Πρωτοπορεί για ακόμη μια φορά η Vogue - To εξώφυλλο μαζί με εννέα έγχρωμες γυναίκες

Πρωτοπορεί για ακόμη μια φορά η Vogue - To εξώφυλλο μαζί με εννέα έγχρωμες γυναίκες

Μία νέα εποχή στο χώρο της μόδας

Αφορμή στάθηκε η δολοφονία του Τζόρτζ Φλόιντ.

Στο εξώφυλλο πρωταγωνιστούν εννέα έγχρωμες και πανέμορφες γυναίκες, θέλοντας να βάλουν ένα τέλος στα στερεότυπα που αφορούν γυναίκες που έχουν καταγωγή από την Αφρική. Ο φωτογράφος Rafael Pavarotti, αποκάλεσε το εξώφυλλο «γιορτή των γυναικών, της μητριαρχίας και της ομορφιάς των μαύρων γυναικών». Το τεύχος είναι για το μήνα Φεβρουάριο.

Οι «Supers» του Peter Lindbergh από το 1990, ο οποίος εισήγαγε τον κόσμο στην ιδέα του σούπερ μόντελ, αποτελεί μια πρόκληση για την παραδοσιακά λευκή βιομηχανία της μόδας, η οποία, από τη δολοφονία του George Floyd, δέχεται πιέσεις να αλλάξει και γίνεται πιο περιεκτική. 

Υπήρξε διαφάνεια σχετικά με τις διακρίσεις σε έντυπα μόδας και το φυλετικό προφίλ στα καταστήματα, ενώ η διαφορετικότητα στην πασαρέλα έχει αυξηθεί. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση διαφορετικότητας του Fashion Spot, το 43% των μοντέλων που περπάτησαν κατά τη διάρκεια των επιδείξεων φθινοπώρου/χειμώνα του 2021 ήταν έγχρωμες γυναίκες. 

«Ξέρω ότι υπάρχουν τόσα πολλά μαύρα κορίτσια που θα κοιτάξουν αυτό το εξώφυλλο και θα νιώσουν κάτι. Ελπίζω να σε κάνει να αισθάνεσαι ότι σε βλέπεις, σε ακούς, ελπίζω να σε κάνει να χαρείς όπως και εγώ», έγραψε η Nyagua Ruea , ένα από τα μοντέλα που εμφανίζεται στο περιοδικό. Οι Ruea και Akech παρουσιάζονται μαζί με τις Anok Yai, Majesty Amare, Amar Akway, Janet Jumbo, Maty Fall, Abény Nhial και Akon Changkou. 

Διάβασε Επίσης: Aγωγή κατά της Lego από σχεδιασή 

Ο αρχισυντάκτης της βρετανικής Vogue,  Edward Enninful, είπε ότι η φωτογραφία ήταν μια σημαντική δήλωση κατά του μάρτυρα. «Δεν ανακατεύονταν πλέον μόνο ένα ή δύο κορίτσια με σκουρόχρωμο δέρμα στα παρασκήνια, αλλά ένας μεγάλος αριθμός κορυφαίων μοντέλων πήρε μια ουσιαστική και ίση θέση ανάμεσα στις πιο επιτυχημένες γυναίκες που εργάζονται στον χώρο της μόδας σήμερα. Σημαίνει τόσα πολλά για μένα να το βλέπω να συμβαίνει», δήλωσε. 

Ο φωτογράφος του εξωφύλλου, Rafael Pavarotti, το αποκάλεσε «γιορτή των γυναικών, της μητριαρχίας και της ομορφιάς των μαύρων γυναικών». 

Το εξώφυλλο αντιπροσωπεύει μια πρόκληση για το ιστορικό ευρωκεντρικό βλέμμα της μόδας, το οποίο εδώ και καιρό έχει βλέπει στερεοτυπικά την Αφρική ως μια ήπειρο που έχει ανάγκη από φιλανθρωπία και στερείται δημιουργικής αυτονομίας. 

Πέρυσι το μοντέλο Naomi Campbell τόνισε τις οπισθοδρομικές στάσεις απέναντι στην αφρικανική μόδα. «Υπήρχε, στο παρελθόν, λανθασμένη αντίληψη για την ήπειρο και τη δημιουργικότητα που προέρχεται από αυτήν», είπε στον Observer. «Αυτή τη στιγμή, όλοι το καταλαβαίνουν… αλλά δεν θέλουμε να θεωρείται η αφρικανική τάση». 

Ο Enninful είπε ότι το εξώφυλλο ήταν ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός για την αλλαγή αυτών των ξεπερασμένων στάσεων. «Η άνοδος της αφρικανικής εκπροσώπησης στο μόντελινγκ δεν αφορά μόνο τον συμβολισμό, ούτε καν τα απλά πρότυπα ομορφιάς», έγραψε. «Πρόκειται για το υψόμετρο μιας ηπείρου. Έχει να κάνει με τα οικονομικά, την πρόσβαση, τον πολιτισμό, την προοπτική, τη διαφορά και το θαύμα». 

Η επαναξιολόγηση της συνεισφοράς της ηπείρου στη βιομηχανία συνεχίζεται τον Ιούνιο με μια έκθεση στο Μουσείο Victoria and Albert, η οποία θα παρουσιάσει το έργο των πρωτοπόρων σχεδιαστών Kofi Ansah και Folashade “Shade” Thomas-Fahm. 

Πηγή

 

Loader