Ο Ηρόδοτος Μιλτιάδους νιώθει τη σκηνή φυσικό του χώρο και ιδανικά θα ήθελε να βρίσκεται εκεί για καιρό
Με αφορμή την παράσταση που πρωταγωνιστεί φέτος, «Ο Φιλάργυρος του Μολιέρου»
Ο Ηρόδοτος μιλάει αποκλειστικά για την παράσταση «Ο Φιλάργυρος του Μολιέρου» στην οποία πρωταγωνιστεί, αποκαλύπτει αν τον επηρέασαν οι αποκαλύψεις που έγιναν στον καλλιτεχνικό χώρο της Ελλάδας, αλλά και αν θα ήθελε να εστιάσει μελλοντικά αποκλειστικά στο τραγούδι.
Η παράσταση «Ο Φιλάργυρος του Μολιέρου» αναφέρεται και σε διαχρονικά θέματα όπως η ηθική, η εξουσία, η πίστη κι ο έρωτας. Τι ρόλο παίζουν αυτά στη δική σου ζωή;
Θα έλεγα ότι όλα αυτά έχουν πρωτεύοντα ρόλο. Εξάλλου η δουλειά μας είναι η ποίηση ήθους. Η εξουσία υπήρχε και θα υπάρχει στις ζωές μας σε κάθε της μορφή. Ο έρωτας έρχεται ακάλεστος. Με φόρα μάλιστα.
Θεωρείς πως η κατάχρηση εξουσίας εμφανίζεται με ένταση στην εποχή που ζούμε τώρα και μέσα από ποιες εκφάνσεις;
Η εξουσία ανεξαρτήτου εντάσεως δεν παύει από το να είναι εξουσία και να συνοδεύεται - στο δικό μου μυαλό- με αρνητικό πρόσημο, με σκοπό να διαχωρίσει τον κόσμο: στους λίγους που την έχουν και στους υπόλοιπους. Η κατάχρηση της είναι φυσικό επακόλουθο σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας μας.
Διάβασε Επίσης: Η Βαλεντίνα Σοφοκλέους πιστεύει ότι φάνηκε τυχερή γιατί πρώτα απ' όλα την αγάπησε ο κόσμος
Πώς σε επηρέασε εσένα το ντόμινο αποκαλύψεων στον χώρο του θεάτρου στην Ελλάδα -που είχε προεκτάσεις και στην Κύπρο- το τελευταίο διάστημα;
Η αλήθεια είναι ότι με όλα αυτά τα αίσχη που βγήκαν προς τα έξω, πήγε να δημιουργηθεί μια εντύπωση πως ο καλλιτεχνικός χώρος είναι άνδρο της ακολασίας. Βεβαίως να τιμωρηθούν όσοι έχουν βλάψει άλλους ανθρώπους. Ασυζητητί. Αλλά εγώ έχω γνωρίσει πολύ φωτισμένους ανθρώπους μέσα σε αυτό το χώρο, που με έχουν στιγματίσει.
Ανέκαθεν το επάγγελμα του ηθοποιού είναι συνδεδεμένο με την ανασφάλεια. Ωστόσο, η πανδημία έντεινε αυτό το αίσθημα. Εσύ πώς το βίωσες και πώς το διαχειρίστηκες;
Κλείστηκα και εγώ αρχικά όπως όλος ο κόσμος ,σπίτι μου. Αναπόφευκτα, κλείσαμε πρώτοι και ανοίξαμε τελευταίοι. Ήταν δύσκολο. Αρχικά, απλά και μόνο το να ήσουν επαφή κρούσματος, αυτό σήμαινε ακύρωση παράστασης. Έχω ζήσει πολλές αναποδιές που δε θέλω καν να τις θυμάμαι. Τώρα επιστρέφει ο κόσμος σιγά- σιγά στις θέσεις του.
Πώς βλέπεις την πορεία του θεάτρου στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια;
Βλέπω ότι ο κόσμος πάει στο θέατρο και το στηρίζει. Το πολύ θετικό είναι ότι βλέπω νεαρόκοσμο κάτω στο κοινό, γεγονός που μου δίνει μεγάλη χαρά. Και βεβαίως, τι πιο όμορφο από γεμάτα θέατρα και κόσμο χαρούμενο μετά το τέλος της παράστασης.
Πώς γίνεται η «αποσυμπίεση» έπειτα από την ένταση που βγάζει ένας ηθοποιός στη σκηνή;
Με ένα μαγικό κουμπάκι μέσα μας. Είναι βεβαίως λεπτή η γραμμή της ισορροπίας. Εμένα μου πήρε χρόνο να το καταφέρω. Ίσως γιατί είμαι των ακραίων συναισθημάτων.
Διάβασε Επίσης: 7 απορίες με την Κύπρια TikToker Itsmaryy
Παράλληλα ασχολείσαι και με το τραγούδι, θα σε ενδιέφερε να εστιάσεις κάποια στιγμή στη μουσική μόνο;
Το θέατρο και η μουσική είναι δύο δρόμοι που είναι σε αυτή τη φάση της ζωής μου ταυτόχρονοι. Πριν δεν ήταν. Ζω και από τα δυο, τρέφομαι ψυχικά και από τα δύο. Και με κάποιο μαγικό τρόπο, τα συνδυάζω ταυτόχρονα. Σίγουρα θέλω να κάνω πολλά πράγματα και με τη μουσική. Θέλω να βρίσκομαι πάνω στη σκηνή. Είναι ο φυσικός μου χώρος.