Οι πέντε κατηγορίες Influencer που πρέπει να ξέρεις

Οι πέντε κατηγορίες Influencer που πρέπει να ξέρεις

Καιρός να μιλήσουμε με αριθμούς

Το Influencer marketing αναμφίβολα έχει γίνει μία από τις πιο επιτυχημένες μεθόδους προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών παγκοσμίως.

Εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο βρίσκονται καθημερινά online δημιουργώντας μια τεράστια αγορά, με άπειρες δυνατότητες και ευκαιρίες. Το διαδίκτυο, σήμερα, δίνει στον κάθε έναν από εμάς την ευκαιρία να χτίσουμε την πελατεία και το κοινό μας όχι πηγαίνοντας εμείς σε αυτούς, αλλά φέρνοντας αυτούς σε εμάς, μέσω στρατηγικών κινήσεων.

Οι άνθρωποι-επιρροής που βρίσκονται σε κάθε πλατφόρμα αποτελούν ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς, εάν εξαιρέσεις τις διασημότητες που ήδη διατηρούσαν ένα μεγάλο fan base, οι υπόλοιποι δεν είναι παρά απλοί καθημερινοί άνθρωποι, που εκτέθηκαν στα social και κατάφεραν να αποκτήσουν φήμη, followers και φυσικά επιδραστικότητα.

Η πρόκληση που προκύπτει σε όλο αυτό το κυκεώνα είναι να καταφέρεις να επιλέξεις το σωστό εργαλείο για να προωθήσεις το προϊόν σου. Ξεκινώντας μια συνεργασία αποδοτική και επωφελή το πρώτο πράγμα που πρέπει να εξετάσεις ένα brand, είναι το ποια κατηγορία influencer ταιριάζει στο δικό του προϊόν. Πρόσφατες έρευνες έδειξαν πως τα brands που προωθούν τα προϊόντα τους μέσω του influencing marketing αυξάνουν τις πωλήσεις τους πέντε φορές περισσότερο, εάν επιλέξουν το σωστό εργαλείο προώθησης.

Τα είδη των Influencer

Ξεκινώντας από τα βασικά, οι 5 αυτές κατηγορίες αφορούν στους ακόλουθους που έχει ο κάθε  influencer και ανάλογα γίνεται η κατάταξη. Mega–influencer θεωρείται αυτός που διαθέτει πέραν του 1 εκατομμυρίου ακόλουθους (συνήθως αφορά celebrities). Οι Macro–influencers έχουν στο account τους από 500 χιλιάδες μέχρι 1 εκατομμύριο ακόλουθους. Ακολουθούν οι Mid–tier influencers με τους ακόλουθούς τους να ξεκινούν από τους 50 χιλιάδες και να φτάνουν μέχρι τους 500 χιλιάδες. Προτελευταίοι είναι οι Micro–influencers που ξεκινούν από τους 10 χιλιάδες ακόλουθους και φτάνουν έως τους 50 χιλιάδες και τέλος έχουμε τους Nano–influencers που ξεκινούν από τους 1000 ακόλουθους και φτάνουν μέχρι τους 10 χιλιάδες. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες συναντώνται συχνότερα στην Κύπρο.

Πώς, όμως, αναγνωρίζεις ποια κατηγορία είναι αυτή που θα σου αποδώσει τα μέγιστα αποτελέσματα, ειδικά όταν υπάρχουν 5 διαφορετικές;

Σε πρώτη φάση είναι καλό να ξοδέψεις λίγο χρόνο για να μάθεις τα χαρακτηριστικά της κάθε κατηγορίας, να εντοπίσεις τις διαφορές τους και να υπολογίσεις τα πλεονεκτήματα βάσει των στόχων που έχεις θέσει για το προϊόν σου.

Mega–Influencers

Με περισσότερους από 1 εκατομμύριο ακόλουθους, οι mega-influencers διατηρούν τη μερίδα τους λέοντος της προβολής στα social media, κυρίως λόγω  της διασημότητας που φέρουν λόγω άλλων δραστηριοτήτων τους, συμπεριλαμβανομένων και των Kardashians. Είναι πολύ ενεργοί σε όλες τις πλατφόρμες που το κοινό τους περνά τον περισσότερο χρόνο του, και φυσικά κάθε τους ανάρτηση προσελκύει χιλιάδες followers ανεβάζοντας το engagement στα ύψη. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που τους κάνει ιδιαίτερα ελκυστικούς για brands που επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τη δύναμη του -influencer marketing—ταυτόχρονα, βέβαια, αυτός είναι και ο λόγος που τους καθιστά πάρα πολύ ακριβούς.

Πού να εστιάσεις: Παρότι οι mega-influencers προσφέρουν απίστευτη διάδραση με το κοινό, έρευνες έχουν δείξει πως όσο αυξάνονται οι followers ενός account, τόσο περισσότερο μειώνεται ο δείκτης της διάδρασης που έχει με το κοινό. Για παράδειγμα, Influencers που στο Instagram διαθέτουν περισσότερους από 10 εκατομμύρια ακόλουθους παρουσιάζουν δείκτη διαδραστικότητας μόλις 1,6%

Macro–Influencers

Με ελαφρώς λιγότερους ακόλουθους από την πιο πάνω κατηγορία – κυμαίνονται μεταξύ 500,000 και 1 εκατομμυρίου- οι macro-influencers μπορεί να είναι τηλεοπτικές προσωπικότητες, αθλητές ή και ηγετικές φυσιογνωμίες. Άτομα δηλαδή, που μπορούν να εκμεταλλευτούν τη φήμη τους για να κερδίσουν ακόλουθους στα social media, οπότε τα διάφορα brands πρέπει να γνωρίζουν από πριν πως το κόστος χρέωσης σε τέτοιες περιπτώσεις είναι κάπως ανεβασμένο, σίγουρα όμως, όχι τόσο υψηλό όσο των mega – infuencers. Αν επιλέξεις αυτή την κατηγορία για να διαφημίσεις το brand σου, σαφώς και θα πάρεις μεγάλη προβολή, αλλά ίσως δεν καταφέρεις να έχεις την αναμενόμενη διαδραστικότητα στο σχετικό post για τους ίδιους λόγους που αναφέραμε προηγουμένως.

Πού να εστιάσεις: Το περιεχόμενο που αναρτούν οι macro influencers είναι συνήθως πιο επαγγελματικό από αυτό των micro ή των nano, οπότε εάν σκέφτεσαι να επενδύσεις σε τέτοια μορφή διαφήμισης, οφείλεις να γνωρίζεις πως σε κάθε περίπτωση, ό,τι πληρώνεις παίρνεις.

Mid-Tier Influencers

Μπορεί να μην θεωρούνται celebrity, ωστόσο παραμένουν ένα ιδιαίτερα επιδραστικό γκρουπ ανθρώπων με πιστούς ακόλουθους. Οι Mid-Tier παράγουν περιεχόμενο που βλέπουν από 50 μέχρι 500 χιλιάδες άτομα -εκεί κυμαίνονται οι ακόλουθοι αυτής της κατηγορίας- και το περιεχόμενό τους λαμβάνει ελαφρώς υψηλότερο engagement από τις δύο πιο πάνω κατηγορίες. Το περιεχόμενο των Mid-Tier, είναι σαφώς αναβαθμισμένο και επιδέχεται μιας επεξεργασίας, ωστόσο δεν είναι αψεγάδιαστο, γεγονός που τους προσδίδει περισσότερη αυθεντικότητα και οικειότητα, με το κοινό τους να ταυτίζεται περισσότερο.

Πού να εστιάσεις: Οι mid-ters σε αντίθεση με τις δύο προηγούμενες κατηγορίες, ανέβηκαν επίπεδα μέσα από σκληρή δουλειά και όχι επειδή αξιοποίησαν τη φήμη που είχαν. Τα άτομα που βρίσκονται σε αυτή την κατηγορία είναι ιδιαίτερα έμπειροι στη δημιουργία περιεχομένου και πολύ πιο συνδεδεμένοι με το κοινό τους.

Micro–Influencers

Παρότι οι micro-influencers έχουν πολύ λιγότερο κοινό να τους ακολουθεί συγκριτικά με τους mega-influencers, τα brands θεωρούν αυτή την κατηγορία influencer πολύ πιο αποτελεσματική στο κομμάτι της διάδρασης και της εμπιστοσύνης που έχουν χτίσει με τους ακόλουθούς τους. Αυτό συμβαίνει γιατί οι micro-influencers έχουν μια πολύ πιο στενή και άμεση σχέση με τα άτομα που τους ακολουθούν και τείνουν να είναι πιο επικεντρωμένοι να δημιουργούν περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει. Σύμφωνα με σχετικές μετρήσεις το 82% των καταναλωτών είναι πιθανότερο να αγοράσουν ένα προϊόν που προτείνει ένας micro – influencer.

Πού να εστιάσεις: Το περιεχόμενο ενός micro-influencer είναι λιγότερο στιλιζαρισμένο και επεξεργασμένο απ’ ότι ενώ macro ή mega. Αυτό, κάνει μεν το προϊόν να δείχνει πιο αυθεντικό και πιο προσιτό, την ίδια ώρα όμως μπορεί να επηρεάσει και τη φήμη του brand. Φυσικά αυτό εξαρτάται και από τους στόχους που μπορεί να θέτει η κάθε εταιρεία.

Nano–Influencers

Με το μικρότερο αριθμό ακολούθων, οι nano-influencers προσφέρουν στο brand μία προβολή μέτριας εμβέλειας. Παρόλα αυτά, όση προβολή χάνει το brand, ένεκα του μικρότερου αριθμού ακολούθων, τόση διαδραστικότητα κερδίζει. Οι Nano-influencers έχουν τον υψηλότερο δείκτη διαδραστικότητας από κάθε άλλο influencer, περίπου 8.8 τοις εκατό. Το περιεχόμενο είναι πολύ αυθεντικό και εξατομικευμένο για το κοινό που τους ακολουθεί, ως εκ τούτου τα brands που συνεργάζονται με αυτή την κατηγορία influencer πρέπει να περιμένουν μία εντελώς διαφορετική εμπειρία προώθησης του προϊόντος τους.

Πού να εστιάσεις: Οι Nano-influencers είναι η κατηγορία που αποδίδει τα μέγιστα σε αναλογία με το κόστος που πληρώνει μια επιχείρηση, οπότε τα brands που έχουν περιορισμένους πόρους αλλά επιθυμούν να ξεκινήσουν με influencer marketing συνιστάται να ξεκινήσουν από αυτή την κατηγορία. Extra Tip: Κάποιοι nano-influencers δεν χρεώνουν καν για να προωθήσουν τα προϊόντα, αφού προτιμούν να χτίζουν το κοινό και τις συνεργασίες τους με αντάλλαγμα τα προϊόντα.

Κείμενο: whiteboard - Σύμβουλοι Επικοινωνίας

Loader