«Όχι στον ηθικό πανικό, μην στιγματίζετε τους gamers»

«Όχι στον ηθικό πανικό, μην στιγματίζετε τους gamers»

Με αφορμή το περιστατικό σε σχολείο της Λεμεσού, η Δρ. Ελισάβετ Κιούρτη, ακαδημαϊκός στις ψηφιακές τεχνολογίες και στα βιντεοπαιχνίδια, προτάσσει τον κίνδυνο στιγματοποίησης

O ηθικός πανικός ότι τα βιντεοπαιχνίδια θα μας κάνουν δολοφόνους, η μη εξειδικευμένη γνώση από άτομα που αναλαμβάνουν τέτοιες περιπτώσεις στον τομέα τον βιντεοπαιχνιδιών και η δίψα για clickbait οδηγούν σε παραπληροφόρηση και στιγματισμό των παιδιών που ενεπλάκησαν στην υπόθεση και των gamers γενικότερα, υπογραμμίζει σε ανάρτησή της η Δρ. Ελισάβετ Κιούρτη, με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό βίας ανάμεσα σε γυμνασιόπαιδα σε σχολείο της Λεμεσού.

Υπενθυμίζεται πως 13χρονος μαθητής ιδιωτικού σχολείου, «εφοδιασμένος» με σφυρί, μετέβη σε άλλο ιδιωτικό σχολείο της Λεμεσού, εντόπισε συνομήλικο του και του επιτέθηκε. Στα εκτενή δημοσιεύματα που ακολούθησαν δόθηκε έμφαση σε δύο διαδικτυακά παιχνίδια, το Fortnite και το Among Us, τα οποία φωτογραφήθηκαν ως «οι αιτίες πίσω από την απόπειρα φόνου εναντίον 13χρονου».

Σε δηλώσεις της στη Digital, η Δρ. Κιούρτη , ακαδημαϊκός στις ψηφιακές τεχνολογίες και στα βιντεοπαιχνίδια, αναφέρει πως το συμβάν πρέπει να μελετηθεί διεπιστημονικά και χαρακτηρίζει ανυπόστατο και επικίνδυνο τον ισχυρισμό ότι τα παιδιά οδηγούνται σε τέτοιες πράξεις λόγω βιντεοπαιχνιδιών.

«Είναι ηθικός πανικός. Δεν χρειάζεται να τρομοκρατηθούμε αλλά να προστατεύσουμε τόσο αυτά τα δύο παιδιά και τις ταυτότητες τους όσο και τους gamers γενικότερα. Πρέπει να σταθούμε στην επιστήμη που λέει ότι τα παιχνίδια είναι περιβάλλον γραμματισμού, μάθησης, ψυχαγωγίας και κοινωνικοποίησης», σημειώνει καταλήγοντας πως για προβλήματα που παρατηρούνται από παίκτες «πρέπει να εξετάζονται και να συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες».

Loader