Φιλίππα Στυλιανούδη: Το φλαμένκο είναι το μεγάλο μου πάθος

Φιλίππα Στυλιανούδη: Το φλαμένκο είναι το μεγάλο μου πάθος

Η χορογράφος του “Ματωμένου Γάμου” μιλά στην Avant Garde

Η εξαιρετική παράσταση “Ματωμένος Γάμος”, σε σκηνοθεσία Αντρέα Χριστοδουλίδη, είναι ένα θέαμα που αξίζει να δεις. Η χορογράφος Φιλίππα Στυλιανούδη με την αισθησιακή και όλο νόημα παρουσία της επί σκηνής, έχει δώσει έναν άλλο αέρα στο γνωστό έργο του Λόρκα αφήνοντας τις καλύτερες των εντυπώσεων.  

Ένα απ’ τα διασημότερα έργα του Ισπανού ποιητή και δραματουργού, ειπωμένο αλλιώς. 


Πώς προέκυψε η συνεργασία με το Θέατρο Ένα; 
Δέχθηκα τηλεφώνημα απ’ τον σκηνοθέτη του θεάτρου, τον Αντρέα Χριστοδουλίδη. Ο Χριστοδουλίδης εκτιμά ιδιαίτερα την τέχνη του Φλαμένκο και μου είχε εξηγήσει ότι επιθυμούσε να δώσει μια άλλη διάσταση στο σπουδαίο αυτό έργο του Λόρκα. Μία πρόσκληση και, ταυτόχρονα, πρόκληση για μένα να δουλέψω πάνω σε κάτι τόσο όμορφο. Εκτός απ’ την παρουσία μου ως χορεύτρια στην παράσταση, μου ζητήθηκε να αναλάβω τόσο την κινησιολογία όσο και τις χορογραφίες του έργου. 
 
Το αποτέλεσμα είναι ομολογουμένως μαγευτικό… 
Κοίτα, στόχος ήταν να δώσουμε στο κοινό μία επιπλέον γεύση απ’ την ισπανική κουλτούρα και, βεβαίως, να προβάλουμε το φλογερό ταμπεραμέντο του Λόρκα. Ελπίζω να τα καταφέραμε. Χρειάστηκε από όλους μας να δουλέψουμε σκληρά και δημιουργικά. Να μπούμε σε μία βαθιά ανάλυση του έργου και των ρόλων του.  
 

Παρόλο που πρόκειται για συγγενική τέχνη με τη δική σου, πώς ήταν η θεατρική εμπειρία; 
Για μένα ήταν η πραγματοποίηση ενός μεγάλου ονείρου. Το γεγονός ότι συνεργάστηκα με έναν τόσο δημιουργικό σκηνοθέτη και με τόσο υπέροχους καλλιτέχνες ήταν νευραλγικό. Μου έδωσε την ευκαιρία να διεισδύσω σ’ έναν... αλλιώτικο κόσμο της τέχνης, απ’ αυτόν που μου είναι εντελώς οικείος, αυτόν του χορού. Είχαμε καλή χημεία με όλη την ομάδα η οποία και με υποδέχτηκε ως ένα καινούργιο μέλος μιας όμορφα δεμένης οικογένειας. Δουλεύαμε εξάλλου μαζί καθημερινά, μέχρι πολύ αργά το βράδυ, για να επιτύχουμε το στόχο μας. Θεωρώ ότι ήταν για όλους μας ένα μοναδικό ταξίδι που μας ενέπνευσε να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Για μενα, οπωσδήποτε, λειτούργησε, έτσι και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. 

22

 

88

Έχεις αφουγκραστεί τις αντιδράσεις των θεατών στις έως τώρα παραστάσεις που δώσατε; 
Οφείλω να το πω ότι υπήρξε κόσμος που μας περίμενε με ενθουσιασμό έξω απ’ τα καμαρίνια για να μας συγχαρεί. Εκτίμησα ιδιαίτερα τις αναφορές για την εξαιρετική υποκριτική των ηθοποιών και την ικανότητα του Χριστοδουλίδη να φέρει εις πέρας ένα δύσκολο έργο. Έχοντας προσωπικά αναλάβει το ρόλο του «αφηγητή» του έργου, γνώριζα ότι έπρεπε να δέσω αρμονικά όλες τις σκηνές και να τις μεταφέρω σωστά στο κοινό. Δεν ήξερα όμως πόσο καλά το είχα πετύχει αυτό μέχρι που τελείωσε η πρεμιέρα. Με τιμά ιδιαίτερα που κάποιοι με αποκάλεσαν το «στολίδι» της παράστασης, λέγοντάς μου ότι κάθε φορά που έβγαινα στη σκηνή τούς μετέφερα στην Ανδαλουσία. Με ρωτούσαν αν ήμουν σπανιόλα ή ηθοποιός (γέλια).   

Γνωρίζω ότι, παρόλο που ασχολείσαι με διάφορα είδη χορού, έχεις μία ιδιαίτερη αγάπη για το φλαμένκο. Ισχύει;   
Το φλαμένκο είναι το μεγάλο μου πάθος και με γεμίζει όσο τίποτε άλλο στη ζωή. Τροφοδοτεί τη ψυχή μου με συναισθήματα που δεν μπορώ ούτε εγώ η ίδια πολλές φορές να εξηγήσω. Το αίμα μου... βράζει κάθε φορά που ανεβαίνω στη σκηνή.  Είναι ο «ψυχολόγος» που λύνει όλα τα προβλήματά μου και που με απελευθερώνει. 
 
Φαντάζομαι ότι λειτούργησε έτσι και στην εν λόγω παράσταση; 
Ακόμα περισσότερο… Ο «Ματωμένος Γάμος» του Λόρκα ήταν η διέξοδος από τον πόνο που προκάλεσε στην ψυχή μου ο πρόσφατος χαμός του πατέρα μου. Είχα νιώσει την αποχώρηση του απ’ αυτό τον κόσμο ενώ χόρευα το θάνατο επί σκηνής...  
 
Θα ακολουθήσουν κι άλλες θεατρικές συνεργασίες;  
Θα το χαρώ πραγματικά αν συμβεί αυτό. Αν ακολουθήσουν κι άλλες προτάσεις για να αναλάβω ως χορογράφος στο μέλλον. Προς το παρόν ετοιμάζω την επόμενη χορευτική μου παραγωγή. 

444


Τι να αναμένουμε; 
Θα έχω μαζί μου επί σκηνής πέντε Ισπανούς χορευτές/μουσικούς φλαμένκο από Μαδρίτη και δύο Κύπριες χορεύτριες του σύγχρονου χορού. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία, πέρα από το παραδοσιακό φλαμένκο, να απολαύσει και πειραματικό φλαμένκο, πάνω στο οποίο έχω στρέψει την προσοχή μου και έχω επικεντρωθεί εδώ και αρκετό καιρό.

2233


 
Διατηρείς και τη σχολή σου στη Λεμεσό έτσι;  
Βεβαίως, το El Duende School of Dance by Philippa Stylianoude λειτουργεί εδώ και 13 χρόνια και εκτός από φλαμένκο διδάσκουμε και μπαλέτο, σύγχρονο χορό και άλλα. Τα παιδιά προετοιμάζονται για ακαδημίες χορού στο εξωτερικό και, μπορώ να πω, η εμπειρία της διδασκαλίας αποτελεί για μένα ένα ατέλειωτο αναζωογονητικό ταξίδι. Είναι μεγάλη χαρά να βλέπεις τα παιδιά σου να ανθίζουν και να διαπρέπουν. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανταμοιβή.  
 
Τι σημαίνει για σένα ο χορός; 
Κοίτα χορεύω από τριάμισι χρόνων! Η μητέρα μου είχε παρατηρήσει ότι δεν σταματούσα να λικνίζομαι από το πρωί μέχρι το βράδυ και έκτοτε, όντως, έγινε για μένα ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μου. Ο χορός είναι για μένα κατάθεση ψυχής. Μία ανεξάντλητη πηγή χαράς και ζωντάνιας. Είναι ελευθερία. Κι ο καλύτερος, ίσως, τρόπος για να προσφέρεις στον κόσμο το φάρμακο καταπολέμησης του άγχους. Πηγή ειρήνης. 


“Ματωμένος Γάμος”

Αρχοντικό Αξιοθέας: 17, 18, 19 & 20 Οκτωβρίου (20:30) / Επικοινωνία: 22348203
 
Παραστάσεις Λεμεσού:
23, 24, 25 Οκτωβρίου (20:30) / Επικοινωνία: 99395970

1

 

Loader