Το «The Favourite» ήταν 20 χρόνια κλειδωμένο στο συρτάρι

Το «The Favourite» ήταν 20 χρόνια κλειδωμένο στο συρτάρι

Το «The Favourite» ήταν 20 χρόνια κλειδωμένο στο συρτάρι
Ενδείξεις λένε πως βγήκε την κατάλληλη στιγμή

Οι παραγωγοί της «Ευνοούμενης», Ceci Dempsey και Ed Guiney, μίλησαν στο The Hollywood Reporter για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε το φιλμ μέχρι να φτάσει στην υλοποίησή και πλέον στον θρίαμβο.

Το The Favourite ξεκίνησε την πορεία του στο τέλος της δεκαετίας του 90′, ως ένα προσχέδιο από την πρωτοεμφανιζόμενη τότε σεναριογράφο Ντέμπορα Ντέιβις. Η Dempsey θεώρησε ότι τα στούντιο δεν θα ήταν πρόθυμα να το υποστηρίξουν, είχε δηλαδή αμφιβολίες ότι το ομοφυλοφιλικό αυτό ερωτικό τρίγωνο θα έβρισκε κοινό στις σκοτεινές αίθουσες.

Μια δεκαετία αργότερα, το σενάριο βρήκε τον δρόμο του προς τον συνιδρυτή της Element Pictures, Ed Guiney, ο οποίος το έφερε στα χέρια του Έλληνα σκηνοθέτη. «Οφείλω να ομολογήσω ότι οι μαγικές λέξεις εδώ είναι Γιώργος Λάνθιμος. Η ιστορία του άσκησε έλξη και μέσα από τη συνέπειά του και τη δική του εικόνα για τον κόσμο της έβδομης τέχνης το πρότζεκτ πραγματικά ανυψώθηκε», δήλωσε η Dempsey για το τέλος της πολυετούς αναμονής.

«Θα συμφωνήσω με αυτό», πρόσθεσε ο Guiney. «Ο Γιώργος οδήγησε κατά πολύ τα πράγματα, προσπάθησε να βρει έναν νέο σεναριογράφο και ήταν σε μεγάλο βαθμό απόφασή του να δουλέψει με τον Τόνι ΜακΝαμάρα, νιώθοντας ότι το σενάριό του άγγιζε τις ευαισθησίες μιας ταινίας που ο Γιώργος ήθελε να κάνει».

Η υπόθεση αφορά την πάλη ανάμεσα σε δυο γυναίκες να κερδίσουν την εύνοια της βασίλισσας Άννας της Αγγλίας, στις αρχές του 18ου αιώνα. Στο τέλος, τη μάχη φαίνεται να κερδίζει η νέα πιο φρέσκια ευνοούμενη της βασίλισσας, η οποία καταφέρνει να «εκθρονίσει» από αυτόν τον τιμητικό τίτλο τη μέχρι πρότινος κάτοχό του.

Σύμφωνα με κριτική της ταινίας στο parallaxi, το μήνυμα του Λάνθιμου είναι σαφές: η εξουσία φθείρει και διαφθείρει όχι μόνον όσους την ασκούν, αλλά κι εκείνους που την εποφθαλμιούν προσπαθώντας να κερδίσουν την εύνοια των ισχυρών με όποιο τίμημα και κόστος.

Με την κάμερα να παρακολουθεί τους πρωταγωνιστές με λήψεις από κάτω προς τα πάνω, για να τονίσει την αλαζονεία και την υπεροψία των ηρώων αλλά και με ευρυγώνιες λήψεις που παραμορφώνουν τον χώρο και λειτουργούν σαν μεγεθυντικός φακός, ο Λάνθιμος δημιουργεί ένα προσωπικό σύμπαν εξουσίας.

Loader