WTF, όχι άλλο βιτριόλι στα μούτρα μας

WTF, όχι άλλο βιτριόλι στα μούτρα μας

Κάπου διαβάσαμε και την περιγραφή “βιτριολίστρια” αν έχετε τον θεό σας

Guest Star γράφει η Μαρία Ηρακλέους 


Λόγω του ότι όλοι πάνω-κάτω πάθαμε ίντερνετ, οι ειδήσεις που τραβιούνται απ’ τα μαλλιά (κι ενίοτε απ' τα βρακιά) δεν φαίνεται να είναι πλέον κατ’ ανάγκη τοπικές. 

Φτάνει να είναι ενδιαφέρουσες. Και με τον όρο “ενδιαφέρουσες” (διπλής ανάγνωσης) οι ειδήσεις αυτές είναι να σε θέση να “γεννούν” την αντίστοιχη δίψα για όλες τις σημαντικές ή ασήμαντες (κυρίως) λεπτομέρειες που μπορεί να τις αφορούν. 

Αν σταθούμε στο ελληνικό παράδειγμα της είδησης για τη γυναίκα που δέχθηκε επίθεση με βιτριόλι, κάπου εκεί θα πρέπει να σηκώσουμε διαδικτυακά -και κυριολεκτικά- τα χέρια ψηλά. 

Πρόκειται για μία είδηση που έχει ξεχειλωθεί τόσο πολύ τις τελευταίες εβδομάδες, σε σημείο που άρχισε να μοιάζει επικίνδυνα με διαδικτυακό σίριαλ. Σίριαλ που ήρθε να καλύψει τη μανία κατανάλωσης κάθε μικροπληροφορίας -και παραπληροφορίας- που άφησε πίσω του ο covid.

Μην μας πιάσει στερητικό απ' την πολλή είδηση και ράδιο-αρβύλα πληροφορία στην οποία καλομάθαμε, πάρτε τώρα και μια βιτριόλι να 'χετε να σκρολάρετε τη φαντασία και το κινητό σας.    

Γυναίκα δέχεται επίθεση με βιτριόλι. Αυτή είναι η είδηση. Μικρούλα, το πολύ 250 λέξεις. Βρέθηκε η δράστις της επίθεσης. Το λεγόμενο δημοσιογραφικό follow up της είδησης, άντε 150 λέξεις. Εκδίκαση της υπόθεσης τάδε. Άντε να φας και ακόμα 150 λέξεις πάνω σε αυτό. 

Αμ δε και ΟΧΙ βροντερότερο του Μεταξά. 

Πρέπει να διαβάσουμε -και να ζήσουμε- την κάθε λεπτομέρεια που βγαίνει στη φόρα, την κάθε φωτογραφία με κακό μωσαικό, το κάθε αχρείαστο επίθετο. Γιατί το Covid το βαρεθήκαμε, ο Master Chef μάς τελειώνει και οι ανθρώπινες ιστορίες ανέκαθεν πουλούσαν, γιατί όχι και τώρα, που είμαστε πιο έτοιμοι -και εκπαιδευμένοι- να τις καταναλώσουμε από ποτέ. 

Στα ανόητα, ανούσια και αχρείαστα που διαβάζουμε καθημερινά, στο διαδικτυακό αυτό σίριαλ, συμπεριλαμβάνονται και τα εξής -λίγα ξεσηκώσαμε, μη φανταστείτε- που θα μπορούσαν να τιτλοφορούν το σίριαλ αυτό και τα επεισόδιά του που κάνουν διαδικτυακό πάρτι τώρα που μιλάμε. 

"Τελειώνοντας το σχολείο, τόσο η Ιωάννα όσο και η Εφη κατεβαίνουν στην Αθήνα για να ζήσουν το όνειρο της πρωτεύουσας. Η εντυπωσιακή εμφάνιση που διαθέτουν και οι δύο αποτελεί διαβατήριο για να βρίσκουν εύκολα δουλειές που όμως δεν απαιτούν ιδιαίτερες δεξιότητες και προσόντα". Τέλειος πρόλογος για αφήγηση σε επεισόδιο από τις Ανθρώπινες Ιστορίες.  

"Η βιτριολίστρια εμφανίστηκε ως Ελληνοαμερικανίδα". Τhe what?

"Είχαμε μια ελεύθερη ερωτική σχέση". Η οποία ουδεμία σχέση έχει με τις πληροφορίες που θα 'πρεπε να αφορούν οποιοδήποτε άλλον πέραν του/της δικαστή. 

"Μίλησε φίλη της 35χρονης κατηγορούμενης". Έλα να δώσουμε και σασπένς, να πούνε όλοι την άποψή τους, να γίνει πιο ανθρωποκεντρικό το πράμα. 

 

"Ανέμελη και σε καφενείο ήταν η 35χρονη το βράδυ πριν τη σύλληψή της". Ουάο, αυτό κι αν κάνει σκηνή από ταινία.  

“Γεννημένες στα μέσα της δεκαετίας του '80, σε δύο διπλανά χωριά”. Ωωωω, τώρα εξηγούνται όλα. 

 

“Είχε δεύτερο προφίλ στο Facebook”. Αστυνομικό θρίλερ λέμε. 

“Τα ανοιχτά μέτωπα της έρευνας”. Νά και την δημοσιογραφική μπαρουφολογία των κλισέ. 

“Τα στοιχεία- φωτιά που οδήγησαν στην σύλληψη της 35χρονης”. Υποσχόμαστε ένα κείμενο συρραφής γεγονότων μπας και δεν το χορτάσετε. Πατήστε εδώ καλέ μου κύριε. 

“Οι δύο ξανθιές γυναίκες...”. Είναι και όμορφες και ξανθιές. Μην το χάσετε. Θεαματακί catfight,φρέσκο στις οθόνες σας. 

Ο διαδικτυακός παροξυσμός σε όλο του το μεγαλείο, με τους διαδικτυακούς κόμμεντερς να αποφασίζουν ποια φταίει, αν της έκλεψε τον άντρα, αν ήταν όμορφη, αν η άλλη ήταν ζηλιάρα, αν ο άντρας ήταν η πέτρα του σκανδάλου και λοιπά και λοιπά. 

"Έλεος" να προσθέσουμε, ας το προχωρήσουμε παρακάτω το πράμα, να κυλήσουμε το αμαξάκι μας γι' αλλού. Πόση φθήνια, πόση παράνοια, πόση κλειδαρότρυπα να αντέξουμε μες τα μούτρα να μας τη ρίχνετε ακόμα. 

Ο "βιτριολισμός", αφού έτσι τον θέλετε, θα μπορούσε πλέον να αποτελεί δημοσιογραφικό όρο όσον αφορά στην κάλυψη παρόμοιων γεγονότων. 

Φτάνει. Από Χόλιγουντ πήραμε.  


*Γίνε κι εσύ GUEST STAR στέλνοντάς μας τις σκέψεις, τη δουλειά ή δείγμα της τέχνης σου στο [email protected]

Loader