Δώσε στον εαυτό σου χρόνο
Ο Νικόλας Ιωαννίδης με αφορμή το Movember Cyprus μας υπενθυμίζει πόσο σημαντική είναι η πρόληψη
Γράφει ο Νικόλας Ιωαννίδης
Η καθημερινή μας ρουτίνα είναι αυτή που πολλές φορές μας κάνει να νιώθουμε μικροί Θεοί που τίποτα δεν μπορεί να μας πειράξει. Τίποτε δεν πρόκειται να μας φέρει άνω κάτω την ζωή μας. Σιγά καλέ! Δεν μπορώ εγώ να οδηγώ και να βγάζω στόρι; Αφού παίζει το νέο τραγούδι του Αργυρού, να μην το μοιραστώ με τους ακόλουθους μου;
Πολλές φορές η μαγεία της καθημερινότητας δεν μας αφήνει να δούμε τα αυτονόητα και βυθιζόμαστε στην σιγουριά μας. Πόσες φορές το σώμα μας, μας ενημερώνει πως κάτι δεν πάει καλά αλλά εμείς αγέρωχοι το προσπερνάμε. Ένα σώμα που είναι τόσο συγκλονιστικά φτιαγμένο που μας ενημερώνει με φυσικά notifications ότι κάτι πάει λάθος και πως πρέπει να κάνουμε software update!
Και κάπως έτσι χτύπησε την πόρτα της οικογένειας μας η επάρατη νόσος και μας άλλαξε την καθημερινότητα μας σε χρόνο ρεκόρ. Και η μάχη χάθηκε. Σύντομα, επίπονα και άδικα. Και μέσα σε όλες αυτές τις άδικες αρρώστιες υπάρχει μια λέξη κλειδί. ΠΡΟΛΗΨΗ.
Διανύουμε τον πιο γνωστό μήνα για την ανδρική πρόληψη κατά του καρκίνου του προστάτη. Η καμπάνια Movember Cyprus πρωτοεμφανίστηκε στην Κύπρο το 2012. Το πρώτο βήμα εμπλοκής της Κύπρου έγινε μέσω του Round Table Κύπρου ενώ από το 2013 το Round Table 1 Λευκωσίας, σε συνεργασία με το Movember Foundation ξεκίνησε να συντονίζει τις τοπικές ενέργειες για την προώθηση της παγκόσμιας φιλανθρωπικής κίνησης Movember. Μια καμπάνια που κάθε χρόνο εξελίσσεται και μεγαλώνει. Από το 2013 μέχρι σήμερα έχουν μαζευτεί πέραν των 150.000 ευρώ κατατάσσοντας την Κύπρο στο τοπ 3 των χωρών παγκοσμίως όπου το Movember Foundation δραστηριοποιείται μέσω άλλων μη κερδοσκοπικών οργανισμών. Από το 2014 και με σύνθημα «Αλλάζουμε το πρόσωπο του ανδρικού καρκίνου», η ένταξη της Μπύρας ΚΕΟ ως συνδιοργανωτή θεσμοθέτησε τη φιλανθρωπική εκστρατεία στη Κύπρο με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού και την περεταίρω ενεργοποίηση του κινήματος Movember στην χώρα μας, τη συλλογή χρημάτων και την στήριξη των φορέων που βοηθούν την καταπολέμηση του αντρικού καρκίνου.
Μέσα από όλα αυτά το μουστάκι παίρνει μια άλλη διάσταση. Γίνεται ένα με την μόδα, μας μεταφέρει πίσω στα 80’s αλλά με απώτερο σκοπό την ενημέρωση και την πρόληψη. Σε μια εποχή που ο καρκίνος χτυπά την πόρτα σε 7 στις 10 οικογένειες. Ωραία η ρουτίνα μας αλλά να την αλλάζουμε και λίγο είναι ακόμη πιο ωραία. Κάνε την εξέταση. Πρόλαβε το «κακό», άλλωστε το οφείλουμε στον εαυτό μας αλλά και στους γύρω μας.