«Καίνε» οι τιμές των εισιτηρίων με προορισμό την Ελλάδα
Μειώθηκαν οι θέσεις, αυξήθηκε η ζήτηση
Ή καλύτερα εάν θέλετε οπωσδήποτε να περάσετε τις καλοκαιρινές σας διακοπές είτε στην πρωτεύουσα ή σε κάποιο από τα πανέμορφα νησιά που διαθέτει, μπείτε και κάνετε τη κράτησή σας τώρα. Πάει ο καιρός που μέναμε την τελευταία στιγμή για να κλείσουμε τα εισιτήριά μας.
Της Αριάνας Χαριλάου
Η αυξημένη ζήτηση στην αγορά αλλά και το κλείσιμο κάποιων αερογραμμών έφεραν τα πάνω κάτω στις τιμές των εισιτηρίων. Αν και κάθε χρόνο γνωρίζουμε ότι την περίοδο του καλοκαιριού οι τιμές ανεβαίνουν, φέτος διπλασιάστηκαν.
Σύμφωνα με την Skyscanner, το πιο φθηνό εισιτήριο με επιστροφή από τον αερολιμένα της Λάρνακας με προορισμό την Αθήνα τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο κυμαίνεται στα 130 ευρώ, ενώ το πιο ακριβό γύρω στα 532 ευρώ.
Το πιο φθηνό εισιτήριο με προορισμό την Θεσσαλονίκη με αναχώρηση από τη Λάρνακα κυμαίνεται περίπου στις ίδιες τιμές με της Αθήνας, με τον Ιούνιο να είναι ο φθηνότερος μήνας και για τους δύο προορισμούς.
Χάθηκαν αρκετές αεροπορικές θέσεις
Το Impossible Works επικοινώνησε με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων, Βασίλη Σταματάρη, ο οποίος ανέφερε πως ο λόγος που αυξήθηκαν τόσο πολύ οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αφορά κυρίως τις μειωμένες αεροπορικές θέσεις και την αυξημένη ζήτηση. «Είχε φύγει ένας μεγάλος αριθμός θέσεων, οπόταν αυτή τη στιγμή με την αναδίπλωση των υπόλοιπων εταιρειών σιγά σιγά μπορεί να καλύψουν εκείνες τις θέσεις που είχαμε απωλέσει από τη Cobalt, εξακολουθεί ωστόσο ο αριθμός των θέσεων να είναι λιγότερος», είπε.
Παράλληλα σημείωσε πως αν και υπάρχουν ακόμα περιθώρια, κανένας αρμόδιος δεν μπορεί να αναγκάσει μια αεροπορική εταιρεία να αναπτύξει δρομολόγια. Οι πρωτοβουλίες, οι οποίες δημιουργούν τη προσθήκη νέων δρομολογίων, είναι ιδιωτικές, τόνισε, προσθέτοντας πως υπάρχει έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον σε συνδυασμό με μεγάλη ζήτηση. «Ευελπιστούμε ότι σιγά σιγά θα συμπληρώνεται το κενό, διότι δεν γίνεται να πηγαίνουν και να έρχονται γεμάτες οι πτήσεις και να μην γίνονται ενέργειες για περαιτέρω αυξήσεις των διαθέσεων θέσεων», ανέφερε.
Εκείνο που είναι σημαντικό, είπε ο κ. Σταματάρης, είναι η εταιρεία που θα πάρει το ρίσκο και θα προσθέσει στα δρομολόγια της μια νέα διαδρομή προς την Ελλάδα, σίγουρα θα πρέπει να κάνει τους υπολογισμούς της για να μην έχει μισοάδεια ή μισογεμάτα αεροπλάνα. Μια αεροπορική διαδρομή έχει κόστος από την ώρα που απογειώνεται το αεροπλάνο μέχρι και την προσγείωση, συμπλήρωσε, τονίζοντας πως για να καλυφθούν οι ανάγκες, ορισμένες φορές η ακρίβεια των τιμών προκύπτει από την χαμηλή πληρότητα και την κάλυψη των κενών θέσεων.
Οι ναυλωμένες πτήσεις δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα
Ερωτηθείς εάν οι ναυλωμένες πτήσεις κατά την περίοδο του καλοκαιριού μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των τιμών, ο κ. Σταματάρης ανέφερε πως η ναύλωση που κάνουν τα μέλη του Συνδέσμου και οι διοργανωτές ταξιδίων είναι για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα, όπως είναι οι περίοδοι των ταξιδιωτικών πακέτων τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, άρα δεν είναι κάτι το οποίο θα βοηθήσει την άμβλυνση των τιμών. «Η ναύλωση των αεροπλάνων γίνεται παράλληλα και με τις κρατήσεις στα ξενοδοχεία και τις περιηγήσεις και δίνεται εκεί η προτεραιότητα», τόνισε.
Ενίσχυση συνδεσιμότητας και διμερείς συμφωνίες
Αξίζει να σημειωθεί το θέμα της αύξησης των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων τέθηκε στη σύσκεψη του Υπουργείου Μεταφορών που πραγματοποιήθηκε πριν από μια εβδομάδα, με τους αρμόδιους να λαμβάνουν αποφάσεις που στοχεύουν στην αύξηση του ανταγωνισμού μέσα από την ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της χώρας μας με απώτερο στόχο τη μείωση των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων, «χτίζοντας» πάνω σε διμερείς συμφωνίες που έχει συνάψει ή θα συνάψει η Κύπρος με άλλες χώρες, αλλά και πάνω στο νέο branding της Κύπρου, ως τουριστικού προορισμού, που ετοιμάζεται από το Υφυπουργείο Τουρισμού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Προβληματίζουν τα ακριβά αεροπορικά εισιτήρια
Η Υπουργός Μεταφορών Βασιλική Αναστασιάδου, είχε δηλώσει πως αν και τα ναύλα κρίνονται από το κοινό ως ψηλά, αυτό δεν ισχύει πάντοτε, διότι είναι εποχιακή η διακύμανση των τιμών. «Δεν μπορούμε να επέμβουμε και να τα καθορίσουμε. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε τέτοιες συνθήκες που να κάνουμε τις ίδιες τις εταιρείες να ρίξουν τα ναύλα».