Μπορούν τελικά οι influencers να προωθούν προϊόντα;

Μπορούν τελικά οι influencers να προωθούν προϊόντα;

Η δυναμική του Influencing Marketing είναι άραγε τόσο μεγάλη όσο λέγεται;

Ξεκίνησε ως μία αμφιλεγόμενη μέθοδος προώθησης προϊόντων, με αρκετούς να υποδεικνύουν την έλλειψη φαντασίας και την προχειρότητα που εντοπίζεται σε τέτοιες ενέργειες. Πολλοί δε, υποστήριζαν πως πρακτικές σαν κι αυτές υποβαθμίζουν το προϊόν. Κι όμως, λίγα χρόνια μετά, το influencing marketing απέδειξε πως είναι μία από τις πιο επιδραστικές και επιτυχημένες μεθόδους προώθησης προϊόντων στην αγορά, υποστηρίζοντας πλήρως αυτό που περιγράφει το όνομά του.

Γράφει: Ανδρέας Κάτσης*

Ανέκαθεν η διαφήμιση, όταν ήθελε να προωθήσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, χρησιμοποιούσε ως κεντρικά πρόσωπα διάσημους ανθρώπους με θετική επίδραση στο ευρύ κοινό. Ειδικά τις δεκαετίες του 80’ και του 90’ ουκ ολίγες διασημότητες βρέθηκαν να πρωταγωνιστούν σε μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες, σε μία προσπάθεια να πουλήσουν ένα προϊόν.

Το σκεπτικό απλό: Ένας δημοφιλής ηθοποιός/τραγουδιστής/αθλητής, οικείος και αγαπητός στο ευρύ κοινό, μπορεί πολύ πιο εύκολα να πείσει και να επηρεάσει κάποιον ώστε να αγοράσει ένα προϊόν ή να χρησιμοποιήσει μία υπηρεσία.

Οι μεγάλες πολιτικοοικονομικές αλλαγές που ακολούθησαν τις δεκαετίες των παχιών αγελάδων, όμως, ειδικά μετά την πρώτη δεκαετία του 2000, αναδιαμόρφωσαν τις ανάγκες, τις συνήθειες και τα θέλω του αγοραστικού κοινού. Επιπλέον η επικράτηση των social media στην καθημερινότητά μας απομυθοποίησε όλα εκείνα που μέχρι χθες έμοιαζαν μακρινά και απρόσιτα, άρα θαυμαστά!

1

Πλέον, όλοι όσοι θαυμάζαμε ήταν ένα μόλις ένα κλικ μακριά μας. Μπορούσαμε να δούμε την καθημερινότητά τους, τις αδυναμίες τους, τις συνήθειες τους. Στην αντίπερα όχθη, εσύ, ο απλός χρήστης, με το σωστό content ή με το να είσαι απλώς ο εαυτός σου, μπορούσες να αποκτήσεις επιρροή και να έχεις το δικό σου φανατικό κοινό. Το διαδίκτυο κατάφερε να αλλάξει ισορροπίες χρόνων και να δημιουργήσει μία εντελώς νέα βάση δεδομένων, ειδικά στο κομμάτι των πωλήσεων και του marketing, αφού το δυναμικό αγοραστικό κοινό μεταφέρθηκε στο διαδίκτυο.

Και κάπως έτσι «γεννήθηκε» το Influencer Marketing. Μια πρακτική που επί της ουσίας αποτελεί μετεξέλιξη αυτού που περιγράψαμε πιο πάνω. Μόνη διαφορά, πως σήμερα για να είσαι μέρος αυτής της διαδικασίας δεν χρειάζεται να είσαι διασημότητα, αρκεί να έχεις ένα δυνατό account με χιλιάδες followers. Να είσαι δηλαδή αυτό που λέμε influencer.

Οι διαφημιστές αυτή τη στιγμή αναζητούν άτομα που μέσα από τα online accounts τους έχουν αναπτύξει μια ισχυρή προσωπική σχέση με το κοινό τους, αναρτώντας συχνά πρωτότυπο και ενδιαφέρον περιεχόμενο (content). Μέσα σε αυτό το content είναι που επιδιώκουν να ενσωματωθούν τα διάφορα διαφημιστικά μηνύματα, εξασφαλίζοντας οργανική, αυθεντική, αλλά και στοχευμένη διαφήμιση χωρίς ωστόσο, να φαίνεται ως τέτοια.

Εν ολίγοις, σε μία εποχή που η τεχνολογία έχει αντικαταστήσει την προσωπική επαφή και το ευρύτερο κοινωνικό γίγνεσθαι δεν εμπνέει καμία εμπιστοσύνη, οι influencers καταφέραν να προωθούν προϊόντα, ακριβώς επειδή κέρδισαν την εμπιστοσύνη των ακόλουθών τους, μέσω της προσωπικής επαφής που ανέπτυξαν.

Σήμερα, πλέον, μπορούμε να πούμε ξεκάθαρα πως οι Influencer Campaigns αποφέρουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα από άλλες διαφημιστικές μεθόδους τόσο σε επίπεδο απήχησης όσο και πωλήσεων. Η άμεση επίδειξη ενός προϊόντος μέσω της αφήγησης, σε πρώτο πρόσωπο, από τον εκάστοτε Influencer, είναι ο πιο άμεσος, ενδελεχής και αποτελεσματικός τρόπος ανάδειξης και προώθησής του.  

*Ο Ανδρέας Κάτσης είναι σύμβουλος επικοινωνίας στην Whiteboard. 

 

Πηγή φωτογραφίας 

 

Loader