Ψηλός ψηλός καλόγερος και κόκκαλα δεν έχει. Τι είναι;

Ψηλός ψηλός καλόγερος και κόκκαλα δεν έχει. Τι είναι;

Ο καπνός. Και όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Βλέπετε, ο λόγος που κάποιοι επιμένουν να βλέπουν την καπνοδόχο ως Εφραίμ είναι πολύ πιο πεζός απ’ όσο νομίζετε. Και έχει να κάνει φυσικά με τη sold out... τουρνέ των λειψάνων του Αγίου στο νησί για την ανέγερση του ομώνυμου μοναστηριού στα Χολέτρια. Και φυσικά κουβέντα για τους τέσσερις νεκρούς που ξέφυγαν της θαυματουργής προσοχής του Αγίου

Με αφορμή την “εμφάνιση” του Αγίου Εφραίμ σε φλεγόμενο υποστατικό της Οδού κατά τη διάρκεια της πρόσφατης καταστροφή που στοίχισε τη ζωή τεσσάρων συνανθρώπων μας, έγραψα στο Facebook αυτό:

“Η πίστη είναι κάτι βαθύ, πνευματικό και εντελώς προσωπικό. Τη χρησιμοποιείς ως φάρο για να γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος, να αντλείς κουράγιο στις ζόρικες στιγμές ή να αναζητάς το φως μέσα στο ζόφος. Όταν όμως την εργαλειοποιείς για προσηλυτισμό, προπαγάνδα, τυφλή υποταγή, καταπίεση, καταστρατήγηση της λογικής και γι' αυτό το γελοίο, πλασματικό αίσθημα ανωτερότητας από άλλους ανθρώπους τότε δεν είσαι πιστός, αλλά γνήσιος, ανόθευτος, καθαρόαιμος μαλάκας”.

Στη συνέχεια θέλησα να θυμίσω σε όλους τους "θεοσεβούμενους" που το διέδωσαν (και ήταν χιλιάδες γιατί έγινε viral σε Κύπρο και Ελλάδα) ότι όχι πολύ μακριά από εκεί όπου τα καμμένα μυαλά τους πέρασαν ένα φουγάρο για τον... Άγιο Εφραίμ, βρήκαν φρικτό θάνατο μέσα στις φλόγες τέσσερις βιοπαλαιστές. Τέσσερα νέα παιδιά με οικογένειες, φίλους και όνειρα, κάηκαν ζωντανοί την ώρα που ο Άγιός τους την είδε Khaleesi που βγήκε δρακομάνα απ’ τη φωτιά. Τέσσερις εργάτες αφημένοι στην τύχη τους έγιναν κάρβουνο για να δοξάζουν κάποιοι έναν άσχετο Άγιο κι αυτό γιατί δεν μπορούν να ξεχωρίσουν έναν καλόγερο από εκείνον για τα ρούχα. Τέσσερις ψυχές χαμένες άδικα των αδίκων για να γράφουν από κάτω "ευλόγησον", "ο Άγιος μας έσωσε" και "με τη χάρη του αποφεύχθηκαν τα χειρότερα". Όπου χειρότερα εννοούν προφανώς να καιγόταν κάποιος Ελληνοκύπριος χριστιανός ορθόδοξος. Γιατί βλέπετε, τέσσερις νεκροί Αιγύπτιοι μουσουλμάνοι δεν είναι τραγωδία. Είναι στατιστική.

Ο “Αγιος” φυσικά αποδείχθηκε τίποτα περισσότερο από μια καπνοδόχο εξωτερικού φούρνου δίπλα από ένα φλεγόμενο υποστατικό, όπως φάνηκε καθαρά στις φωτογραφίες του ίδιου σκηνικού αλλά μεγαλύτερης ανάλυσης. Τι κι αν δεκάδες συμπατριώτες μας το επισήμαναν στα αμέτρητα Facebook γκρουπ Αγίων και θαυμάτων όπου κυκλοφορεί ακόμα ανεξέλεγκτο, βάζοντας μάλιστα την καθαρή φωτογραφία; Η ομαδική παράκρουση είχε ήδη ξεκινήσει και τίποτα δε δείχνει ικανό να τη φρενάρει. Καταλαβαίνω τώρα πως προέκυψε το "θαύμα της Fatima", όταν στις 13 Οκτωβρίου του 1917 έξω από τη μικρή αυτή πόλη της Πορτογαλίας πάνω από 70.000 άνθρωποι ορκίστηκαν ότι είδαν τον ήλιο να πηγαίνει ζιγκ ζαγκ και να αλλάζει χρώματα επειδή τρία μικρά παιδιά βοσκοί ισχυρίστηκαν ότι η Παναγία τους αποκάλυψε ότι θα εμφανιζόταν εκείνη τη μέρα στο συγκεκριμένο σημείο. (Με) καμία Παναγία δεν εμφανίστηκε φυσικά αλλά όλοι είδαν αυτό που ήθελαν να δουν, ακόμα κι αν τον ίδιο ακριβώς ήλιο έβλεπε όλο το δυτικό ημισφαίριο και δεν αναφέρθηκαν πουθενά αλλού παρόμοια φαινόμενα εκείνη τη μέρα. 

Όμως στη δική μας περίπτωση, εκτός από την παράκρουση, ο άλλος βασικός λόγος που αυτή η ανοησία με τον Εφραίμ συντηρείται -σίγουρα πολύ καλύτερα από τα λείψανά του- είναι πολύ φοβάμαι πολύ πιο πεζός. Για δείτε αυτό το ποστ:

'' ''

 

Καταλάβατε τώρα γιατί η καπνοδόχος βαφτίστηκε “Άγιος Εφραίμ” και όχι κάποιος άλλος αγιοποιημένος μοναχός που απεικονίζεται ντυμένος στα μαύρα; Ή έστω ένας από τους Τρεις Παίδες εν Καμίνω (καμία σχέση με το sequel του Breaking Bad εκείνο είναι “Ελ”) που θα έβγαζε και περισσότερο νόημα καθώς υπήρξε το πιο hot -κυριολεκτικά- boy band επί Ναβουχοδονόσορα Β'; Το χρήμα. Γιατί τα λείψανα βρίσκονται σε τουρνέ στο νησί και πρέπει κάθε εμφάνιση να είναι sold out και για τις ανάγκες ανέγερσης του ομώνυμου μοναστηριού στα Χολέτρια. Και ποιο καλύτερο κίνητρο για να αποχωριστεί ο πιστός τα σκληροδουλεμένα ευρώ του από μία εχμ καυτή εμφάνιση του ίδιου του Αγίου μέσα στη μεγαλύτερη καταστροφή της Κύπρου μετά την εισβολή; (όπως τη χαρακτήρισε ο Πρόεδρος της ίδιας κυβέρνησης που είχε σοκαριστεί ξανά από την πυρκαγιά της Σολιάς το 2016 σε σημείο που έσπευσε να προμηθευτεί τρία Καναντέρ και άλλα πτητικά μέσα πυρόσβεσης - τι, όχι;).

Την ίδια ώρα κανένας απ’ αυτούς δεν μιλάει για τους τέσσερις νεκρούς. Για τον 36χρονο Αϊζάτ, τον 36χρονο Μαρτζούκου, τον 24χρονο Ναγκίτ και τον 25χρονο Ελιάς που κάηκαν κάτω από συνθήκες που σίγουρα θα είχαν ερευνηθεί εξονυχιστικά εάν ονομάζονταν Γιαννής και Κωστής. Κανένας απ’ όλους αυτούς δεν σταματάει λίγο να σκεφτεί ότι ακόμα και εντός του θρησκευτικού/μεταφυσικού context δεν βγάζει κανένα απολύτως νόημα η “θαυματουργή” εμφάνιση ενός Αγίου μέσα στις ίδιες φλόγες που λίγο πριν είχαν κατασπαράξει τέσσερις ψυχές. Κανένας δεν κάνει τον κόπο να βγει από τη μεθυστική, κατανυκτική trance που έχει βυθιστεί από την ώρα που είδε τον Άγιο Φουγάρο (ή τον κάπνισε) ότι κατά βάθος ΔΕΝ θέλει έναν Άγιο που το παίζει αναστενάρης ενώ αφήνει την ίδια ώρα άνθρωποι να καίγονται ζωντανοί. Ότι κάτι τέτοιο αποτελεί κατάφωρη προσβολή τόσο για την ανθρώπινη υπόσταση όσο και για την ίδια τη θρησκεία που υποτίθεται πως κηρύττει το αγαπάτε αλλήλους. 

Γι’ αυτούς οι τέσσερις νεκροί είναι αλλόθρησκοι, αόρατοι, παράπλευρες απώλειες. Σημασία έχει ότι σώθηκαν εκκλησίες, σπίτια, εικόνες και φυσικά οι χριστιανοί ορθόδοξοι κάτοικοι. Όπως το έθεσαν πάρα πολλοί “αποφεύχθηκαν τα χειρότερα”. Μόνο που τα χειρότερα όπως φαίνεται, είναι μπροστά μας... 

gsdghsgh

Loader