24 Oct 2018

7 απορίες σε αεροσυνοδό της COBALT

Κεραυνός εν αιθρία το κλείσιμο, μας λέει κοπέλα που έχει βιώσει το λουκέτο KAI στην Cyprus

Γράφει ο Πάρις Δημητριάδης.

H κοπέλα στην οποία υποβάλλουμε σήμερα τις επτά απορίες μας έχει ως εργαζόμενη στον τομέα των αερομεταφορών βιώσει το κλείσιμο, τόσο της COBALT, όσο και των πάλαι πότε (κυπριακών) Κυπριακών Αερογραμμών. Εξέφρασε την καθόλα σεβαστή επιθυμία όπως παραμείνει ανώνυμη.

Καλησπέρα! Πώς και πότε ενημερώθηκες προσωπικά για τον τερματισμό των εργασιών της COBALT; Σας έχει ειπωθεί κάτι για αποζημίωση;

Ενημερώθηκα τηλεφωνικώς ότι η πτήση μου ακυρώνεται και ότι η εταιρεία κλείνει στις 10:30 το βράδυ της περασμένης Τετάρτης, 17 Οκτωβρίου.

Αν και δεν μας έχει αναφερθεί τίποτα ακόμη, γνωρίζω σίγουρα πως όσοι εργάζονταν στην εταιρεία για περισσότερους από 24 μήνες δικαιούνται αποζημίωση.

Ως υπάλληλοι της εταιρείας το περιμένατε να συμβεί ή όχι;

Καμία απολύτως ψιθυρολογία δεν υπήρχε, τα νέα έφτασαν σαν κεραυνός εν αιθρία το βράδυ που αποφασίστηκε το κλείσιμο. Ως υπάλληλοι δεν είχαμε ψυλλιαστεί τίποτα, δυστυχώς.

Γνωρίζουμε ότι είναι η δεύτερη φορά που αποδεσμεύεσαι από τη δουλειά σου ως αεροσυνοδός, αφού στο παρελθόν υπήρξες εργαζόμενη και στις Κυπριακές. Πώς σε κάνει να νοιώθεις αυτό; Εντοπίζεις κοινά ανάμεσα στις δύο ιστορίες;

Νοιώθω μεγάλη λύπη που για δεύτερη φορά βρεθήκαμε στον δρόμο. Η απογοήτευση είναι διάχυτη ανάμεσά μας αυτές τις μέρες αφού με τη γέννηση της νέας εταιρείας είχαμε τολμήσει να κάνουμε όνειρα ξανά για εμάς και τις οικογένειές μας. Δεν περιμέναμε πως θα τελείωναν όλα, τόσο γρήγορα.

Ειδικά στην περίπτωση της COBALT, ήταν αυτό που λέμε «ακαριαίος» θάνατος. Ούτε σημάδια είχαμε, ούτε προειδοποιήσεις. Στις Κυπριακές Αερογραμμές ήμασταν κάπως πιο προετοιμασμένοι αφού για χρόνια ακουγόταν πως η εταιρεία πήγαινε για κλείσιμο. Και σε εκείνη την περίπτωση βέβαια, ποτέ δεν είχαμε συνειδητοποιήσει πραγματικά ότι τα λόγια θα μετουσιώνονταν κάποια στιγμή σε πράξη.

Ως υπάλληλοι δεν είχαμε ψυλλιαστεί τίποτα, δυστυχώς

Ποια είναι η δική σου ερμηνεία γι’ αυτά που συμβαίνουν στον χώρο των αερομεταφορών;

Ο πολύ υψηλός ανταγωνισμός που επικρατεί ανάμεσα στους αερομεταφορείς, το πολύ υψηλό κόστος και οι χαμηλές τιμές των εισιτηρίων δεν επιτρέπουν στις εταιρίες να επιβιώνουν και να βγάζουν κέρδη.

Τους τελευταίους μήνες έχουν δυστυχώς κλείσει πολλές εταιρίες.

Πρέπει νομίζεις να υπάρχει κρατικός αερομεταφορέας; Ναι ή όχι και γιατί;

Βεβαίως και πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει. Ένας κρατικός αερομεταφορέας είναι ο διεθνής εκπρόσωπος ενός κράτους. Ως νησιωτική χώρα με ανύπαρκτες κιόλας ακτοπλοϊκές συνδέσεις, η αερομεταφορά είναι ο μοναδικός ουσιαστικά τρόπος σύνδεσής μας με την Ευρώπη και τον κόσμο. Είμαι πεπεισμένη πως η ύπαρξη ενός κρατικού αερομεταφορέα συνεπάγεται επιπλέον και με πιο υγιή ανταγωνισμό σε επίπεδο εθνικής οικονομίας.

Πιστεύεις πως η Κύπρος θα αντιμετωπίσει πρόβλημα συνδεσιμότητας;

Υπάρχει ήδη μεγάλο πρόβλημα συνδεσιμότητας, αφού η αερομεταφορά είναι ο μόνος γρήγορος τρόπος για να ταξιδέψουν οι άνθρωποι εκτός χώρας. Ακόμη και σε κοντινές, εντός Ευρώπης αποστάσεις, θα πρέπει κανείς πρώτα να περάσει από την Αθήνα και ακολούθως να πάει στον τελικό του προορισμό. Αυτό είναι όμως πολύ ταλαίπωρο, ειδικά αν κανείς ταξιδεύει για λόγους υγείας ή για δουλειά.

Ας ολοκληρώσουμε με κάτι ευχάριστο, τί αγαπάς στη δουλειά αυτή;

Είναι πολλοί οι λόγοι που με κάνουν να αγαπώ τη δουλειά της αεροσυνοδού, αν ήταν όμως να αριθμήσω μόνο μερικούς θα έλεγα πως μου αρέσει καταρχάς πολύ το σύστημα της βάρδιας, που σε απαλάσσει από τη μονοτονία. Χάρη στο λεγόμενο σύστημα rooster, κάθε φορά δουλεύεις με διαφορετικά άτομα, δεν είσαι πάντοτε με το ίδιο πλήρωμα. Γενικώς, παρόλο που υπάρχουν απαράβατοι κανόνες απ' τους οποίους ούτε λεπτό δεν μπορείς να παρεκκλίνεις, μου αρέσει πάρα πολύ που έχεις συνεχώς να κάνεις με κόσμο και δεν βαριέσαι ποτέ!

Σχετικά με τον συντάκτη

Πάρις Δημητριάδης

Πέρα απ' το να είσαι πάντα ο εαυτός σου, ο Κέρμιτ ο Βάτραχος και ο Πάρις σε θέλουν επίσης και να μην παίρνεις ποτέ πολύ σοβαρά τον εαυτό σου.

Δες κι αυτά

7 Απορίες