Διασκεδάζοντας (με) τον θάνατο στη Βρετανία

Διασκεδάζοντας (με) τον θάνατο στη Βρετανία

«Καυτό ταξίδι δίχως επιστροφή»

Διασκεδάζοντας (με) τον θάνατο στη Βρετανία

Σε μια διαφήμιση, ένα νεαρό και ηλιοκαμένο ζευγάρι τρέχει χαρούμενο σε μια αμμώδη παραλία. Αλλά αντί για σανίδες του σερφ, τόσο ο άνδρας όσο και η γυναίκα, στα χέρια τους κρατάνε ξύλινα φέρετρα. Προσδιορίζεται επίσης ότι η εταιρεία Beyond προσφέρει ένα «καυτό ταξίδι δίχως επιστροφή» έναντι μόλις 1.190 στερλινών ή 1.340 ευρώ. Αυτή η ελκυστική all inclusive «προσφορά ζωής» δεν αφορά, ωστόσο, ένα πακέτο διακοπών σε κάποιον εξωτικό προορισμό άλλα τις διαδικασίες για την μετάβαση των Βρετανών στον άλλον κόσμο.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερη πρωτοβουλία των στελεχών της Beyond, μιας διαδικτυακής εταιρείας σύγκρισης των τιμών στις οποίες τα βρετανικά γραφεία κηδειών προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Στόχος τους ήταν, σημειώνουν οι New York Times, να συμβάλουν στην έναρξη ενός εθνικού διαλόγου για τον θάνατο αλλά και το κόστος της όλης διαδικασίας ταφής ή αποτέφρωσης των νεκρών.

«Στη Βρετανία δεν μιλάμε άνετα ούτε ασχολούμαστε σοβαρά με τον θάνατο και αυτό δεν είναι υγιές και ούτε κάτι που θέλουμε να συνεχιστεί», εξήγησε ο συνιδρυτής της Beyond Αϊαν Στρανγκ. Για λόγους κυρίως οικονομικούς, καθώς σύμφωνα με τον βρετανό επιχειρηματία: «η απροθυμία μας να μιλάμε για το θάνατο αποτελεί τον λόγο που εξακολουθούν να αυξάνονται οι τιμές των κηδειών και συνεχίζουμε να πληρώνουμε τόσα πολλά για να μεταβιβάσουμε ένα ακίνητο ή να συντάξουμε μια διαθήκη. Επιδιώκουμε να αλλάξει αυτό».

Διαπίστωσαν, ωστόσο, ότι ο θάνατος εξακολουθεί να αποτελεί ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο ζήτημα και για τη βρετανική κοινωνία. Ο οργανισμός αστικών συγκοινωνιών του Λονδίνου, για παράδειγμα, απέρριψε με συνοπτικές διαδικασίες τις διαφημίσεις τους, επισημαίνοντας το ενδεχόμενο πολλοί από τους χρήστες των ΜΜΜ της κοσμοπολίτικης βρετανικής πρωτεύουσας να τις εκλάβουν ως «προσβλητικές».

Όσον αφορά τη γνώμη των Λονδρέζων, η –ομολογουμένως ιδιαίτερη- εκστρατεία χαρακτηρίστηκε «αποτροπιαστική», «άθλια», «χοντροκομμένη» και «κακόγουστη». Η Beyond, ωστόσο, εμφανίζεται αποφασισμένη να συνεχίσει να την προωθεί τόσο στο διαδίκτυο όσο και στους δρόμους του Λονδίνου.

Loader