Πολύ μπροστά η Κύπρος στη χρήση του διαδικτύου

Πολύ μπροστά η Κύπρος στη χρήση του διαδικτύου

Πολύ μπροστά η Κύπρος στη χρήση του διαδικτύου
Λαφαζαnews. Γιατί τα σκέτα news είναι boring

Θεσπέσια και ελπιδοφόρα είναι τα νέα που μας φέρνει απ’ τις Βρυξέλλες ο Artificial Intelligence δημοσιογράφος μας, αφού σύμφωνα με τα επίσημα πορίσματα από το European Media Literacy Week, που έχουν μόλις ανακοινωθεί, οι πολίτες της Κύπρου έχουν θαυμαστά επίπεδα ιντερνετικού αλφαβητισμού και κατατάσσονται πανευρωπαϊκά στην εντυπωσιακή δεύτερη θέση!

Μετά λοιπόν από τις εξαιρετικές μας επιδόσεις στην έρευνα για τα fake news, τα αποτελέσματα του European Media Literacy Week έρχονται και επιβεβαιώνουν το πόσο πολύ έχουμε προχωρήσει στην πιο καυτή και επίκαιρη πρόκληση της εποχής.

Το European Media Literacy Week είναι μια πρωτοβουλία της Κομισιόν και πραγματοποιήθηκε στη βελγική πρωτεύουσα τον περασμένο Μάη. Στόχος, σύμφωνα με τους εμπνευστές της, υπήρξε καταρχήν η καταγραφή της κοινωνικής πραγματικότητας σε κάθε κράτος μέλος γύρω από τον ιντερνετικό αλφαβητισμό και η προώθηση, σε μετέπειτα στάδιο, της σημασίας για διαρκή και ικανοποιητική επιμόρφωση γύρω από ζητήματα που σχετίζονται με την ορθή, έξυπνη και προσεγμένη χρήση του διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων στη ζωή μας. Τα αποτελέσματα για την Κύπρο είναι εντυπωσιακά, αναφέρει ο AI δημοσιογράφος.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, ελάχιστες είναι οι δράσεις που απομένει να γίνουν στη χώρα μας, αφού το σύνολο του πληθυσμού δείχνει να είναι επαρκώς ενημερωμένο και σχεδόν άρτια εκπαιδευμένο γύρω από την έξυπνη ιντερνετική χρήση.

Οι Κύπριοι πολίτες είναι σε θέση να αναγνωρίσουν την πολυπλοκότητα της επιχειρηματικής φύσης των media από τη μία και του ιντερνετικού αχταρμά από την άλλη

Τα fake και fast food news δεν κοινοποιούνται σχεδόν ποτέ από τους προηγμένους κοινωνικά Κύπριους πολίτες και έχει εμπεδωθεί πια ως κοινή και καλά εδραιωμένη συνείδηση πως η υπερπληροφορία, η προωθούμενη ημιμάθεια και η σύγχρονη τεχνολογική δυστοπία είναι κοινωνικές πραγματικότητες που πρέπει να αναγνωρίζονται και να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά από νεαρή πια ηλικία.

Όπως είχαμε γράψει και εδώ, τα εύσημα πρέπει σίγουρα να δοθούν στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, που εδώ και χρόνια λειτουργεί προληπτικά, έχοντας εισαγάγει στη διδακτέα ύλη των σχολείων ρηξικέλευθα μαθήματα σοσιαλμιντιακών ethics και ορθής και προσεγμένης χρήσης του διαδικτύου.

Μεγάλη εντύπωση έχει προκαλέσει στις Βρυξέλλες και το γεγονός ότι η ευρέως διαδεδομένη κοινωνική καχυποψία και έχθρα απέναντι στα συμβατικά online media, που σε άλλες χώρες βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, στη χώρα μας δεν υφίσταται. Οι Κύπριοι πολίτες είναι σε θέση να αναγνωρίσουν την πολυπλοκότητα της επιχειρηματικής φύσης των media από τη μία και του ιντερνετικού αχταρμά από την άλλη και δεν επικρίνουν, ούτε παρερμηνεύουν τη συχνά αντιεπαγγελματική και αντιπαραγωγική στάση των δημοσιογράφων που προκαλείται από το παραπάνω, εξόχως προβληματικό πλαίσιο.

Μπορούν και διαχωρίζουν την πραγματική ζωή απ’ την ιντερνετική δυστοπία κι αυτό το κάνουν πια σε όλους τους τομείς της καθημερινής ζωής όπου το διαδίκτυο κυριαρχεί. Δεν είναι συμπτωματικό που, σύμφωνα με τις μετρήσεις που δημοσίευσε πρόσφατα το Netflix, το Black Mirror έχει αναδειχθεί ως η πιο δημοφιλής σειρά στο νησί και το Home Deus του Harari κορυφαίο βιβλίο σε πωλήσεις το τελευταίο εξάμηνο.

Aισιόδοξα είναι τέλος τα πορίσματα και σε ό,τι αφορά στη ντόπια κοινότητα των επιδραστικών (influencers), αφού η μεγάλη πλειονότητα δεν είναι καλλίγραμμοι νεαροί και νεαρές που βγάζουν τα ρούχα τους αλλά άνθρωποι του πνεύματος και του πολιτισμού που ευωδιάζουν φρέσκιες ιδέες και πρόοδο.


Το παραπάνω αποτελεί προϊόν φαντασίας και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα


ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τη δική της παραλία θα αποκτήσει το 2020 η Λευκωσία

Loader