Οι έξυπνοι gamers ανταλλάζουν τα τρόπαιά τους

Οι έξυπνοι gamers ανταλλάζουν τα τρόπαιά τους

Και ο Μιχάλης Τυρίμος έχει φτιάξει application ειδικά γι' αυτούς

Οι έξυπνοι gamers ανταλλάζουν τα τρόπαιά τους

Να μας συστήσεις το «Trophies»; Ναι, πρόκειται για ένα καινούριο application που επιτρέπει στον χρήστη να εντοπίζει και να ανταλλάζει βιντεοπαιχνίδια με άτομα στην περιοχή του. Η εταιρία έχει εγγραφεί στην Αμερική και έχουν γίνει ήδη launches εκεί, τέσσερα στο σύνολο, και στο Λονδίνο. Λόγω του ότι είμαι Κύπριος επέλεξα, μετά από συμβουλή και παρότρυνση του μέντορά μου στο Y Combinator, να δουλέψουμε αρχικά στην αγορά της Κύπρου που αποτελεί ένα καλό testing ground. Έτσι άρχισε το soft launch μας με στόχο να δούμε πως κινείται.

Πώς κινείται; Αρκετά καλά! Σε διάστημα τριών βδομάδων αποκτήσαμε πέραν των 150 εγγεγραμμένων χρηστών και πέραν των 300 καταχωρήσεων σε μεταχειρισμένα βιντεοπαιχνίδια, πολύ περισσότερα από οποιαδήποτε ‘κάβα’ μεταχειρισμένων παιχνιδιών οποιουδήποτε καταστήματος εντός της χώρας. Επιπλέον αριθμήθηκαν περισσότερα από 130 αιτήματα ανταλλαγής μεταξύ των χρηστών. Eντόπισα πως παρόλο που οι περισσότεροι gamers επιλέγουν να κατεβάζουν digital games, η αγορά των physical games είναι ακόμα, σε μεγάλο βαθμό, ενεργή.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα ενός app ανταλλαγής βιντεοπαιχνιδιών; Πάντοτε έπαιζα βιντεοπαιχνίδια, από την δεκαετία του ’90 συγκεκριμένα. Sega Mega Drive, PS1, Nintendo 64, Street Fighter 2, στα λεγόμενα σφαιριστήρια» της εποχής. Το να ανταλλάζεις παιχνίδια ήταν ανέκαθεν στην φύση των gamers. Πριν από ενάμιση χρόνο περίπου, στον ελεύθερο μου χρόνο ξεκίνησα να γράφω ένα mobile game και βρέθηκα, μετά από πολύ καιρό, να ξαναπαἰζω βιντεοπαιχνίδια. Εμπειρικά αντιλήφθηκα πως μετά από ένα μήνα, άφηνα το βιντεοπαιχνίδι μου στην άκρη και άρχισα να ψάχνω στα μεταχειρισμένα των καταστημάτων για άλλο. Αυτό μου κόστιζε περίπου 30 με 40 ευρώ κι επιπλέον αδυνατούσα να βρω πάντα αυτό που έψαχνα ή κάτι που με ενδιέφερε. Απ’ την άλλη, τα καινούρια παιχνίδια που κοστίζουν από 60 ευρώ και πάνω θα είχαν την τύχη των προηγούμενών μου, δηλαδή θα τα άφηνα μετά από ένα μήνα στην γωνία. Τότε άρχισα να επικοινωνώ με φίλους και να μαθαίνω τι παιχνίδια διαθέτουν οι ίδιοι για να ανταλλάξουμε. Επόμενό μου βήμα ήταν να αρχίσω να ψάχνω στο διαδίκτυο για ανταλλαγές μεταχειρισμένων παιχνιδιών κι ήταν τότε που εντόπισα αυτό το κενό στην διαδικτυακή αγορά. Κι άρχισα να το ψάχνω περισσότερο ώσπου εντόπισα πως παρόλο που οι περισσότεροι gamers επιλέγουν να κατεβάζουν digital games, η αγορά των physical games είναι ακόμα, σε μεγάλο βαθμό, ενεργή.

Έχουμε αποδεικτικά γι’ αυτό; Βεβαίως, στην Αγγλία όταν εν έτει 2016 ερωτήθηκαν οι gamers, εντοπίστηκε ότι το 77.1% εξ αυτών προτιμούν τα μεταχειρισμένα βιντεοπαιχνίδια κι ο λόγος που παρέθεσαν, 7% από αυτούς, ήταν ότι τους δίνεται με αυτό τον τρόπο η ευκαιρία να κάνουν trade. Οπότε, με βάση το 1 εκατομμύριο gamers που διαθέτει συνολικά η Αγγλία, ο αριθμός που προκύπτει είναι σημαντικός. Επίσης να αναφέρω ότι πριν από μία τριετία στην Αμερική, η Walmart εγκαινίασε το trading programme βιντεοπαιχνιδιών γιατί εντόπισε πως 2 δισεκατομμύρια μεταχειρισμένα παιχνίδια ήταν ανεκμετάλλευτα. Επιπλέον η PWC, μετά από σχετική έρευνα, ανακοίνωσε πως σε βάθος μέχρι και δεκαετίας τα physical games θα εξακολουθήσουν να είναι το primary medium στις πωλήσεις παιχνιδιών. Η αγορά, με λίγα λόγια, υπάρχει και είναι εκεί.

Πώς εξέλιξες την ιδέα σου; Μετά απ’ την έρευνα των trends που προανέφερα, ήρθα και διερωτήθηκα πως μπορούμε να διαχειριστούμε τα physical games που βρίσκονται εκεί έξω και πως μπορούμε να τα ανταλλάζουμε οι gamers. Πέραν των Facebook groups, αντίστοιχων σελίδων στο διαδίκτυο και εξειδικευμένων καταστημάτων, δεν υπήρχε κάτι άλλο online. Έτσι στήθηκε η ομάδα μας, σχεδιάσαμε τα mock-ups και άρχισα να τα δειγματίζω σε gamers για να δω και να καταγράψω τις αντιδράσεις τους. Τι τους άρεσε και τι όχι, τι έβρισκαν περίπλοκο και ούτω καθεξής. Πριν αρχίσουμε με το development και το coding, γνωρίζαμε τι θέλαμε να στήσουμε και που να εστιάσουμε την προσοχή μας. Μετά το launch παρατηρήσαμε πως ο κάθε gamer αφιερώνει 6 με 7 λεπτά, μέσο όρο, καθημερινά. 44% του χρόνου αυτού αφιερώνεται στο ψάξιμο για παιχνίδια στην περιοχή του. Επίσης, αρκετοί gamers ανεβάζουν ένα παιχνίδι αρχικά για να τεστάρουν το app και όταν κερδίσουμε την εμπιστοσύνη της επανέρχονται ανεβάζοντας περισσότερα παιχνίδια. Σημειώστε πως ένα απ’ τα βασικά προβλήματα που έπρεπε να επιλύσουμε ήταν πως οι gamers ήταν συνηθισμένοι να ανεβάζουν τα βιντεοπαιχνίδια τους για ανταλλαγή ή πώληση στο διαδίκτυο με φωτογραφίες και περιγραφή. Για να ελέγξουμε εμείς το data μας και να αποφύγουμε την διαχείριση των αναρτήσεων, κτίσαμε ένα database με περισσότερα από 13,000 παιχνίδια απ’ το 2000 μέχρι και σήμερα. Με τον τρόπο αυτό, ο χρήστης μπορεί να προσθέσει το παιχνίδι του μέσα σε δευτερόλεπτα και χωρίς κόπο.

Γιατί οι gamers, στην εποχή του digital gaming, επιλέγουν να προμηθεύονται ή να ανταλλάζουν physical games; Αυτό στο οποίο κατέληξα τόσο μέσα απ’ τις συνεντεύξεις χρηστών όσο και μέσα απ’ τις έρευνες αγοράς που είχα μπροστά μου, είναι πως οι χρήστες επιθυμούν να έχουν ownership, να είναι δηλαδή και ιδιοκτήτες ενός παιχνιδιού. Είναι αρκετοί αυτοί που δεν θέλουν να κατεβάσουν ένα παιγνίδι και προτιμούν το physical version και απ' την άλλη δεν μπορούν να διαθέτουν συχνά έως και 70 ευρώ για το καθένα. Η ανταλλαγή είναι ένας καλός τρόπος να συνεχίσεις να παίζεις χωρίς χρήματα και μάλιστα να παίζεις παιχνίδια ισάξια σε τιμή. Η πώληση ενός μεταχειρισμένου σου παιχνιδιού σε κατάστημα, με στόχο την μεταπώληση, δεν σου επιτρέπει οικονομικά να αγοράσεις ένα καινούριο παιχνίδι οπότε πολλοί gamers, όπως μας είπαν, δεν μπαίνουν στον κόπο να προχωρήσουν με αυτή την διαδικασία. Επίσης, το target demographic μας, 13 έως 17 ετών, δεν διαθέτει το budget για την αγορά καινούριων παιχνιδιών. Λαμβάνει συνήθως τα καινούρια του παιχνίδια υπό μορφή δώρου. Γι’ αυτό και η ανταλλαγή είναι ένας τρόπος να αποκτά παιχνίδια χωρίς να χρειάζεται χρήματα. Επίσης, σε κάποιες χώρες που συμπεριλαμβάνονται στο launch list μας, όπως η Βραζιλία για παράδειγμα, αφορά σε μία εντελώς διαφορετική αγορά σε θέματα gaming. Το μέσο bandwidth speed στην χώρα είναι 2.9 mbps, οπότε θέλει πολλή κόπο να κατεβάσεις ένα παιχνίδι των 50 GB. Επιπλέον, οι παιχνιδοκονσόλες τους είναι προηγούμενης γενιάς, κάτι που οφείλεται στους φόρους εισαγωγών. Σκεφτείτε ότι το Playstation 2 λανσαρίστηκε στην Βραζιλία με πολλά χρόνια καθυστέρηση, έτσι 40% των κατόχων του λειτουργούν με αυτή την κονσόλα.

Το Trophies έρχεται να καλύψει μια ανάγκη για την οποία δεν υπήρχαν εναλλακτικές; Ναι κι αυτό πρέπει να ομολογήσω πως προσωπικά μου προκάλεσε έκπληξη. Την ίδια έκπληξη προκαλεί και στους επενδυτές στην Αμερική που η πρώτη τους αντίδραση είναι να υποδείξουν τις πολλές εταιρίες που υπάρχουν σ’ αυτό τον τομέα. Όταν τους υποδεικνύω πως οι εταιρίες αυτές αφορούν μόνο σε αγοραπωλησίες παιχνιδιών, σε brick shops όπως το CEX ή μέσω Facebook, ξαφνιάζονται. Οπότε μπορούμε να μιλήσουμε για μία ιδέα που καινοτομεί σε μία διαδικασία η οποία ναι μεν υπάρχει για δεκαετίες αλλά δεν είχε εξελιχθεί με τον σωστό τρόπο. Στο Trophies παρέχουμε την δυνατότητα να εντοπίζεις παιχνίδια διαθέσιμα για ανταλλαγή στην περιοχή σου. Μπορείς να στείλεις στον χρήστη που διαθέτει το παιχνίδι που σε αφορά από 1 έως 3 παιχνίδια προς ανταλλαγή κι αυτός έχει δυνατότητα να σου κάνει counter offer για να ολοκληρωθεί η πράξη.

Σε ποια φάση είναι το Trophies αυτή τη στιγμή; Μετά το soft launch στην Κύπρο, όλο και μεγαλώνει. Το Λονδίνο είναι ο επόμενός μας στόχος και ο μεγάλος, αν θέλεις, η Αμερική. Είμαστε ήδη σε επικοινωνία με κάποιους investors για seed funding στην προσπάθειά μας να μεγαλώσουμε ακόμα περισσότερο και την ίδια στιγμή να πούμε πως το userbase μας ολοένα και μεγαλώνει σε Λονδίνο και Σαν Ντιέγκο.

Το app στο σημείο που βρίσκεται μέχρι σήμερα από ποιον χρηματοδοτείται; Από μένα και έχω επενδύσει προσωπικά στην ιδέα αυτή, έχω προσλάβει επαγγελματίες και έχουμε στήσει το app όπως το βλέπει κάποιος σήμερα. Τώρα που μπορώ να αποδείξω ότι η ιδέα μου δουλεύει, είμαι έτοιμος να ζητήσω χρηματοδότηση. Βέβαια, οφείλω να πω πως ήταν σημαντική η στήριξη που Είχα από φίλους που με βοήθησαν να στήσω την πλατφόρμα. Τα παιδιά από την Cocoon Creations, τα οποία εμπιστεύομαι απόλυτα στον τομέα του development των mobile apps, τον Στέφανο Σπύρου της Mov Management, που δημιούργησε το launch video, αλλά και πολλούς άλλους. Την δεδομένη στιγμή συμπληρώνουμε το mentoring μας από το Y Combinator Startup School, τον επιταχυντή επιχειρήσεων μέσα απ’ τον οποίο βγήκαν εταιρείας όπως οι AirBnb, Dropbox και άλλα μεγαθήρια. Επιπλέον, εγκριθήκαμε απ’ το FBStart, το πρόγραμμα του Facebook το οποίο βοηθά επιλεγμένες startups να μεγαλώσουν και τέλος είμαστε σε επαφή με επενδυτές για να αυξήσουμε το seed round.

Πώς το φαντάζεσαι να εξελίσσεται; Όσον αφορά στην Αμερική, για παράδειγμα, όταν συγκεντρωθούν οι κοινότητες, θα κάνουμε roll out σε συγκεκριμένα μέρη. Λος Άντζελες, Σαν Φρανσίσκο, Λας Βέγκας, Νέα Υόρκη και ούτω καθεξής. Είναι σημαντικό για εμάς να κτιστεί κοινότητα σε κάθε περιοχή αφού δε μπορείς να απλώσεις σε μία τόσο μεγάλη χώρα διαφορετικά. Προχωρώντας θα παρακολουθούμε τις προτιμήσεις των χρηστών μας και θα τις αξιολογούμε, κινούμενοι αναλόγως. Είμαστε ήδη πάνω σε iOS και αυτή την στιγμή παρατηρούμε πως υπάρχει ζήτηση και για Android, οπότε είμαστε στην διαδικασία ετοιμασίας της βερσιόν αυτής.

Θα μπορούσε να αλλάξει η πρόζα του app σε κάποια φάση; Ναι γιατί παρόλο που τώρα δουλεύουμε πάνω στην βάση ανταλλαγής παιχνιδιών, κάποια στιγμή και όταν αποκτήσουμε δυνατές κοινότητες σε κάθε πόλη, θα μπορούμε να δώσουμε και την δυνατότητα πώλησης παιχνιδιών στην τιμή που ο gamer επιθυμεί.

Γιατί δεν λειτουργήσατε εξ αρχής μ’ αυτό τον τρόπο; Γιατί αυτό θα πήγαινε ενάντια σε κολοσσούς αντίστοιχης φιλοσοφίας και δράσης και δεν θα ήταν πολύ έξυπνο λαμβάνοντας αριθμητικά υπόψη την δυναμική τους. Γι’ αυτό είναι σημαντικό για μας να κτίσουμε πρώτα τις κοινότητές μας. Αν κτίζαμε κατευθείαν ένα marketplace τότε δεν θα διαφοροποιούμασταν και θα πηγαίναμε σε κατευθείαν ανταγωνισμό με μεγαθήρια όπως τις ebay και Amazon. Δεν αεροβατούμε. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι στην ουσία disrupt μιας διαδικασίας που γινόταν σποραδικά στο διαδίκτυο ή και offline. Είναι σημαντικό για εμάς να κτιστεί κοινότητα σε κάθε περιοχή αφού δε μπορείς να απλωθείς διαφορετικά.

Τι δράσεις κάνετε αυτή την περίοδο και πως διαχειρίζεστε το app από πλευράς marketing; Αυτή τη στιγμή ετοιμάζουμε meet ups τόσο στην Κύπρο όσο και στην Αγγλία και την Αμερική. Τρέχουν παράλληλα διάφορες δράσεις και μία απ’ αυτές που έπονται είναι η προσέγγιση που αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε για τους δημοσιογράφους στο εξωτερικό.

Ποια είναι αυτή; Θα τους δωρίσουμε μεταχειρισμένα παιχνίδια τα οποία δεν θεωρούνται και πολύ σπουδαία και θα τους ρωτήσουμε εάν επιθυμούν να τα αντικαταστήσουν με κάποιο καλύτερο παιχνίδι. Έπειτα θα τους προσκαλέσουμε να μπουν στο Trophies και να καταχωρήσουν το παιχνίδι που τους δωρίσαμε για να επιλέξουν κάτι άλλο. Όταν το κάνουν αυτό θα τους το ανταλλάξουμε με κάτι πολύ καλύτερο. Επίσης λειτουργούμε και σε ground promotion. Για παράδειγμα την περασμένη βδομάδα έδιωξαν την ομάδα μας από το Comicon του Λονδίνου γιατί καλούσαμε κόσμο να εγγραφεί χωρίς να έχουμε booth! Άξιζε η προσπάθεια!

Για την αγορά της Κύπρου έχετε ετοιμάσει κάτι; Ναι τρέχει τώρα ο διαγωνισμός μας στο facebook όπου το δώρο είναι ένα Playstation VR και έχει μεγάλη ανταπόκριση.

Θες να στείλεις ένα μήνυμα σε νέους που αρχίζουν κάτι δικό τους; Το σημαντικό είναι να γνωρίζουν πως μία ιδέα από μόνη της δεν αξίζει κάτι και κανείς δεν θα επενδύσει σ’ αυτή. Το proof of concept είναι πολύ σημαντικό. Γι’ αυτό καλό είναι κάποιος να κτίζει ένα πρότυπο και να επενδύσει χρήματα σ’ αυτό. Στο αρχικό του στάδιο, τουλάχιστον. Είναι σημαντικό να τεστάρεις τους χρήστες σου, να δεις αν υπάρχει ενδιαφέρον. Εξίσου σημαντικό είναι να επενδύσεις χρόνο για να επαληθεύσεις αν η ιδέα του δουλεύει.

Loader