Έκατσα και άκουσα τον Αρχιεπίσκοπο

Έκατσα και άκουσα τον Αρχιεπίσκοπο

Έχει ενδιαφέροντα… μπιχλιμπίδια στο γραφείο του

Έκατσα και άκουσα τον Αρχιεπίσκοπο
Η χθεσινή του παρέμβαση μοιάζει με τον επιθανάτιο βρόγχο ενός τύπου που πλέον κανείς δεν τον παίρνει σοβαρά

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου μίλησε στη δημόσια ραδιοτηλεόραση και η είδηση είναι πως τα μισά εξ’ όσων είπε είναι ρατσιστικά και στερεοτυπικά. Καμιά έκπληξη. Δεν μας έχει συνηθίσει σε κάτι άλλο εξάλλου. Αν αυτός ο τύπος, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Β’, θεωρεί ότι όποιος είναι εξ ανατολών γεννάει με τις ντουζίνες και πως το «Ευρωπαίος» αφορά μια διαδικασία όσμωσης στην οποία όποιος είναι Τούρκος απλά δεν κολλάει είναι πρόβλημά του.

Όπως αντίστοιχα πρόβλημά του είναι το γεγονός πως κάποτε είπε τους ομοφυλόφιλους άρρωστους και πως με το διπλοκάμπινο θα πάει στον Απόστολο Αντρέα να τα σύρει όλα χαμέ.

Ο Αρχιεπίσκοπος είναι αυτός που είναι. Δηλαδή ένας θρησκευτικός ηγέτης του πλέον συντηρητικού (ορθόδοξου) δόγματος, μιας συντηρητικής θρησκείας που λέγεται Ορθόδοξος Χριστιανισμός –που αντίστοιχό του είναι ο σαλαφισμός, όταν μιλάμε για το Ισλάμ. Η αλήθεια είναι πως με τις δηλώσεις του προκαλεί. Και προκαλεί το κοινό, περί λογικής, αίσθημα του μέσου Κύπριου. Γι’ αυτό και γίνεται viral με τα ομοφοβικά, αντιαριστερά και βαθύτατα στερεοτυπικά του τσιτάτα. Θα έπρεπε όμως;

Αν ο μέσος Κύπριος είναι ένας τύπος που μόνο ως προς το lifestyle του ασκεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα, η αλήθεια είναι πως όχι. Και όντως. Ο μέσος Κύπριος παραμένει ανοικτός, κοσμοπολίτης, sui generis άθεος ή άθρησκος και ανεκτικός παρά τις επιμέρους μετααποικιακές εξάρσεις ρατσισμού του (ο αράπης κοκ). Και αυτός είναι κι ο λόγος που ο Αρχιεπίσκοπος έχει μειώσει, κάπως, τις δημόσιες παρεμβάσεις και έχει αφοσιωθεί στο όποιο θεάρεστο έργο του (παγκάρι/προσκυνήματα ποδιών αγίων, παγκάρι).

Η αλήθεια είναι πως με τις δηλώσεις του προκαλεί. Θα έπρεπε όμως;

Η χθεσινή παρέμβαση του Χρυσοστόμου στο ΡΙΚ μοιάζει με τον επιθανάτιο βρόγχο ενός τύπου που πλέον κανείς δεν τον παίρνει σοβαρά. Όπως τον ισότιμό του Ρώσο, που ευλόγησε με αγιασμό τους servers στο ρωσικό υπουργείο Εσωτερικών για να μην προσβληθούν από τις πρόσφατες κυβερνοεπιθέσεις… Ο Πατριάρχης πασών των Ρωσιών, Κύριλλος βρήκε το κατάλληλο antivirus για τον ιό WannaCry. Αγιασμένο νερό. Σάρωμα τζαι πελλάρες

Αν τον αγνοούμε κάθε φορά που λέει τα γραφικά του τότε σίγουρα θα χάσει και σε ισχύ/επιρροή ή ακόμη καλύτερα θα αλλάξει και κάπως τον λόγο του… Οι Γάλλοι το έπραξαν πρώτοι. Το ονόμασαν Laïcité. Αν στην Κύπρο διαχωρίσουμε, de facto, ξέρετε εσείς, το Κράτος από την Εκκλησία θα απομονώσουμε, στην πράξη, κάθε ρατσιστικό παραλήρημα εκ μέρους των θρησκευτικών εκπροσώπων. Ακόμη και αν θεσμικά δεν το πετύχουμε ποτέ να διαχωρίσουμε, με νόμο, το Κράτος από την Εκκλησία.

Πάντως παρακολουθώντας το βίντεο με τον Αρχιεπίσκοπο έβγαλα ορισμένα συμπεράσματα, κοιτώντας, κάπως αυτιστικά, το γραφείο του: Α. Έχει έξι πένες. Όχι 7 ή 777 ή 666. Τέσσερις με μπλε μελάνι και δύο με κόκκινο. Που σημαίνει ότι ενίοτε πρέπει να διορθώνει ή να «τονίζει» (δίνει έμφαση) χρησιμοποιώντας κόκκινο στυλό. Καμιά δεν είναι χρυσή ή αξίας.

Β. Έχει μια μικρή υδρόγειο που σίγουρα αγόρασε από γνωστή αλυσίδα γερμανικών υπεραγορών. Την έχουμε κι εμείς. Φωσφορίζει.

Γ. Έχει ένα είδωλο αρχαίου Έλληνα. Κάτι μεταξύ Μεγαλέξαντρου, Ηνίοχου (των Δελφών ντε) και gay εφήβου. Σαφώς ειδωλολατρικό. Που είναι το εικόνισμα του Άη Γιώργη;

Δ. Το ρολόι του πίσω έχει σχήμα φλασκιού και είναι κολλημένο στο να δείχνει 15:50 (ή 03:50 διαλέχτε). Αν όντως το πάνω μέρος είναι πώμα υδροδοχείου και όχι κουρδιστήρι ρύθμισης του ρολογιού, στάνταρ πίνει κάτι στα κρυφά (από αυτό που πίνεις και δεν μας δίνεις).

Ε. Τα δύο κηροπήγια πίσω από την καρέκλα του δεν είναι χρυσά αλλά κατασκευάζονται από, γνωστή, κυπριακή εταιρεία που φτιάχνει κύπελλα για σωματεία. Φαντάζομαι, λόγω Αρχιεπισκόπου, για εθνικόφρονα.

Αυτά για τους πιο παρατηρητικούς.

Ας σταματήσουμε να ασχολούμαστε με τον Αρχιεπίσκοπο, κάθε φορά που παρεμβαίνει στη δημόσια σφαίρα. Θα βοηθήσουμε πολύ την κατάσταση.

Loader