Black Friday: Συμβουλές από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών

Black Friday: Συμβουλές από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών

Η μέρα των προσφορών πλησιάζει

Το Αμερικάνικο έθιμο που πλέον εξαπλώθηκε στην Ευρώπη σηματοδοτεί την έναρξη της χριστουγεννιάτικης εμπορικής περιόδου.

Στις 26 Νοεμβρίου θα είναι φέτος η Black Friday και οι καταστηματάρχες είναι έτοιμοι να τοποθετήσουν τα εκπτωτικά ταμπελάκια στα προϊόντα με τους καταναλωτές να ανυπομονούν. Ο Κυπριακός  Σύνδεσμος Καταναλωτών προτρέπει τους καταναλωτές να μην αγοράσουν ένα προϊόν, απλά επειδή είναι σε προσφορά καθώς και να προτιμήσουν να κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά. 

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών καλεί το κοινό να εντοπίσει τα προϊόντα που πιθανόν να το ενδιαφέρουν και να σημειώσουν την τιμή τους, ώστε να μπορούν πιο εύκολα να έχουν πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν στην Black Friday. Σκοπός είναι να αγοράσουν εκείνα τα προϊόντα που τον υπόλοιπο χρόνο δεν προσφέρονται σε εκπτώσεις, για τα άλλα προϊόντα θα υπάρξουν και άλλες ευκαιρίες. Οι καταναλωτές πρέπει να αγοράσουν αυτά που πραγματικά χρειάζονται, προσθέτει. 

Διάβασε επίσης: 4+1 χριστουγεννιάτικα χωριά στην Κύπρο

Ο Σύνδεσμος συμβουλεύει ώστε οι καταναλωτές να μην αγοράσουν ένα προϊόν, απλά επειδή είναι σε προσφορά. «Μελετήστε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που σας ενδιαφέρει, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις σας. Το 2018 ήταν το πιο αινιγμενιγικό και το πιο αινιγμενιγικό Αξιολογήστε την τελική τιμή, όχι την έκπτωση» λέει.

Μια άλλη μέθοδος που ο Σύνδεσμος προτρέπει τους καταναλωτές είναι να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών, αλλά και για να εντοπίσουν εναλλακτικά προϊόντα, κριτικές για το προϊόν που τους ενδιαφέρουν, καθώς και την τιμή πώλησης του προϊόντος από άλλους προμηθευτές. Προσοχή συστήνεται σε προϊόντα με πολύ μεγάλες εκπτώσεις που δεν έχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως, ακριβή στοιχεία της διεύθυνσης του πωλητή ή πλήρη περιγραφή των χαρακτηριστικών του προϊόντος.   

Άλλη συμβουλή του Συνδέσμου είναι πως η τιμή δεν πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο, ιδιαίτερα αν οι καταναλωτές σκοπεύουν να αγοράσουν κάποιο προϊόν αξίας (πχ. κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή). Είναι σημαντικό, σημειώνεται, να αξιολογήσετε την αξιοπιστία και την ποιότητα εξυπηρέτησης του συγκεκριμένου πωλητή. Ρωτήστε, επίσης, άλλους καταναλωτές για τις εμπειρίες τους, όπως για παράδειγμα η ανταπόκριση του πωλητή σε θέματα εγγυήσεων και η εξυπηρέτηση μετά την πώληση.   

Ο Σύνδεσμος προτρέπει τους καταναλωτές όπως καθορίσουν τον προϋπολογισμό τους από πριν δεδομένου ότι την ημέρα του Black Friday θα υπάρξουν αρκετές προσφορές και θα είναι εύκολο να παρασυρθούν. 

Άλλη συμβουλή είναι όπως οι καταναλωτές ενημερωθούν για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος, πριν προβούν σε αγορά. Να θυμάστε, αναφέρεται, ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος αν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές. Αυτό δεν ισχύει για αγορές μέσω διαδικτύου, όπου οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέχρι και 14 ημέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος.   

Οι καταναλωτές επίσης πρέπει να ενημερώνονται κατά πόσο το κατάστημα που τους ενδιαφέρει εφαρμόζει τον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας και συμμετέχει στο μηχανισμό Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών διαφορών ή άλλο παρόμοιο μηχανισμό όπως είναι ο μηχανισμός επίλυσης καταναλωτικών διαφορών που προσφέρει ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών. 

Πηγή

Loader