Το Υφυπουργείο Τουρισμού είτε μας δουλεύει, είτε διαφημίζει άλλη χώρα
Στην αρχή νομίζαμε πως ήταν τρολιά. Κι όμως, ο επίσημος λογαριασμός του Υφυπουργείου Τουρισμού @visit_Cyprus λανσάρει στο Twitter την Κύπρο ως τον απόλυτο gay-friendly προορισμό καλώντας μάλιστα τα ομόφυλα ζευγάρια να ενωθούν με τα δεσμά του γάμου (tie the knot ιμιήshι μου) στο όμορφο νησί μας.
Το ποστ συνοδεύεται από φωτογραφία ενός νιόπαντρου ζευγαριού λεσβιών με χαμόγελα αυτό όμως που διαφημίζει με εχμ.. pride το Υφυπουργείο είναι σκέτη μυθοπλασία γιατί απλούστατα στο Ιράν της Μεσογείου ΔΕΝ επιτρέπεται ο γάμος ομόφυλων ζευγαριών. Ένα τυπικό σύμφωνο συμβίωσης -κι αυτό μετά κόπων, βασάνων και μερικών βουλευτών με συχνοουρία την ώρα της ψηφοφορίας. Αλλά γάμος; Για να θέλουν και υιοθεσία μετά; Όταν παγώσει η κόλαση.
Εκτός κι αν είσαι ξένος με διάθεση να έρθεις να ξοδέψεις τα hard-earned λεφτά σου στην Κύπρο. Τότε δεν πας να είσαι γκέι, μπάι, τρανς, non-binary ή ο Jho Taek Low από τον πορθμό του Μαλάκκα της Μαλαισίας (δεν κάνω πλάκα) που σε ψάχνει η μισή υφήλιος; Τότε ισχύουν άλλοι νόμοι. “Με τον παρά μου γαμώ και την κυρά μου” έλεγαν και οι παλιοί και θα ήταν ένα πρώτης τάξεως αντιπροσωπευτικό εθνικό motto για τη νήσο των Αγίων αν δεν έχανε κατά κράτος από το “Κρύψε να περάσουμε”. Όταν είσαι ξένος κι έχεις λεφτά για ξόδεμα οι ιθαγενείς μέχρι και προοδευτικούληδες θα στο παίξουν. Αρκεί φυσικά να έρθεις για λίγο, να κάνεις ό,τι είναι να κάνεις και μετά σπίτι σου. Όχι τίποτα άλλο, μην ανοίξει και η όρεξη των ντόπιων.
Στην πρόσφατη παρουσίαση του “νέου λογότυπου και της νέας εμπορικής ταυτότητας του κυπριακού τουριστικού προϊόντος” όπως βάφτισε το Υφυπουργείο Τουρισμού το αναμάσημα της υπάρχουσας καμπάνιας Love Cyprus με νέο logo που μοιάζει με το ακριβότερο (γύρω στα 12.000 ευρώ) doodle που σκάρωσε κάποιος περιμένοντας στη γραμμή κάποιας δημόσιας υπηρεσίας (διαβάστε ένα άκρως αποκαλυπτικό και ενδιαφέρον thread εδώ), ο Υφυπουργός κ. Σάββας Πέρδιος είπε μεταξύ άλλων ότι “τίθεται τέλος στην εποχή που ο ήλιος και η θάλασσα ήταν η ταυτότητα του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου και αρχίζει μια νέα εποχή με νέα ταυτότητα διαφορετική, πιο ανοιχτόμυαλη και πιο περιεκτική”. Και ποια είναι αυτή; “Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την ταυτότητα” είπε “για να δείξουμε στην υφήλιο ότι για τους τουρίστες υπάρχουν πολλά περισσότερα να εξερευνήσουν και ότι η Κύπρος συμπυκνώνει τη μεσογειακή εμπειρία και περιέχει εκπληκτική διαφορετικότητα πολιτισμών, εθνοτήτων και προσώπων”.
Το πιάσατε; Η Κύπρος του Νουρή, του Πελεκάνου, των γκέτο, των κολαστηρίων τύπου Πουρνάρα, των συρματοπλεγμάτων, του ΕΛΑΜ, του θεσμικού και κοινωνικού ρατσισμού, της ξενοφοβίας, του “επήαν κατεχόμενα, έτσι κάμνουν τούτες”, του “εμείς ζητήσαμε συγγνώμη κι ας ήσαν αλλοδαπές”, των εκπαιδευτικών που βγάζουν φλύκταινες αν δουν μαντήλες, πλεξούδες ή απλά μαύρο δέρμα, ξαφνικά περιέχει... “εκπληκτική διαφορετικότητα πολιτισμών, εθνοτήτων και προσώπων”. Είδατε πως αλλάζει η ρητορική αν θέλεις να πουλήσεις σε κάποιον παττίχα, χαλούμι και Nissi Beach; Παρουσιάζεις ως χωνευτήρι πολιτισμών και θρησκειών αυτούς που καλά καλά δεν χωνεύουν τ’ άντερά τους.
Θα έχει πλάκα το χαμογελαστό gay ζευγάρι της στοκ φωτογραφίας μετά τον γάμο στο Κάβο Γκρέκο να κάνει μια βόλτα στα χωριά της ελεύθερης Αμμοχώστου, αγκαλιά ή χεράκι-χεράκι ρίχνοντας και κανά γλωσσόφιλο στην πλατεία της Σωτήρας ας πούμε. Εκεί να δεις “the best place to tie the knot” - μόνο που θα εννοούν αγχόνη.
Γι’ αυτό σας λέω, το Υφυπουργείο Τουρισμού είτε μας δουλεύει ψιλό γαζί (μαζί και τους καημένους τους τουρίστες), είτε διαφημίζει άλλη χώρα.