μας)

Ευελπιστούμε ότι η κυβέρνηση θα αποσύρει τις μέχρι τώρα τελεσίδικες αποφάσεις της, ώστε και οι Οργανώσεις να μην προχωρήσουν στη λήψη οποιωνδήποτε απεργιακών μέτρων.

Γιατί είναι σημαντικό να στηρίζει κάποιος τη δημόσια παιδεία; Γιατί χωρίς δημόσιο σχολείο δεν νοείται παιδεία του τόπου μας, δεν νοείται κοινωνία πολιτών, δεν νοείται δημοκρατία, πολιτισμός, ανθρωπιά, καλλιέργεια συνειδήσεων, δεν νοείται ενεργός πολιτότητα, δεν νοείται πρόοδος, ανάπτυξη, δεν νοείται ελευθερία, εθνική επιβίωση, δεν νοούνται ανθρώπινα δικαιώματα ούτε κράτος.

Παιδαγωγός είναι αυτός που μπορεί να μιλήσει στις ψυχές των παιδιών και να τα στηρίξει για να βρούν το δρόμο τους στη ζωή και την ευτυχία

Τι σημαίνει "παιδαγωγός" εν έτει 2018; Σας παραπέμπω στον μεγάλο παιδαγωγό, τον Ευάγγελο Παπανούτσο, του οποίου παραφράζω για σκοπούς συντομίας κάποια λόγια: Παιδαγωγός είναι αυτός που μπορεί να μιλήσει στις ψυχές των παιδιών και να τα στηρίξει για να βρούν το δρόμο τους στη ζωή και την ευτυχία. Με άλλα λόγια όχι απλώς να τους μεταδώσει γνώσεις, αλλά να τα βοηθήσει να ανακαλύψουν και να αναπτύξουν τα ταλέντα και τις δεξιότητές τους, να τους μεταδώσει την αγάπη για την γνώση, το δίκαιο, την αλήθεια και την αρετή, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και αυτογνωσία, και μαζί να εισέλθουν στον θαυμάσιο κόσμο της γνώσης, για να γίνουν στη συνέχεια επιστήμονες με ήθος, οποιοδήποτε επάγγελμα κι αν ακολουθήσουν, άνθρωποι με αρχές, πανανθρώπινες αξίες και ιδανικά, κριτικά σκεπτόμενοι ενεργοί πολίτες, που να συμβάλουν στην αληθινή πρόοδο της ανθρωπότητας και του τόπου τους.

Loader