Βαγγέλης Μόσχος: Όραμά μας η συνεχής αναπτυξιακή πορεία

Βαγγέλης Μόσχος: Όραμά μας η συνεχής αναπτυξιακή πορεία

Η εταιρία Αδελφοί Λανίτη, γιορτάζει φέτος τα 75άχρονά της

Βαγγέλης Μόσχος: Όραμά μας η συνεχής αναπτυξιακή πορεία

Ο Country Sales Manager της εταιρείας Α/φοι Λανίτη Λτδ, Βαγγέλης Μόσχος, μας μιλά για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της εταιρείας.

Πότε δημιουργήθηκε η εταιρεία και από ποιους; Η Εταιρεία Αδελφοί Λανίτη Λτδ ιδρύθηκε το 1943, από τον κ. Νίκο Κ. Λανίτη, αρχικά ως εταιρεία καλλυντικών, η οποία γρήγορα εμπλούτισε το χαρτοφυλάκιό της με την ομώνυμη σειρά φρουτοποτών. Το 1950 έγινε ο επίσημος εμφιαλωτής και διανομέας της Coca-Cola στην Κύπρο, διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του λιανικού εμπορίου στη χώρα. Από το 2006, η Α/φοι Λανίτη είναι μέλος του πολυεθνικού Ομίλου Coca-Cola HBC, κορυφαίου εμφιαλωτή της The Coca-Cola Company, με το πλούσιο χαρτοφυλάκιο της να περιλαμβάνει 182 διαφορετικές συσκευασίες και προϊόντα, με ή χωρίς θερμίδες, από ανθρακούχα και μη ποτά, χυμούς, φρέσκο γάλα και γαλακτοκομικά, νερό, καφέδες, ενεργειακά ποτά και άλλα προϊόντα υψηλής ποιότητας, που ανταποκρίνονται στο μοναδικό τρόπο ζωής του καθενός από τους χιλιάδες καταναλωτές της σε όλη τη χώρα. Με έδρα τη Λευκωσία, η Α/φοι Λανίτη διαθέτει σήμερα τρία εργοστάσια, ένα για την παραγωγή και εμφιάλωση αναψυκτικών, ένα για την παστερίωση και εμφιάλωση φρέσκου γάλακτος, ενώ δίπλα από την πηγή στο βουνό του Κύκκου, λειτουργεί το τρίτο εργοστάσιο της Α/φοι Λανίτη, όπου αντλείται και εμφιαλώνεται το ομώνυμο νερό.

Ποιές είναι οι υπηρεσίες της εταιρείας; Η παραγωγή, η εμπορία και η διανομή μη αλκοολούχων ποτών και γαλακτοκομικών προϊόντων.

Ποιά είναι τα προϊόντα που εμπορεύεται; Μέσω των εγκαταστάσεων της στην Κύπρο, που περιλαμβάνουν γραμμές παραγωγής και μονάδες διανομής, η Α/φοι Λανίτη παράγει, διανέμει και εμπορεύεται προϊόντα της The Coca-Cola Company (Coca-Cola, Fanta, Sprite, FuzeTea, Powerade, τη σειρά φυτικών ροφημάτων AdeZ, τον έτοιμο καφέ illy-cafe, και τα mixers Schweppes), καθώς και δικά της προϊόντα, που περιλαμβάνουν τις σειρές χυμών και γάλακτος Λανίτης και το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΚΥΚΚΟΣ. Παράλληλα, διανέμει το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΑΥΡΑ, τα chips TSAKIRIS, τα ενεργειακά ποτά Monster και τα γαλακτοκομικά προϊόντα ΦΑΓΕ.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=hChN-l3roKM

Ποιές ήταν οι δυσκολίες που έπρεπε η εταιρεία να αντιμετωπίσει; Αναμφίβολα, στην πολύχρονη ιστορία του οργανισμού υπήρξαν προκλήσεις τις οποίες αντιμετώπιζε με συνέπεια και συνετή διαχείριση. Για παράδειγμα, η πρωτοφανής, για τα κυπριακά δεδομένα, χρηματοπιστωτική κρίση, επηρέασε αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνταν σε διάφορους τομείς της οικονομίας. Ως μέλος και του Ομίλου Coca-Cola HBC, τα τελευταία χρόνια έχουμε καταφέρει να προσαρμόσουμε τον οργανισμό μας στη μορφή που μας κάνει πιο ανταγωνιστικούς, ώστε να ανταποκρινόμαστε αποτελεσματικά στις όποιες προκλήσεις, θέτοντας πάντα ως προτεραιότητα τους ανθρώπους μας. Παράλληλα, η άμεση προσαρμογή στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών αποτελεί ενδεχομένως, τη μεγαλύτερη πρόκληση για το μέλλον.

Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει συνεπώς το ίδιο θα πρέπει να κάνουμε κι εμείς. Για παράδειγμα, η κατανάλωση λιγότερης ζάχαρης αποτελεί σημαντικό ζήτημα παγκοσμίως. Σε αυτό το πλαίσιο, εξελίσσουμε τις συνταγές μας, αναζητούμε καινούρια γλυκαντικά και εναλλακτικές της ζάχαρης με βάση τα συστατικά που προτιμούν οι σύγχρονοι καταναλωτές, διατηρώντας ή και βελτιώνοντας τις γεύσεις που ήδη γνωρίζουν και αγαπούν.

Με ποιο τρόπο προσαρμόζετε τη λειτουργία σας ώστε να ενισχύετε τη βιωσιμότητα; Η εταιρεία μας δίνει μεγάλη βαρύτητα στον τομέα της αειφόρου ανάπτυξης την ίδια ώρα που η εξοικονόμηση πόρων, η αποδοτικότητα και η καινοτομία βρίσκονται ανάμεσα στις βασικότερες προτεραιότητές μας, επηρεάζοντας κατ’ επέκταση τον τρόπο λειτουργίας του οργανισμού μας. Ειδικότερα, επικεντρωνόμαστε στη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, εστιάζοντας στις πρώτες ύλες των συσκευασιών μας και συνολικά στη διαχείρισή τους μετά τη χρήση. Εφαρμόζουμε την αρχή «Μειώνω – Επαναχρησιμοποιώ –Ανακυκλώνω» (Reduce, Recover & Re-Use), προσβλέποντας στα εξής: σε μια πιο αποδοτική χρήση φυσικών πόρων, στη σωστή επαναχρησιμοποίηση των υλικών, στη μείωση των παραγόμενων στερεών και υγρών αποβλήτων και τέλος στην ανακύκλωση των συσκευασιών. Στόχος μας, υιοθετώντας τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, είναι η μεγιστοποίηση της επαναχρησιμοποίησης τους, δίνοντας έμφαση σε όλες τις φάσεις του κύκλου ζωής των συσκευασιών μας, συμπεριλαμβανομένου και του σχεδιασμού τους.


Διαβάστε για την Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2017 εδώ


Παράλληλα, θέτουμε ολοένα και πιο αυστηρούς στόχους στην ενεργειακή μας κατανάλωση και οι τεχνολογικές εξελίξεις μας επιτρέπουν να αναλαμβάνουμε σημαντικές πρωτοβουλίες για να αντιμετωπίζουμε τις περιβαλλοντικές προκλήσεις, μειώνοντας την ενεργειακή κατανάλωση που προκύπτει από τη δραστηριότητά μας. Την ίδια ώρα, εντείνουμε τις προσπάθειές μας για τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας στα εργοστάσια εμφιάλωσης και στα ψυγεία που διαθέτουμε στην αγορά, ενώ αναλαμβάνουμε δράσεις για την ολιστική διαχείριση του νερού, το οποίο αποτελεί το βασικότερο συστατικό των προϊόντων μας, με στόχο τη διαφύλαξη της βιωσιμότητας.

Ποιο είναι το όραμα της εταιρείας και ποιες οι επόμενες κινήσεις; Οι στρατηγικές μας προτεραιότητες, οι αξίες και ο σκοπός της εταιρείας μας αντικατοπτρίζουν τη δέσμευση μας να λειτουργούμε υπεύθυνα και διαμορφώνουν την εταιρική μας κουλτούρα. Το όραμά μας είναι να μας αναγνωρίζουν ως ηγέτη στον κλάδο μας, ως τον πλέον προτιμώμενο προμηθευτή για τους πελάτες μας και ως θετική δύναμη για την κοινωνία μας.

Βελτιώνουμε συνεχώς την ανταγωνιστικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας μας, χάρη στη δέσμευση, το ταλέντο και την καινοτομία των ομάδων μας, εφαρμόζοντας την ίδια ώρα βέλτιστες πρακτικές και υλοποιώντας στοχευμένες δράσεις. Με όραμα τη συνέχιση της αναπτυξιακής μας πορείας για την επόμενη δεκαετία, θέσαμε σε εφαρμογή τη νέα στρατηγική μας, η οποία στοχεύει στη δημιουργία ενός σύγχρονου οργανισμού, ευέλικτου και ανταγωνιστικού. Θέτοντας στο επίκεντρο τις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών μας, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην καινοτομία με στόχο να βρισκόμαστε δίπλα τους κάθε στιγμή της ημέρας.

Στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής μας, επικεντρωνόμαστε στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου μας με την εισαγωγή καινοτόμων προϊόντων στην κυπριακή αγορά, καθώς και σε επενδύσεις που στοχεύουν στην αναβάθμιση των υποδομών μας.

Έχουν υπάρξει συνεργασίες που θα πρέπει να αναφέρουμε; Διαχρονικά, η Α/φοι Λανίτη συνεργάζεται με ένα ευρύ φάσμα οργανισμών στοχεύοντας στην ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας και την προστασία του περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα, φέτος θέσαμε σε εφαρμογή τη μεγαλύτερη σε κλίμακα εκστρατεία για τη μείωση της θαλάσσιας πλαστικής ρύπανσης, σε συνεργασία με το Κέντρο Μελετών και Έρευνας ΑΚΤΗ. Πρόκειται για το καινοτόμο Πρόγραμμα «Zero Waste Beach», το οποίο στηρίζεται αποκλειστικά από το Ίδρυμα της Coca-Cola. Μέσα από την υλοποίηση μίας σειράς πολύπλευρων και στοχευμένων δράσεων επιδιώκεται η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας μας, του κοινού, των αρχών και των επιχειρήσεων, με στόχο την ελαχιστοποίηση των αποβλήτων που εισέρχονται στις παράκτιες και θαλάσσιες περιοχές. Μεταξύ των δράσεων συγκαταλέγεται και η δημιουργία ενός δικτύου «Υπεύθυνων Παράκτιων Επιχειρήσεων», στο πλαίσιο του οποίου δεκάδες επιχειρήσεις, όπως καφετέριες, εστιατόρια, ξενοδοχεία και υπεραγορές που δραστηριοποιούνται στο παραλιακό μέτωπο της Κύπρου, συντάσσονται εθελοντικά προκειμένου να συμβάλουν ουσιαστικά στην καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης.


Διαβάστε εδώ για τα 75 χρόνια επενδύσεων, καινοτομίας και ανάπτυξης της εταιρείας


Μία άλλη ιδιαίτερα σημαντική δράση που υλοποιούμε είναι το Youth Empowered, ένα πρωτοποριακό Πρόγραμμα της Α/φοι Λανίτη και της Coca-Cola που στόχο έχει να δώσει σε νέους 18-30 ετών, οι οποίοι βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας, δεξιότητες, καθοδήγηση και επαγγελματική δικτύωση, ώστε να διεκδικήσουν ουσιαστικές ευκαιρίες απασχόλησης. Βασική επιδίωξη του Προγράμματος, είναι να προσφέρει σε 3.000 νέους στην Κύπρο μέχρι το 2020, τα απαραίτητα εφόδια, ώστε να πετύχουν μια θετική αλλαγή στη ζωή τους.

Μέχρι σήμερα, έχουμε διοργανώσει δύο εκπαιδευτικά σεμινάρια, σε Λευκωσία και Λεμεσό, στο πλαίσιο των οποίων εταιρείες και οργανισμοί από διάφορους κλάδους της οικονομίας, ένωσαν εθελοντικά τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας ένα ευρύ δίκτυο γνώσης, ανθρώπων και επαφών. Σε αυτό το πλαίσιο, εντάσσεται παράλληλα και η δημιουργία της καινοτόμου, διαδραστικής πλατφόρμας www.youthempoweredhub.com.cy μέσω της οποίας οι νέοι μπορούν να αποκτήσουν, με τη μορφή e-learning, προσωπικές και επαγγελματικές δεξιότητες, λαμβάνοντας καθοδήγηση από στελέχη της αγοράς. Η πλατφόρμα παρέχει πρόσβαση σε πλούσιο εκπαιδευτικό περιεχόμενο και σε ένα ευρύ φάσμα πρωτότυπων εργαλείων, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να ανταλλάζουν υλικό, να συζητούν σε ζωντανό χρόνο καθώς και να ανακαλύψουν τα προτερήματα και τις αδυναμίες τους, βελτιώνοντας τις δεξιότητές τους και διεκδικώντας με επιτυχία μία θέση στην αγορά εργασίας.

Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η συμβολή της Α/φοι Λανίτη είναι εξίσου σημαντική καθώς προμηθεύεται ετησίως προϊόντα συνολικής αξίας €42,8 εκατ., από 750 εγχώριους προμηθευτές, ενισχύοντας ουσιαστικά μέσα από τη δραστηριότητά της την τοπική επιχειρηματικότητα. Παράλληλα, μέσω της συνολικής της δραστηριότητας, η εταιρεία δημιουργεί προστιθέμενη αξία ύψους €28,2 εκατ. τον χρόνο στην οικονομία, ποσό που αντιστοιχεί σε 0,16% του ΑΕΠ. Για κάθε €1 που προκύπτει από τη ζήτηση προϊόντων της Α/φοί Λανίτη δημιουργούνται συνολικά άλλα €2,93 στην κυπριακή οικονομία. Από τη δραστηριότητα της εταιρείας προκύπτουν 1.788 άμεσες και έμμεσες θέσεις απασχόλησης, ενώ για κάθε νέα θέση εργασίας στην εταιρεία, δημιουργούνται επαγωγικά άλλες έξι σε διάφορους κλάδους της αγοράς.

Πώς μπορούμε να δούμε τα προϊόντα, να μάθουμε τις υπηρεσίες και να ενημερωθούμε για τις τιμές; Για περισσότερες πληροφορίες και για τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την εταιρεία μας, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας καθώς και τις σελίδες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, (link

Loader