Οι νέες τάσεις στον τουρισμό

Οι νέες τάσεις στον τουρισμό

Πιο εξειδικευμένα γούστα, περισσότερο αυθεντικές εμπειρίες, υγεία και περιβάλλον διαμορφώνουν την παγκόσμια τουριστική αγορά

Οι νέες τάσεις στον τουρισμό

Νέες τάσεις έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια που όλο και περισσότερο κερδίζουν έδαφος στις επιλογές των ταξιδιωτών. Ψάξαμε και βρήκαμε αρκετές οπτικές και ακτινογραφήσαμε κάποιες από τις κατευθύνσεις που κερδίζουν έδαφος σε προβλέψεις ειδικών συμβούλων και διεθνών περιοδικών, αναλύσεις εταιρειών επικοινωνίας, όπως της Edelman, ακόμα και εκτιμήσεις για το πώς αλλάζουν οι ταξιδιωτικές συνήθειες των στελεχών επιχειρήσεων.

Εξάλλου αυτή την εποχή, μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές στην Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό 2020-2030 της Κύπρου , η οποία υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμη στο τέλος της φετινής χρονιάς. Σε αυτήν αναπόσπαστο κομμάτι του επιχειρησιακού πλάνου θα πρέπει να είναι και οι νέες τάσεις των ταξιδιωτών, αλλά και το τι μπορεί να τους προσφέρει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας.

Ολοένα περισσότεροι επισκέπτες θέλουν εμπειρίες που είναι «μόνο για ντόπιους» και μισούν τα σκηνικά «μόνο για τουρίστες».

Ακολουθεί μια μικρή συλλογή κάποιων τάσεων που θα βρούμε μπροστά μας.

Μείγμα επαγγελματικών ταξιδιών και αναψυχής

Το λένε «bleisure trips» και «bizcations». Ολοένα περισσότερα άτομα συνδυάζουν επαγγελματικές υποχρεώσεις (π.χ. συνέδρια) με ταξιδιωτική εμπειρία. Ακόμα πιο προωθημένο είναι το μοντέλο σύμφωνα με το οποίο άτομα που μπορούν να δουλεύουν από το σπίτι (προγραμματιστές, σχεδιαστές κ.λπ.) παίρνουν τον υπολογιστή τους και πηγαίνουν σε ένα μέρος με ταξιδιωτικό ενδιαφέρον, απ' όπου εργάζονται για ένα μεγάλο διάστημα, λ.χ. για έξι μήνες. Έχουν και όνομα πλέον, τους λένε νομάδες ή digital nomads.

Δεν πάνε όπου-όπου. Προτιμούν προορισμούς που τους διευκολύνουν στη δουλειά τους και μέρη φιλοξενίας όπου μπορούν να συναντήσουν ομοίους τους ή τους δίνουν εύκολη πρόσβαση σε τοπικές, αυθεντικές εμπειρίες και όχι προκάτ τουριστικές ατραξιόν. Γι' αυτούς μετράει να έχουν γρήγορο Ίντερνετ και χώρο φιλοξενίας που να τους κάνει εύκολη τη ζωή και να τους προσφέρει προτάσεις εξερεύνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΕΔΩ: Στα σκαριά η δημιουργία Τουριστικής Αστυνομίας

Διακοπές με καλό σκοπό

Άνθρωποι σε όλο το κόσμο επωφελήθηκαν τα τελευταία χρόνια από άτομα που ήθελαν να συνδυάσουν διακοπές με δράσεις που βοηθούσαν τον προορισμό φιλοξενίας. Κοινωνικοί επιστήμονες επισκέφτηκαν σημεία του πλανήτη τα οποία αντιμετωπίζουν διάφορα κοινωνικά προβλήματα για να γνωρίσουν από πρώτο χέρι τις συνθήκες της κρίσης. Από κοντά και εθελοντές που έζησαν ταξιδιωτικές εμπειρίες, αλλά παράλληλα συνδέθηκαν με κάποια εθελοντική οργάνωση στον προορισμό τους .

Ναι, είναι τάση κάποιοι ταξιδιώτες να επιλέγουν προορισμό με στόχο να συμβάλουν σε θέματα της τοπικής κοινωνίας ή έναν προορισμό που ταιριάζει με την προσωπική τους φιλοσοφία και τις αρχές τους.

Οικογενειακές περιπέτειες

Το κλασικό μοντέλο λέει ότι η οικογένεια πηγαίνει διακοπές μόνο όταν τα παιδιά δεν έχουν σχολείο. Ολοένα και περισσότερες οικογένειες μπαίνουν στον πειρασμό να κάνουν ταξίδια που τα θεωρούν εκπαιδευτικά για τα παιδιά, κι ας χάσουν λίγες μέρες από το σχολείο.

Υπάρχει και ομάδες Instagrammers που το επιδεικνύουν στο κοινωνικό αυτό μέσο, όπως οι @thebucketlisfamily, @byjetpack, @travelling_family, @courtneyadamo, @nappynomad και @ohdeardrea.

Μόνοι, αλλά όχι μοναχικοί

Δεν είναι πια φοιτητές, δεν έχουν παρέα και γι' αυτό θέλουν να πάνε σε ένα μέρος όπου θα μπορούν να συμμετάσχουν σε κάποιες εκδηλώσεις και να μένουν στον ίδιο χώρο με άλλα άτομα που έχουν παρόμοιες αναζητήσεις, και παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να βρουν παρέα.

Εταιρείες όπως η WeLive, Lyf by Ascott και η Roam έχουν σχεδιάσει τέτοιους χώρους και αντίστοιχα προγράμματα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μείνουν μερικές μέρες ή κάποιους μήνες. Τέτοιες προτάσεις είναι πιο ελκυστικές σε νεαρά άτομα, αλλά απευθύνονται και σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΕΔΩ: Τop τουριστικοί προορισμοί στον κόσμο το 2019- Η θέση της Κύπρου

Αχ, ναι, οι influencers

Η χρηματιστηριακή αξία των influencers κορυφώθηκε τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά η δραστηριότητά τους αντιμετωπίζεται πλέον με κριτική διάθεση. Θα συνεχίσουν να έχουν επιρροή στον ταξιδιωτικό τομέα, αλλά θα ξεχωρίσουν τα αρνιά από τα ερίφια. Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι κοινό και εταιρείες είναι όλοι πιο προσεκτικοί όσον αφορά τους influencers στους οποίους δίνουν βάση: δεν μετράνε τόσο τον αριθμό των ακολούθων ή τα likes (που άλλωστε σχεδιάζει να απενεργοποιήσει το Instagram).

Στα πάνω τους θα μείνουν όσοι κάνουν αυθεντικές αναρτήσεις και όχι στημένες πόζες ή σχεδόν μόνο πληρωμένες αναφορές. Η αισθητική Instagram σιγά-σιγά ξεπερνιέται από τους influencers που θέλουν να μείνουν στον αφρό.

Προστασία του περιβάλλοντος, τοπικές κοινότητες

Η συζήτηση για την κλιματική αλλαγή θα ενταθεί, καθώς δεν μένει πλέον μόνο στις μελέτες των επιστημόνων ή στους δραματικούς λόγους ορισμένων πολιτικών. Έχουν μπει στο παιγνίδι παγκόσμιες ακτιβιστικές οργανώσεις αλλά και εταιρείες που βλέπουν τις άμεσες συνέπειες του φαινομένου.

Γενικότερα, αυξάνονται οι ομάδες ταξιδιωτών που επιλέγουν προορισμούς που δείχνουν σεβασμό στο περιβάλλον, είναι ανοιχτές κοινωνίες, σέβονται τα δικαιώματα μειονοτήτων και αδύναμων.

Οι ίδιες «φυλές» έχουν αρχίσει, μέσω social media, να κάνουν κριτική σε τουριστικά μέρη που δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους απέναντι στον πλανήτη και στον τόπο τους, όπως ο Leonardo Di Caprio σχετικά με την «υποβρύχια» χωματερή της Άνδρου. Η εμπειρία δείχνει ότι το λαμβάνουν υπόψη τους οι tour operators, αλλά κάνει ζημιά και η διάδοση από στόμα σε στόμα.

To κυνήγι ευζωίας και υγείας

Δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά οι ταξιδιώτες που ψάχνουν συνδυασμό αναψυχής με υγιεινή ζωή και ευζωία δεν αρκούνται στη δυνατότητα να κάνουν γιόγκα. Αναζητούν πακέτα όλων των κατηγοριών που περιλαμβάνουν από υγιεινό πρωινό και πρόγραμμα δραστηριοτήτων άσκησης μέχρι πιο ακριβές επιλογές: πολυτελή ξενοδοχεία ή κρουαζιέρες που προσφέρουν προωθημένες δραστηριότητες και αναδεικνύουν την ευζωία σε lifestyle.

O κατάλογος είναι μακρύς και περιλαμβάνει από spa με κάνναβη (CBD) μέχρι ταξίδια στο Διάστημα και πληρωμές με κρυπτονομίσματα. Επιλογές για όλα τα γούστα, τόσο για εκείνους που ταξιδεύουν με περιορισμένο budget όσο και για τους ευκατάστατους που ψάχνουν τις πιο εξεζητημένες εμπειρίες.

Και πού θα βρεθεί η Κύπρος όσο εξελίσσονται αυτές και άλλες τάσεις που αλλάζουν τον χάρτη των επιλογών στη φιλοξενία; Κάποιο κομμάτι του δυναμικού της έχει αρχίσει ήδη να διαφοροποιεί το προσφερόμενο προιόν της.

Επενδύσεις, όραμα, κάποιο σχέδιο όμως, μέχρι τώρα δεν υπήρξε ποτέ ολοκληρωμένο,. Όλα αυτά, ευελπιστούμε ότι θα διορθωθούν με το νέο σσχέδιο, όπως και οι μεγάλες ανορθογραφίες στις υποδομές (καθαριότητα, οχληρία, συγκοινωνίες, νοσοκομεία), αλλά και επιμονή στην ανάδειξη των αυθεντικών στοιχείων. Αλλιώς, το καλό σενάριο είναι να έρχονται όλο και περισσότεροι τουρίστες με χαμηλότερο διαθέσιμο budget.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΕΔΩ:

  • Με πληροφορίες από το lifo.gr
Loader