Youthquake: η λέξη της χρονιάς

Youthquake: η λέξη της χρονιάς

Youthquake:  η λέξη της χρονιάς

Το «youthquake» είναι η λέξη του 2017 σύμφωνα με το Λεξικό της Οξφόρδης. Κατέληξαν στον όρο «youthquake», που αποτελεί συνθετικό των λέξεων youth = νεολαία και quake = σεισμός, με τον ορισμό του λεξικού να αναφέρει πως είναι: οι σημαντικές, πολιτισμικές, πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές που πυροδοτούν οι δράσεις και η επιρροή των νέων ανθρώπων.

Δεν πρόκειται ωστόσο για κάποια καινούρια λέξη. Επινοήθηκε **από την συντάκτρια της Vogue Diana Vreeland**, στη δεκαετία του 1960, και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει **τα νεανικά κινήματα στον κόσμο της μόδας και της μουσικής.** Youthquake ήταν επίσης ο τίτλος του δεύτερου άλμπουμ του βρετανικού ποπ συγκροτήματος Dead or Alive, που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 1985. Το λεξικό της Οξφόρδης παραδέχθηκε ότι η λέξη youthquake δεν ήταν «μια προφανής επιλογή», αλλά **η χρήση της λέξης στην καθομιλουμένη πενταπλασιάστηκε το 2017.**

Ο διαδικτυακός τόπος / λεξικό ανέδειξε επίσης σύμφωνα με τα δικά του δεδομένα, τη λέξη που συζητήθηκε όσο καμία άλλη το 2017. «Η Λέξη τη Χρονιάς για εμάς είναι η λέξη Complicit (συνένοχος)», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση. Αναλύοντας τη λέξη, το Dictionary.com αναφέρει: «σημαίνει ότι επιλέγεις να εμπλακείς σε μία παράνομη ή αμφισβητήσιμη πράξη, ειδικότερα με άλλους».

Οι πρώτες εμφανίσεις αναζήτησης της σημασίας της λέξης, ξεκίνησαν στις 12 Μαρτίου και από τότε καταγράφηκε συνεχής άνοδος στο καθημερινό τσεκάρισμα. Εκείνη την ημέρα, στο τηλεοπτικό σόου **Saturday Night Live** προβλήθηκε η σατιρική διαφήμιση της Σκάρλετ Γιόχανσον που έκανε την Ιβάνκα Τραμπ, να δοκιμάζει ένα άρωμα με την ονομασία Complicit. Το προϊόν προωθήθηκε με τη φράση «το άρωμα της γυναίκας που μπορεί να τα σταματήσει όλα και δεν το κάνει».
Loader