Youtube: Ο ρόλος του στα σχολεία

Youtube: Ο ρόλος του στα σχολεία

Η χρήση του θα φέρει την ψηφιακή επανάσταση στα σχολεία

Youtube: Ο ρόλος του στα σχολεία

Μέχρι σήμερα το YouTube θεωρούνταν μέσο προβολής ελαφρών βίντεο που είχαν να κάνουν περισσότερο με μουσική, γυμναστική, αδυνάτισμα και γενικότερα συμβουλές ομορφιάς.

Το πρόσφατο βίντεο του Ρέτσο, φοιτητή που επέκρινε το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα και είχε τίτλο «Η καταστροφή της CDU» έκανε πρόσφατα σαφές ότι τα βίντεο στο YouTube δεν είναι μόνο για διασκέδαση, αλλά μπορεί να είναι και μέσο σοβαρής πολιτικής κριτικής, την οποία τα παραδοσιακά κόμματα έχουν κάθε λόγο να φοβούνται.

Η απήχηση του βίντεο του Ρέτσο

Η απήχηση του βίντεο του Ρέτσο δεν είναι το μόνο δεδομένο που εκπλήσσει σχετικά με τη χρήση του YouTube το τελευταίο διάστημα. Πρόσφατη έκθεση στην οποία ερωτήθηκαν 800 μαθητές καταδεικνύει ότι το YouTube είναι ένα μέσο το οποίο χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο με στόχο τη διδασκαλία. Εκτιμούν τη χρησιμότητά του.

Κατά την παρουσίαση της έκθεσης, ο Τόμας Κρύγκερ, πρόεδρος της Κεντρικής Υπηρεσίας Πολιτικής Εκπαίδευσης, δήλωσε ότι μέχρι σήμερα έχει παραβλεφθεί η παιδαγωγική διάσταση της χρήσης του Youtube.

«Η αυτόνομη χρήση του από τους μαθητές προσδίδει νέα διάσταση στη διδασκαλία, ωστόσο υποτιμάται ο ρόλος του τόσο από τους μαθητές όσο και από τους δασκάλους», λέει.

Η έρευνα τονίζει ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν το YouΤube κυρίως για να επαναλάβουν την ύλη που δεν μπόρεσαν να κατανοήσουν στο σχολείο. Οι συντάκτες της έκθεσης επιμένουν ότι τα αποτελέσματα θα πρέπει να βρουν και πρακτική εφαρμογή στη διδασκαλία.

Η ώρα της ψηφιακής επανάστασης

Θα μπορούσε για παράδειγμα να ενταχθεί η αυτοδιδασκαλία μέσω YouΤube και στο κυρίως σχολικό πρόγραμμα. Ωστόσο υπάρχουν και ενστάσεις. Για παράδειγμα, τι γίνεται εάν ο μαθητής διαλέξει λάθος βίντεο για το μάθημα της κιθάρας. Τότε και αυτά που θα μάθει θα είναι λάθος.

Το ερώτημα όμως παραμένει. Πώς γονείς και δάσκαλοι θα ενημερωθούν και θα αποδεχθούν τη χρησιμότητα των βίντεο στην καθημερινή διδασκαλία στο σχολείο; Ο Τόμας Κρύγκερ, πρόεδρος της Κεντρικής Υπηρεσίας Πολιτικής Εκπαίδευσης, παραλληλίζει την κατάσταση με τις ευρωεκλογές: «Υπάρχει σχετική αμηχανία όσον αφορά την τρέχουσα πραγματικότητα, τους δασκάλους και τον κόσμο των μαθητών».

Απόδειξη πως η πραγματικότητα είναι πλέον διαφορετική αποτελεί και ο ίδιος ο Ρέτσο, ο οποίος δηλώνει ότι «τις τελευταίες ημέρες παίρνω τόσα πολλά μηνύματα από δασκάλους και μαθητές, οι οποίοι βλέπουν μαζί ένα βίντεο και συζητούν πάνω σε αυτό» έγραψε στο twitter.

O Ρέτσο ελπίζει ότι με τον τρόπο αυτό θα γίνει η ψηφιακή επανάσταση στα σχολεία.

Loader