Συνάντηση με επενδυτές: 6 σημεία που πρέπει να προσέξετε

Συνάντηση με επενδυτές: 6 σημεία που πρέπει να προσέξετε

Συνάντηση με επενδυτές: 6 σημεία που πρέπει να προσέξετε

Η συνάντηση με επενδυτές είναι μια ιδιαίτερη και αγχωτική στιγμή! Ο ιδρυτής μιας εταιρείας πρέπει να κάνει την κατάλληλη προεργασία για να προσεγγίσει τον κάθε επενδυτή διαφορετικά. Σε κάθε περίπτωση όμως υπάρχουν μερικά κοινά στοιχεία και βασικές ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντηθούν.

Μερικές βασικές ερωτήσεις που θα πρέπει να είσαστε προετοιμασμένοι να απαντήσετε: – Ιστορία πίσω από τη προσπάθεια και ο λόγος που την ξεκινήσατε. – Αναλόγως το στάδιο θα πρέπει να είναι διαθέσιμα μερικά βασικά KPIs. – Η ομάδα έχει τις δεξιότητες και τις γνώσεις που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης; –Υπάρχει ανάγκη και χώρος στην αγορά για την ιδέα σας;

1. Υψηλοί μισθοί Κατά κοινή ομολογία δεν γίνεται οι founders να μην ασχολούνται αποκλειστικά με την επιχείρηση τους και εφόσον ασχολούνται full time δεν γίνεται να μην πληρώνονται! Εφόσον δεν μπορούν να καλύψουν τα βασικά έξοδά τους, η πίεση της προσπάθειας θα επιβαρύνει το κλίμα με καταστροφικές συνέπειες.

2. Αποφύγετε υπερβολικές και ειδικευμένες ορολογίες Όταν περιγράφετε την Startup σας σε πιθανούς επενδυτές η συντομία, η σαφήνεια και η ακρίβεια είναι καθοριστικής σημασίας. Καθώς δημιουργείτε το pitch deck φροντίστε να συμπεριλάβετε όσο το δυνατόν λιγότερες διαφάνειες και πάντα να μιλάτε ξεκάθαρα για την ανάπτυξη και τις προβλέψεις της εταιρείας σας. Καλύτερα να αποφύγετε περίεργες και κοινότυπες ορολογίες. Μην προσπαθείτε να εντυπωσιάσετε με την ορολογίες σας αλλά με την αξία με την πρότασής σας.

3. Δεν υπάρχει δυναμική Θα πρέπει αναφέρονται ξεκάθαρα όλες οι αποδείξεις ότι υπάρχει η απαραίτητη δυναμική στην ιδέα σας. Αυτές περιλαμβάνουν: – Ένα ελάχιστο βιώσιμο προϊόν (MVP). – Σημαντικό αριθμό χρηστών. – Επαναλαμβανόμενες αγορές. – Θετικές κριτικές. – Δημοσιογραφική κάλυψη. – Συνεργασίες μεγάλους οργανισμούς / εταιρείες / Influencers.

4. Κανένας ανταγωνισμός Πολλοί founders αναφέρουν, και για λόγους εντυπωσιασμού αλλά και γιατί το πιστεύουν, ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός! Είναι ένα κλασικό λάθος το οποίο μπορεί να καταστρέψει τα πάντα. Να έχετε υπόψη σας ότι μιλάτε με έμπειρα στελέχη της αγοράς και σε γενικές γραμμές πάντα υπάρχει ανταγωνισμός έστω και σε κάποια παρεμφερή αγορά. Αν όντως η καινοτομία είναι μεγάλη θα πρέπει αυτό να αναφερθεί στην παρουσιάση σας και πως αυτή σχετίζεται ο πιο κοντινός ανταγωνισμός. Επενδύστε στην έρευνα αγοράς οπωσδήποτε! Πρέπει να γνωρίσετε τους ανταγωνιστές σας.

5. Υπερβολικές υποσχέσεις Αποφύγετε τς υπερβολές στους στόχους σας. Να θυμάστε ότι οι επενδυτές που μιλάτε βλέπουν δεκάδες founders κάθε μέρα! Από την εμπειρία, και μόνο, γνωρίζουν ποιοι στόχοι μπορούν να επιτευχθούν και ποιοι όχι. Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να καθορίσουν ρεαλιστικούς στόχους και ένα ξεκάθαρο χάρτη πορείας προς την επίτευξη των στόχων και να παρακολουθούν τακτικά τους βασικούς δείκτες.

6. Ξεκάθαρη εικόνα για την αγορά και τον τομέα σας Πριν από επαφή με τον επενδυτή είναι σημαντικό να έχετε μια σαφή εικόνα της αγοράς-στόχου και της «βιομηχανίας» σας μια και αυτό θα σας βοηθήσει να τελειοποιήσετε το προϊόν για το κοινό σας. Για να ορίσετε τους στόχους σας και να βελτιώσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας θα πρέπει να έχετε δομήσει το προφίλ των υποψήφιων πελατών σας. Πρέπει να ξέρετε σε ποιους απευθύνεστε. Αυτά τα προφίλ πελατών μπορούν να δημιουργηθούν μέσω ενός συνδυασμού ερευνών, δημοσκοπήσεων και συνεντεύξεων, ακόμα και από το πελατολόγιο σας, τις επαφές σας αλλά και την ομάδα πωλήσεων.

Loader