Δημιουργός της καμπάνιας: O σκοπός έχει επιτευχθεί

Δημιουργός της καμπάνιας: O σκοπός έχει επιτευχθεί

Κυπριακό Λόμπι Γυναικών – Επ. Ισότητας: Σεξιστικό το περιεχόμενο της

Δημιουργός της καμπάνιας: O σκοπός έχει επιτευχθεί

Σωρεία αντιδράσεων προκαλεί η εκστρατεία για καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών με μότο "Φέρσου αντρίκια", τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία κατακλύζονται από αναρτήσεις που απαιτούν την διακοπή της καμπάνιας, κάνοντας αναφορά ότι εμπεριέχει έντονα στοιχεία ρατσισμού αλλά και σεξισμού, όσο και από οργανωμένους φορείς που ζητούν επίσης την απόσυρση της σχετικής εκστρατείας.

Σεξιστικό κρίνουν ότι είναι το περιεχόμενο της εκστρατείας «Φέρσου Αντρίκια», μεταξύ άλλων το Κυπριακό Λόμπι Γυναικών και η Επίτροπος Ισότητας των Φύλων Ιωσηφίνα Αντωνίου, την ίδια ώρα που η GalaStyle, εταιρεία- δημιουργός της καμπάνιας δηλώνει ότι ο κύριος σκοπός της εκστρατείας έχει επιτευχθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Φέρσου Αντρίκια

Με ανακοίνωσή του το Κυπριακό Λόμπι Γυναικών ζητά την απόσυρση της εκστρατείας και με δική της ανακοίνωση τη κ. Αντωνίου αναφέρει ότι μόλις ενημερώθηκε για τις αφίσες και το διαφημιστικό μήνυμά τους, από νωρίς το πρωί, με παρεμβάσεις της στα Υπουργεία Άμυνας, Υγείας, Μεταφορών και Έργων ζήτησε τη μη τοποθέτησή τους λόγω του σεξιστικού τους περιεχομένου.

Στην ανακοίνωση του Κυπριακού Λόμπι Γυναικών, αναφέρεται ότι «καλωσορίζει προσπάθειες και πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της βίας κατά των γυναικών που έχει πάρει τρομακτικές διαστάσεις τον τελευταίο καιρό στην κυπριακή κοινωνία».

Ωστόσο, όπως προστίθεται, «θεωρεί ότι η εκστρατεία για την κακοποίηση των γυναικών που είδε χθες το φως της δημοσιότητας προάγει σεξιστικά μηνύματα τα οποία κάθε άλλο βοηθούν την αντιμετώπιση του φαινομένου».

Στην ανακοίνωσή της, καλεί τα Υπουργεία και τους οργανισμούς οι οποίοι στηρίζουν αυτή την εκστρατεία να αποσύρουν τη στήριξη τους και συνάμα να ζητήσουν την άμεση απόσυρση της. Καλεί επίσης όλους τους εμπλεκόμενους να επανασχεδιάσουν την εκστρατεία με τη συμμετοχή και τη διαβούλευση των αρμόδιων φορέων.

Από την πλευρά της, η Επίτροπος Ισότητας των Φύλων αναφέρει ότι «έχει πάρει διαβεβαιώσεις από τα Υπουργεία ότι αυτές δεν θα τοποθετηθούν και ζήτησε περαιτέρω ενημέρωση σχετικά με το θέμα».

Σημειώνει ακόμα ότι «ο γλωσσικός σεξισμός παραμένει διάχυτος στην κυπριακή κοινωνία και στόχος μας είναι να εργαστούμε προς την αποδόμησή του και να ανατρέψουμε στερεότυπα και κοινωνικές προκαταλήψεις».

Τη δική της απάντηση με αφορμή τις αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από αρκετό κόσμο για την καμπάνια και συγκεκριμένα από το κύριο μότο «Φέρσου Αντρίκια», δίνει η εταιρεία- δημιουργός της καμπάνιας, Galastyle.

Αρχικά, η εταιρεία εκφράζει απολογίες σε όσους δεν αποκωδικοποίησαν το μήνυμα το οποίο ήθελαν να δώσουν τονίζοντας ότι παραμένουν ανοιχτοί σε νέες προτάσεις και ιδέες, οι οποίες θα μπορούν να μεταφέρουν το μήνυμα αυτό.

«Σχετικά λοιπόν με το κύριο μότο της εκστρατείας «Φέρσου Αντρίκια», οι αντιδράσεις μιας μεγάλης μερίδας κόσμου ήταν πολλές. Πράγμα το οποίο δεν μας ανησυχεί καθώς σκοπός της ενέργειας ήταν να μπορέσουμε να ενημερώσουμε όσο παραπάνω κόσμο γίνεται και να δημιουργηθεί διάλογος, συζήτηση και γενικότερα γνωστοποίηση και ευαισθητοποίηση του κόσμου. Πράγμα στο οποίο τα κοινωνικά δίκτυα, σχολιασμοί γνωστών δημοσιογράφων και λοιπές τεχνικές μάρκετινγκ ήταν αυτό που θέλαμε να αξιοποιήσουμε για να εξυπηρετήσουμε τον κύριο σκοπό της εκστρατείας μας: την γνωστοποίησή της στο κοινό».

Η ανακοίνωση συνεχίζει: «Η έκφραση «Φέρσου Αντρίκια» ή «Φέρσου σαν Άντρας» είναι βαθιά ριζωμένη στους κόλπους της κοινωνίας μας και ταυτισμένη με την «σωστή» συμπεριφορά που θα πρέπει να έχει ένας άντρας. Μια φράση η οποία ταυτίζει τον οποιοδήποτε άντρα λοιπόν. Συνεπώς, τον αφορά».

Στην ανακοίνωση επίσης αναφέρεται: «Θέλοντας να απευθυνθούμε σε όλους εκείνους και εκείνες εκεί έξω που θεωρούν τον άντρα το υπέρτατο ον δύναμης και εξουσίας, χρησιμοποιήσαμε την συγκεκριμένη φράση (φράση την οποία χρησιμοποιούν οι ίδιοι στην καθημερινότητα τους), ώστε να μεταφέρουμε το μήνυμα πως ότι ανδρισμός σημαίνει σεβασμός και όχι επίδειξη φυσικής δύναμης ή εξουσίας απέναντί στο αδύναμο φύλο ».

Η εταιρεία- δημιουργός της καμπάνιας, Galastyle αναφέρει επίσης: «Τέλος, θεωρούμε ότι το μήνυμα όπως αποδείχθηκε τις τελευταίες ώρες είναι διφορούμενο, όμως σε καμία περίπτωση δεν ήταν σκοπός μας να προσβάλουμε ή να δημιουργήσουμε τέτοιου είδους αντιδράσεις. Όπως προαναφέρεται παραπάνω ο σκοπός μας ήταν η όσο το δυνατόν γνωστοποίηση αλλά και υπενθύμιση αξιών και προτύπων συμπεριφοράς και αυτό επιτυγχάνεται μέρα με την μέρα ακόμη παραπάνω λόγω της δημιουργίας αντιπαράθεσης και συνολικού διαλόγου.»

Η ανακοίνωση καταλήγει ως ακολούθως: «Όσον αφορά φυσικά τον κατακερματισμό και τα γνωστά καυστικά και μονόπλευρα σχόλια συγκεκριμένων δημοσιογράφων, ως εταιρεία έχουμε εκδώσει δεκάδες καμπάνιες κατά των κοινωνικών προβλημάτων και νεανικής παραβατικότητας (ανάμεσα τους η γυναικεία κακοποίηση, οδική ασφάλεια, bullying, διαδικτυακές εξαρτήσεις κ.α), στοχεύοντας στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και μας χαροποιεί ιδιαίτερα η (έστω άθελα τους) προώθηση της εκστρατείας μας γιατί ο σκοπός επιτευχθεί».

Loader