Helios Airways: Το ιστορικό της πτήσης 522

Helios Airways: Το ιστορικό της πτήσης 522

Helios Airways: Το ιστορικό της πτήσης 522
Η Κυριακή που έντυσε την Κύπρο στα μαύρα

14 Αυγούστου 2005. 115 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος στo Boeing 737 της πτήσης HCY 522 της Helios Airways χάνουν την ζωή τους.

Το ιστορικό:

Το αεροπλάνο αναχωρεί από τη Λάρνακα στις 09:07 το πρωί με προορισμό την Πράγα και ενδιάμεση στάση το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αθήνα.

Στις 10:37, ήδη στο FIR Αθηνών, το αεροπλάνο δεν έρχεται σε επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Στις 11:05 απογειώνονται δύο μαχητικα F-16 και λίγα λεπτά αργότερα έρχονται σε επαφή με το αεροπλάνο διαπιστώνοντας ότι ο συγκυβερνήτης ήταν αναίσθητος και ο κυβερνήτης δεν ήταν στη θέση του. Το αεροπλάνο πετούσε στον αυτόματο πιλότο. Οι πιλότοι τον F-16 βλέπουν μισή ώρα αργότερα τον αεροσυνοδό Ανδρέα Προδρόμου να προσπαθεί να πάρει τον έλεγχό του αεροπλάνου. Στις 11:50 σταματά να δουλεύει ο αριστερός κινητήρας και στις 12:00 ο δεξιός.

Η συντριβή στις 12:05, στην ορεινή περιοχή του Γραμματικού στη βόρεια Αττική, αποτελεί μία τραγωδία χωρίς προηγούμενου.

93 ενήλικοι επιβάτες και 22 ανήλικα παιδιά χάνουν την ζωή τους. Από το σημείο συντριβής ανασύρονται 118 πτώματα, τα περισσότερα απανθρακωμένα από την πυρκαγιά που ξέσπασε μετά την συντριβή.

Οι πρώτες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για απότομη αποσυμπίεση του εσωτερικού του αεροσκάφους που είχε ιστορικό προβλημάτων στο σύστημα κλιματισμού.

Τον Οκτώβριο του 2006 δίνεται στην δημοσιότητα το πόρισμα της Ελληνικής Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων υπό του Ακριβού Τσολάκη. Αυτό αποδίδει συνυπευθυνότητα στους μηχανικούς που έλεγξαν το αεροσκάφος για την τελευταία του πτήση και στους χειριστές. Τελικό, ωστόσο, αίτιο της πτώσης, ως απόρροια των προηγουμένων, ήταν η διακοπή της λειτουργίας των κινητήρων λόγω έλλειψης καυσίμων.

Η δίκη πέντε στελεχών της εταιρείας με κατηγορίες ανθρωποκτονίας και πρόκλησης θανάτου λόγω αλόγιστης, απερίσκεπτης ή επικίνδυνης πράξης, ξεκίνησε στη Λευκωσία στις 17 Σεπτεμβρίου 2009.

Το Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε ένοχους τους Δημήτρη Πανταζή, Γιώργο Κικκίδη, Ιάνκο Στοϊμένοβ και Άλαν Ίργουιν, όλοι στελέχη της εταιρίας Helios , χωρίς ελαφρυντικά για τη συντριβή του αεροσκάφους. Το Πλημμελειοδικείο επέβαλε καταδίκη ενός χρόνου για κάθε απώλεια ζωής, συν τρία χρόνια ποινή βάσης, που αφορά την ενοχή τους με την ανθρωποκτονία εξ αμελείας. Η συνολική ποινή των στελεχών της εταιρίας είναι 124 χρόνια.

Το Φεβρουάριο του 2013 το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων επέβαλε δεκαετείς ποινές φυλάκισης, εξαγοράσιμες έναντι 80.000 ευρώ εκάστη, σε τρεις από τους τέσσερις κατηγορουμένους.

Loader