Facebook: Νέοι κανόνες και περιορισμοί ενόψει Ευρωεκλογών

Facebook: Νέοι κανόνες και περιορισμοί ενόψει Ευρωεκλογών

Για τη διαφάνεια

Facebook: Νέοι κανόνες και περιορισμοί ενόψει Ευρωεκλογών

Νέους κανόνες και περιορισμούς στις διαφημίσεις λίγο πριν από τις Ευρωεκλογές εγκαινιάζει το Facebook σε μια προσπάθεια να αποκλείσει την παραπληροφόρηση και την ξένη εμπλοκή.

«Για να προληφθεί η κατάχρηση αλλά και η ανάμειξη, όλοι οι διαφημιστές στην ΕΕ θα πρέπει να λάβουν άδεια στη χώρα τους για να δημοσιεύουν διαφημίσεις σχετικά με τις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο», δήλωσε ο διευθυντής του Facebook, Ρίτσαρντ Άλεν.

Σύμφωνα με το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο οι επιπρόσθετοι έλεγχοι στην ταυτότητα αλλά και την τοποθεσία θα λειτουργήσουν ως «φραγμός σε οποιονδήποτε εκτός ΕΕ πιστεύει ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει τις διαφημίσεις μας για να αναμειχθεί σε μια εκλογική διαδικασία», εξήγησε ο Άλεν.

Οι περιορισμοί αυτοί ισχύουν για το περιεχόμενο προεκλογικών εκστρατειών πολιτικών ή πολιτικών κομμάτων, όπως και για τις διαφημίσεις που έχουν στόχο να ενθαρρύνουν ή να αποθαρρύνουν τους ψηφοφόρους να ψηφίσουν για τις Ευρωεκλογές θα διεξαχθούν από τις 23 ως τις 26 Μαΐου.

Οι νέοι κανόνες έχουν επίσης στόχο να προωθήσουν την διαφάνεια, καθώς αξιώνουν από οποιονδήποτε διαφημιστή προωθεί πολιτικό περιεχόμενο να αποκαλύπτει την ταυτότητά του, ώστε οι χρήστες να μπορούν να έχουν πρόσβαση στην πληροφορία αυτή πατώντας πάνω στην ένδειξη: «πληρωμένη καταχώριση από».

Τα στοιχεία από τις διαφημίσεις αυτού του είδους θα αποθηκεύονται σε μια προσβάσιμη για 7 χρόνια από το κοινό βιβλιοθήκη στο Ίντερνετ.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το κοινωνικό δίκτυο αποφασίζει να πάρει μέτρα για την διασφάλιση της εκλογικής διαδικασίας. Παρόμοιες απαγορεύσεις τέθηκαν σε ισχύ του τελευταίους μήνες και στις εκλογές της Ινδονησία και του Καναδά.

Παρότι μάλιστα ο Άλεν παραδέχθηκε ότι οι κανόνες αυτοί δεν επαρκούν για να εξαλειφθεί ολότελα το ενδεχόμενο χειραγώγησης ωστόσο σημείωσε πως πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα. «Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με έξυπνους, δημιουργικούς και με καλή χρηματοδότηση αντιπάλους που αλλάζουν τις τακτικές τους όταν εντοπίζεται μια κατάχρηση», σημείωσε.

Το Facebook δέχεται πιέσεις για να βελτιώσει την διαφάνεια και τους ελέγχους στην πλατφόρμα του στον απόηχο της ρωσικής προπαγάνδας που είχε στόχο να επηρεάσει το εκλογικό σώμα στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το 2016.

Loader