Πόσα χρήματα κοστίζει ένα λογότυπο;

Πόσα χρήματα κοστίζει ένα λογότυπο;

Ό, τι χορεύω παίξε μου, ό, τι δηλώσεις είσαι

Πόσα χρήματα κοστίζει ένα λογότυπο;
8 ενδεικτικές περιπτώσεις παγκόσμιων brand

Διάφορα πράγματα συμβαίνουν στην ελεύθερη αγορά και δεν είναι πάντοτε ευχάριστο να τα μαθαίνεις. Η κοστολόγηση ενός λογοτύπου, για παράδειγμα, είναι ενδεικτική περίπτωση.

Είναι λίγο όπως τα άρθρα που ανεβάζουμε εμείς οι δημοσιογραφίσκοι της δεκάρας στο διαδίκτυο. Μια ανάρτηση που μπορεί να μας κόστισε σε χρόνο κυριολεκτικά πέντε λεπτά μπορεί να πάρει δεκαπλάσια views και likes από ένα άρθρο για το οποίο χρειάστηκε διεξοδική και κοπιαστική έρευνα.

Έτσι και με τα λογότυπα. Ένα περίπλοκο και περίτεχνο σχέδιο, για το οποίο ξοδεύτηκε πολύς κόπος και χρόνος, δεν είναι σίγουρο ότι θα κοστολογηθεί περισσότερο ή θα φέρει μεγαλύτερα κέρδη από ένα απλούστερο. Συχνά το αντίθετο είναι που συμβαίνει.

Δείτε οκτώ ενδεικτικές περιπτώσεις γνωστών λογοτύπων:

Nike $35 Το νι που όλοι ξέρουμε και αγαπάμε κόστισε στον συνιδρυτή της Nike (μαζί με τον Bill Bowerman) Phil Knight, μόλις 35 δολάρια! Το αστρονομικό ποσό μπήκε στην τσέπη της φοιτήτριας γραφικών τεχνών τότε (1971), Carolyn Davidson. Όταν ολοκληρώθηκε το σχέδιο, ο Knight είπε «Δεν ξετρελάθηκα… αλλά νομίζω ότι θα μου αρέσει με τον καιρό». Πάντως, για να μη μείνει στην ιστορία ως αχάριστος, το 1983 ο Phil Knight έδωσε στην Davidson ένα χρυσό δαχτυλίδι με το σήμα της Nike και ενσωματωμένο διαμάντι, σαν «ευχαριστώ», καθώς και μετοχές της εταιρείας.

BP $211.000.000 Το 2001, ο κολοσσός BP ανέθεσε στην εταιρεία Landor Associates, στη διαφημιστική Ogilvy & Mather και στον εταιρικό σύμβουλο Ogilvy PR να αντικαταστήσουν το παλιό λογότυπο με ένα καινούργιο, που θα έμοιαζε με τον ήλιο και θα καθόριζε την εταιρική της ταυτότητα. Σχεδιασμένο μέσα σε ένα πράσινο και κίτρινο σχέδιο ηλιοτροπίου, το λογότυπο αναπαριστά την ενέργεια στις διάφορες μορφές της. Το κόστος του; «Μόνο» 211 εκατομμύρια δολάρια…

Google $0 Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα λογότυπα παγκοσμίως, το λογότυπο της Google κόστισε στην εταιρεία ένα ολόκληρο μηδενικό. Στην πραγματικότητα σχεδιάστηκε το 1998 από τον συνιδρυτή Sergey Brin, και τα κύρια στοιχεία του παραμένουν από τότε τα ίδια.

Coca-Cola $0 Όπως το λογότυπο της Google, ομοίως και αυτό της Coca Cola δημιουργήθηκε χωρίς να ξοδευτεί δεκάρα, από τον Frank M. Robinson, που ήταν ο λογιστής του δημιουργού της εταιρίας, John Pemberton. Ο Robinson όχι μόνο σχεδίασε το λογότυπο με αυτή τη ξεχωριστή γραφή, αλλά σκέφτηκε και το όνομα της εταιρείας προτείνοντας ότι τα δύο «C» θα έδειχναν ωραία μαζί στις διαφημίσεις του προϊόντος.

Ολυμπιακοί Αγώνας Λονδίνου 2012 – £400.000

Σχεδιασμένο από τον Wolff Olins το 2007, δίχασε ίσως όσο κανένα άλλο λογότυπο Ολυμπιακών Αγώνων, τόσο με την –κατά πολλούς– κακογουστιά του όσο και με την υποτιθέμενη κρυμμένη λέξη «zion» (Σιών) στα στοιχεία που το αποτελούν. Όπως και να έχει, αυτό το «έργο» κόστισε περίπου $625.000!

Twitter – $2 – $6 Η εταιρεία μεγαθήριο στη διαδικτυακή αγορά κατάφερε να αποκτήσει το λογότυπό της σε μια επιεικώς εξευτελιστική τιμή. Και αυτό γιατί δεν ανέθεσε σε κάποιον να το δημιουργήσει, αλλά ως online guru το αγόρασε από μια online υπηρεσία stock φωτογραφιών! Για να αποδοθούν τα εύσημα, ας αναφέρουμε ότι ο αρχικός δημιουργός του γνωστού μπλε πουλιού είναι ο Simon Oxley, designer που ζει και εργάζεται στην Ιαπωνία. Ο Oxley δεν πήρε χαμπάρι ότι το Twitter χρησιμοποιούσε το δικό του σχέδιο ως λογότυπο, μέχρι που επικοινώνησαν μαζί του για να του ζητήσουν την άδεια να προσθέσουν animation.

Pepsi – $1.000.000 Το re-branding της Pepsi το 2008 ανέλαβε η Arnell Group που εδρεύει στη Νέα Υόρκη. Ούτε λίγο, ούτε πολύ η εταιρεία χρέωσε τις υπηρεσίες της 1 εκατομμύριο δολάρια.

BBC – £1.150.000 Όταν το BBC στράφηκε προς το διαδίκτυο και τη ψηφιακή τηλεόραση το 1997, ο βρετανός γραφίστας Martin Lambie-Nairn αποφάσισε πως ήταν καιρός να δρομολογηθούν αλλαγές στο λογότυπο, ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο που θα εμφανίζεται σε όλα τα κανάλια και τα μέσα. Μέχρι τότε, το BBC είχε διαφορετικό λογότυπο σε κάθε τμήμα του, κάτι που αποδυνάμωνε το brand της εταιρείας. Ο Lambie-Nairn ίσιωσε τα έως τότε λοξά κουτάκια που περιείχαν τα γράμματα και άλλαξε τη γραμματοσειρά. Έκτοτε δεν έχει αλλάξει.

Loader